klabbarpsmupparna

Alla inlägg under oktober 2011

Av Dessan & Emma K - 31 oktober 2011 21:33

Jag ska rekommendera några bloggar jag läser. Alla är typ hästbloggar dock, men här är dem:


http://www.isabellanilsson.devote.se/


http://elviraochklara.blogg.se/


http://wixen.blogg.se/


http://aallroundryttarna.bloggplatsen.se/


Läs dem! De är verkligen läsvärda :D


/Dessan (:





Av Dessan & Emma K - 31 oktober 2011 20:50

vi hat internet i huset! ;pp

pappa har iaf beställt en ny rautor, kör på modem nu. :)

& HOPPAS HOPPAS verkligen pannbandet kmr nu i veckan, en vecka seb jag beställde det. C:

ska iaf berätta lite om tävlingen & dagens pass. :D

körde L:C2 som vanligt, red fram mkt på volter, serpentiner & lite skänkelvikningar mot långsidan.

han kändes väldigt fin, fräsch & formen satt där + helt underbar & sitta på. ^^

i galoppen körde jag volter & fyrkanten, riktigt nice även där. :)

innan jag fick start signal red jag på voltern & körde även en snett i genom i galopp.

kändes helt okej inne på banan, gjorde några tabbar, tappade benen ett tag så han gick upp med huvudet, dålig halt & för sen galopp men det gav iaf en tredje plats på 171 poäng, nt så farligt. ;)

är iaf glad att man nt får avdrag för "ful" häst, han var hack klippt på halsen & liten del av rupman + att det bara var på enna sidan. ;s

USCH! :/

& daegns pass gick oxå ok, var skit många typ, 8 eller nåt, brukar bara typ 4. :S

hästen & jag var nt riktigt på hård jobbs humör, hade hellre ridit ut. C:

red därför på lite längre tyglar så han nt blev så "ihop knycklad".

körde lite volter, serpentiner, skänkelvikningar halvt igenom, flyttade helt okej & formen var mer elle rmindre där.

sen i galoppen körde vi lite volter, gick bra, lite stel men men det kan ju nt gå perfekt hela tiden, eller hur? ;)

han blev iaf hel klippt efteråt, NIC. ^^

ska försöka lägga in lite bilder ifrån tävlingen oxå. :D


 

 jossan innan tävlingen i fredes. ^^ SÖTNÖT! (aa´

   

 & just det, kan nt lova att jag uppdaterarr lika ofta, har lixom ett modem på 4 datorer. :)


// Emma. ^^

Av Dessan & Emma K - 31 oktober 2011 17:19

Denna dan har man verkligen inte gjort något vettigt. Jag har varit tvungen att vila hela dan idag, min hals har inte varit okej, men den är på bättringsväg i alla fall.


Jag håller på med att ladda upp lite filmer på min youtubekanal just nu. Om ni vill så kan jag länka ut dem senare.

Ha en fortsatt trevlig kväll alla!


 

Gammal bild.. måste börja ta lite nya bilder också! ;)

/Dessan (:

Av Dessan & Emma K - 31 oktober 2011 09:12

Jag & Jocke tävlade igår i dressyr, klass LB:1.


Resultat: 173 poäng - 59,66 % , Jag är nöjd (:


Eftersom det var bara jag & en till som tävlade i klassen så blev det inte en "riktig" tävling, men det blev clear round istället & det blev "vinst", men vi klarade inte clear round-gränsen. Man skulle klara 60 %, men det var nära!

Men det spelade ingen roll. Det var nog en av de bästa rundorna med Jocke innomhus, så jag är helt klart nöjd! :D 


Såhär såg gårdagens ritt ut:

http://www.youtube.com/watch?v=tXyLACZ8KWg&feature=feedu


 

Jag & Jocke - April 2010 <3


/Dessan (:



Av Dessan & Emma K - 29 oktober 2011 16:57

Skönt med helg nu, även om den har varit fullspäckad.

Igår hade jag min sista praktikdag, tråkigt nog.

Imorse red jag ett vanligt dressyrpass med Jocke. Han gick kanon & det kändes jättebra.

Nu i eftermiddag har man försökt sig på att göra lite matte & jag var så nära att slänga den i väggen! Så innan jag gjorde det så stängde jag igen boken & gick iväg o putsade istället. ;)


Som sagt, har haft lite & göra ;)


 

Jag & lilla Ebba :´)

:)

Av Dessan & Emma K - 28 oktober 2011 13:58

kommer nt blogga på ett tag nu, internetet funkar nt hemma men tränade iaf igår, hoppade åttan & det gick super, dock var han typ pigg/seg. C:

man aja det gick bra iaf.

ska följa med när jossan tävlar idag, pay and jump, FOTA! ^^

skriver från skolans dator nu. :D


// Emma :)


Av Dessan & Emma K - 27 oktober 2011 19:43

Ja, nu har mer än hälften av veckan gott. Detta har jag haft för mig under veckan:

Måndag- Praktik.

Tisdag- Praktik. Hade även ett dressyrpass med Jocke. Han var jättepigg o jag klarade inte av det riktigt, men helt ok träning!

Onsdag-Praktik.

Idag- Praktik. Skulle egentligen hoppträna men jag kände mig inte alls bra när jag jobbade idag så jag åkte hem tidigare ikväll.


Ja, Detta har hänt! (:


 

/Dessan (:

Av Dessan & Emma K - 25 oktober 2011 16:45

red fram sjävla i skritten, körde volter, öka & minska & rida innanför spåret + byta varv.

kändes stel, dock ny lika mkt som vanligt & skänkeldöv.

kändes som jag satt & "slog" in skänklen när han skulle flytta sig. :s USCH!

sen skulle vi iaf prata om vad vi ville träna på, blev ökning i trav & tempoväxlingar.

i traven körde vi volter, serpentiner & några skänkelvikningar.

riktigt nice kändes han, flyttade bra i skänkelvikningarna & på volterna

+ att serpentinerna så var han framåt & var riktigt fin & tuggade  bra på betet. ^^

körde även mkt arbetstrav. :D

sedan i galoppen körde vi från trav - galopp, kändes bra & han lyssnade på skänklen. (yy´

körde endast på volterna, jag körde även galopp i från skritt. C:

var iaf fräsch, framåt & nt skänkeldöv. :)

iaf sen skulle jag & hästen vissa en ökning snett igenom, eftersom han är så "van".

red i arbetstrav in & vid mitten sa anne, du kan öka nu.

& jag började rida lätt efterosm han var ganska trött.

& hon bah började gå på mig..

sen skulle jag ju göra om det, & så började hon igen. -.-

skulle då liksom svara henne snällt & så bah " skit i det då", fick liksom nt säga ett ord. (?)

tänkte "skiter i det då"

red sen lite i trav & fick då även göra ökningar på långsidan &

fy blä gick nt bra, "tänkte får väl göra henne lite glad & sitta ner då."

men aa det blev en gång när han ökade typ 2 steg så nja.

& just det hon fick för sig att jag nt visste vad öka är, *SUCK*

har gjort det med paella & honom många ggr så nej, men sa inget ,orkade nt.

nt för jag vill henne något ont men *suck*.

körde även mkt ökningar & halter under hela passet. :D

sist fick vi trava av dom på långa tyglar så att dom fick sträcka ut. :)

är iaf riktigt nöjd med lekitionen, hästen var fräsch, formen var fin & nt skänkeldöv efter skritten. ^^


 

// Emma. C:


   

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards