klabbarpsmupparna

Alla inlägg under november 2012

Av Dessan & Emma K - 28 november 2012 10:53

vaknade upp i morse, duschade &...

blev helt förtvivlad när jag skulle ge kaninen mat.

Det enda jag ser är att hon ligger på sidan & jag vilar mellan att gå in elr nt..

Jag går in tills sist & då bara ligger hon där, rör sig inte, andas nt men har ögonen öppna.

Känner hur gråten kommer,jag ringer pappa & släpper lös det,han kmr vid lunch så vi kan fixa en begravning, tack! <3

Jag är 16 år och gråter som om en människa har dött, vrf? För jag älskar henne, R.I.P Mimmi <3

   

USCH vilken start på dagen! Ska föröska få tag på Tess för att se vad vi ska hitta på eftersom hon nt har svarat än :/

Ha de gött!

Förösker med mer update!

//Emma

Av Dessan & Emma K - 27 november 2012 17:19

skolan vart okej, drygt att börja åtta...

Aja kom hem lite över 4 & har bara suttit vid datorn sen dess ;)

Ikv ska jag kanske va med Sara & kolla film, ska försöka ha läxfri ikväll C:

Annars studiedag imorgon & då är det Therese som gäller och sen på kvällen plugg med Sara(gemansamt arbete) :D

 

btw love this song:

//Emma

Av Dessan & Emma K - 27 november 2012 16:23

Har varit ledig idag, så jag passade på att storstäda hela huset. Skönt att det är gjort!

Snart blir det att fixa lite middag innan kvällens träning! (:

 

/Dessan (: 

Av Dessan & Emma K - 27 november 2012 11:28

Bild tagen december 2007:

 

Bild från November 2012:

 

/Dessan ;)

Av Dessan & Emma K - 26 november 2012 20:16

idag kändes hästen bokstavligen som tuggumi.

Jag var på han från början så att det nt blev som förra gången, körde då ökningar på kortisdor.

Han känndes precis som förra veckan i början men han liksom höll det tempot under hela passet hur mkt jag än smackade &  la till spöet samt skänklar.

Jag red som vanligt på volterna lite här & där, det kändes rätt så okej det som stör mig är hur skänkeldöv han var & hur mkt han strettade på vilket gör att han lätt stannar.

Så ännu en gång jobba på farten..

Red på volterna igen i traven,ställa utåt, minska & en massa skänkelvkningar halv igenom, vid X till andra sidam osv.

Vissa skänkelvikningar satt som en klocka medans vissa andra så flyttade han knappt.

Variationen mellan arbetstrav & vanlig var nt så stor idag eftersom jag helt enkelt kännde att det blev lite för tungt för honom idag + idrotten idag (fick värsta astma anfallet under uppvärmningen, kunde kanppt andas :s det blev ju bra till resten av lektitionen men USCH har aldrig kännt så + jag vart så himmla svettig efter det..)

Sen så fick jag ont i ryggen rätt så i början av traven, endast ner till vid kottan dock så jag satt lite inåt med axlarna vilket anne påpekade.

Hon var på mig mer än vanligt idag, med nästan all rätt.

Problemet är att jag VET men att han var tuggumi, jag ont i ryggen & trött...

Perfect mix?

Iaf så känndes volterna & de väldigt bra :D

Aja stog upp upp galoppen & i V-varv känndes helt okej, formen & de där var nt helt där, inte heller farten var hundra men vi jobbade på & det var okej.

H-varvet känndes bättre efter Chiantis damp som han får då han bara "puff" fick ngn kick :p

Efter det så kom formen bättre & jag var nöjd.

Vanlig nerläggning där det oxå känndes rätt så bra :)

Jag är ändå nöjd för han kämpar & gör sitt bästa och det är det som räknas.

Han har ju nt kondisen än, hihi vi blev allt lite svettiga efteråt ;)

Nu är´e plugg, hej då!

Ska btw se om jag hitar en sån dags grej där man lägger ut olika saker!

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 26 november 2012 17:52

Hej alla,

hoppas att allt är bra med er!

Min helg har varit toppen & fullt upp som vanligt.


I fredagskväll blev det utgång med saknade systrarna Ida & Heidi, Idas pojkvän, hjärtat & Marcus. Nice Nice!


I lördags blev det bredvidgång (jobb) mellan 9-15. Sen blev det hem & mellanlanda innan man körde till Älskling. På kvällen blev det yttligare utgång. (:


Igår blev det stalljour hela dagen. Vi hade inte det bästa vädret direkt.. Regn, blåst & kyla= Great!

Tur att man älskar att vara i stallet! ;) På kvällen blev det familjekväll.


Idag har man jobbat mellan 9-16. Ligger just nu med datorn i knät. Får se vad som händer ikväll!


Ha en bra måndagkväll alla! (:

/Dessan


Av Dessan & Emma K - 25 november 2012 20:24

//Emma

Av Dessan & Emma K - 25 november 2012 20:13

har suttit med PSY arbetet i 2 h så jag känner att jag behöver lugna hjärnan lite nu ;)
har kollat lite bloggar & håller då på att lagga upp videon innan jag börjar ta de två andra sakerna att plugga på..

Inlägg kmr tsm med filmen sen!

 

//Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards