klabbarpsmupparna

Alla inlägg under april 2014

Av Dessan & Emma K - 30 april 2014 12:04

God middag alla! 

Hoppas att ni har det bra idag!


Dagen är väldigt lugn. Riktig slappedag, Skönt! Började med att äta frukost i lugn & ro. Cyklade till systemet & köpte lite gottis till ikväll. Har sätt ett avsnitt av ryttareliten på svtplay. 


Dagen fortsätter att vara lugn. Blir att fixa lite lunch snart, sen blir att umgås med folk resten av dagen, riktigt nice!! 


Ni får alla ha en riktigt trevlig valborg alla!! 


 

 

Av Dessan & Emma K - 30 april 2014 09:42

Skickade in ett failcollage till Ponnysanning igår kväll och fick det publicerat idag :O Blev helt paff när jag såg det :D Ni kanske undrar varför jag gör detta på skoltid då? Haha jo är klar med allt på hela dagen så har verligen INGENTNIG annat att göra :P Haha älskar livet ibland ;) Aja ikv är på som ni redan vet ÅHUS HOS JOEL med tältning ^^D

   

Av Dessan & Emma K - 29 april 2014 23:37

God kväll eller God natt! 

Hoppas att er dag har varit bra! 


Har varit fullt upp som vanligt dessa dagarna, vilket är roligt! Full fart mot sommaren eller vad man säger! Gött väder är det i alla fall ;) 


Vad har jag haft för mig då sen lördags då? 

Lördags kväll var jag först på fest hos Kunskap, mycket trevligt. Sen körde man vidare till bröderna Arnesson & var där en stund. Trevlig kväll! :) 


Söndagen blev väldigt lugn. Vaknade upp brevid hjärtat & vi hade en lång sovmorgon. Åt sedan brunch tillsammans med Fredrik & Jenny. Sen blev det hem till svärföräldrarna & på kvällen blev det hem till päronen. Go söndag! 


Igår blev det handling & lite städning på förmiddan. Skola mellan 11-12.45 Hem igen och gjorde matlådor och fortsatte men städningen. Sen blev det hög tid att packa träningskassen och sticka iväg till spinningpasset. Sen på kvällen så körde man till hjärtat! 


Idag blev det att fixade vi klart grupparbetet & detta firades med lunchbuffé på China Wall tillsammans med Lollo & Alexandra! Blev sen att göra klart veckans städning på eftermiddan. Sen slängde man i sig lite mat innan man begav sig till stallet för ett dressyrpass och passet gick super! En av de bästa för i år! Älskade pålle <3 Sen skrittade gänget ut en liten sväng i solnedgången, Myyys! Nu senare ikväll har jag även sätt ett avsnitt av ryttareliten. Har börjat på avsnitt 1. Ska lätt se alla avsnitt! :) 


Nu får ni sova så gott alla godingar & så får ni ha det bäst imorgon när vi ska fira in våren! :)) 

 

 

Av Dessan & Emma K - 29 april 2014 20:39

Väldigt hektiskt och krävande för huvudet just nu. Härligt men det gör en trött! Hade btw en väldigt härlig träning igår, allt satt på plats och fick mkt beröm av Anne! Annars så vill jag bara säga att jag firar valborig i Åhus iår igen med tältning, fullt upp efter valborg, jag lever och att jag tog denna bilden för typ 2 veckor sedan:

   

Av Dessan & Emma K - 26 april 2014 16:50

Tjäna Tjäna! 

Hoppas  ni har det bäst i det goa vädret! 


Jag har inte varit inne och skrivit på ett tag pga av tidsbrist. Har varit så mycket med inlämningar & allt. Men jag hoppas att jag kan börja skriva lite här igen. Eftersom det är väldigt skoj! :D 


Men hur står det till med allt. Ja ni, det rullar väl på tycker jag. Kan ju skriva lite kortfattat om allt, eftersom jag knappt vet vad jag har gjort de senaste veckorna hehe.. 


Sociala: Helt underbart! Vilka fantastiska vänner man har, vilken fantastisk pojkvän man har och vilken fantastisk familj man har. Livet är helt underbart! 


Ridningen: Kämpar som fan fortfarande, men det börjar ge lite resultat vilken är superroligt. Lite uppför är det fortfarande men det känns verkligen inte hopplöst. Som en rejäl utmaning helt enkelt. Och man lär sig sjukt mycket hela tiden! Och jag har ju världen bästa häst, finaste Jocke

Övrig träning: Har inte tränat på Friskis på typ 2,5 vecka. Fy på mig! Har verkligen inte hunnit. Har varit mycket med pållarna och skolan på sistone. Så är det. Men pass är bokade! :) 


Skola/jobb: Mycket inlämningar. Men det har börjat lugna ner sig lite, snart klar med kursen! Har även börjat jobba lite, skoj skoj! :) 


Detta är väl en bra sammanfattning. Nu taggar man en partykväll, fast jag ska vara nykter ikväll! Jag

Ha en bra kväll allihopa! :) 

 

 

Av Dessan & Emma K - 22 april 2014 14:38

Ingen lktion igår men jag oxh S vile rida så vi åkte ut vid 11 och körde en timmei padocken. Super nöjd! Har inte ridigt ordentligt på två veckor så ville inte pressa honom för mkt men red fram mkt i skritten för att få han riktigt genom jobbad innan de andra två gångarterna. Red mkt serpentiner, volter, bakdelsvändningar, några skkänkelvikningar och att ha energi från början till slutet. Även en del sittande i traven och stående i galoppen. I galoppen körde jag även lite snett igenom samt lite ökningar i traven. Jobbade på med  att ha energi framifrån och bak(vilket han verkligen hade^^), lyfte mkt bra med benen så att ryggen och röven fick jobba, låg supreme i formen och var lyhörd, LOVE IT! Känndes så härligt när man känner efteråt när vi rider ut att han har jobbat på med röven! ;) Så jag gav han lite extra godis till fodringen som han fick efteråt!


Kom hem vid 1 och Tess kom vid 2 så vi var nästan hela kvällen, härligt!


Skoldagen har varit okej men har det där humöret när jag blir sur för ingeting(mens..).. Hade  dessutom hoodie idag + byxor, inte det smartaste klädvalet. Har iaf pluggat lite sen jag kom hem vid halv 2 och om jag inte hade varit så kinkig så hade jag nog legat ute och solat. Ist så ska jag forsätta med en foto uppgift jag fick av Pyttan som innefattar mkt mer än de bilderna från tävligen. Så tävlingsbilderna kmr lite i efterhand! 
Ni får stå ut med mig om jag skriver lite aggresiva inlägg & gör sådanna videos! 

     

Av Dessan & Emma K - 21 april 2014 00:09

I vår gemensama grupp på FB för att lättare kunna ställa frågor, vara med i tävlingar och se när vi länkar bloggen!

Ni hittar den häääääär!

   

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards