klabbarpsmupparna

Alla inlägg under oktober 2011

Av Dessan & Emma K - 24 oktober 2011 21:09

har verken ork eller tid eftersom datan är som den är & ska upp "tidigt" imorrn, får lägga mig ca 10.

ingen sov morgon *suck*

ska iaf på bio med klassen ist. :)

aja ska försöka skriva imorrn ist..

chaaow! ^^


// Emma

Av Dessan & Emma K - 23 oktober 2011 15:00

dags för ett länkbyte igen ! ;D

denna gången blir det:


emelie eriksson & Wixen:

bloggar om sitt vardgasliv, träningar & tävlingar m.m

är även en jätte duktig fotograf! ^^

riktigt nice blogg att läsa! (:

 www.wixen.blogg.se

   

&

jossan & sofia:

skriver om deras vardagsliv, hästlivet & mycket mer. ;D

verkligen värd att följa! C:

www.aallroundryttarna.bloggplatsen.se

  
// Dessan & Emma. :D

Av Dessan & Emma K - 23 oktober 2011 14:49

Det har varit en lugn helg, ovanligt lugn faktiskt.

Igår morse red jag ett vanligt dressyrpass med Jocke & han gick mycket bra. Jag hade problem med slutorna. Jag spännde mig & då blev Jocke spänd och så blev det fel, Men det är bara att träna vidare. Någon gång kommer det att funka.

Så jag spenderade min förmiddag ute i stallet.

När jag kom hem så pluggade man Matte i 2 timmar, måste man så måste man. Sedan tog man det lugnt hela dan och på kvällen åkte man till en polare & kollade film.

Så det var en riktig bra lördag! :D


Idag har man inte gjort så mycket. Sov riktigt länge gjorde man i alla fall & det behövdes verkligen, så nu är man utvilad! Har även gjort klart mitt kemiarbete, jag känner mig faktiskt lite duktig! ;)


Ni får ha en fortsatt bra söndag, för det tänker i alla fall jag ha! (:

 / Dessan (: 


Av Dessan & Emma K - 23 oktober 2011 13:35

äntligen, pappa ska beställa hem ett nytt pannband från börjes ikv. :D

har likxom letat efter ett med stenar sen i somras i brunt & de kostar isåfall  799 på andra ställen ;s, så

I´M HAPPY FACE! ;D

kommer nog nästa vecka.:)

ser iaf ut såhär:



// Emma C: 


  

Av Dessan & Emma K - 21 oktober 2011 22:11

Tja!

Jag har varit i stallet hela veckan, har haft praktik där & det har varit underbart!

I måndags kväll red jag Kaurizawa (en galoppör som ska bli ridhäst), underbar häst men jag fick inte fram henne ordentligt.

I tisdags red jag Jocke & han gick bra, lite småstark bara.

I onsdags jobbade jag bara, var helt slut i kroppen.

Igår var jag i stallet hela dan och hoppade Jocke på kvällen, han gick skitbra! Vi hoppade studs.

Har såklart varit i stallet hela dan idag och sen hoppade jag Rock it tidigare ikväll.

Har varit mycket hästar denna veckan & det är så det ska vara! :D

/ Dessan (;


Av Dessan & Emma K - 20 oktober 2011 23:02

hoppade samma som förra gången, studs & sen 5 & halvan fast nu på vänster & från läktaren & upp.

var nt riktigt på humör idag. :/

red fram som vanligt på volter & så.

kände dock att jag fick "smärtor" i ryggen när jag skulle börja rida lät.. :s

usch..

men brydde men brydde mig inte så mkt om det..

han var rätt så normal på framridnigen, inga konstigheter. :)

sen när vi väl skulle börja så började vi med att ta upp den ena bommen på studsen.

wow säger jag bara, seg som satan, fyfy

det var liksom skänkla skänkla, sporra & ändå så galopperade han knappt.

& sen la vi ditt en åt gången, blev till sist 5 hinder.

varje gång när vi skulle hoppa så var som ha ntaggade till när jag tog tyglarna

& sen när vi skulle galoppera det först så bah puff  så var han seg igen.

samma sak igen med skänklarna & rösten + att jag fick smälla till han tre ggr.

men men han hoppade bra in & ut så man är väl lite nöjd iaf.

& tommy tror det beror på att han hr så tjock päls, får väl hoppas att det är det. C:

haha vi hade den gula bommen som högst på oxern, han blir lika rädd för den varje gång. x)

älskade häst. (aa´

aja blir att sova nu iaf..


// Emma

Av Dessan & Emma K - 18 oktober 2011 17:48

nu är den nya headern + presentations bilden klar. :D

vad tkr ni, bättre/sämre? (:

   

& just det hade tänkt & börja med att ge lite övningar/ridtips inom både hoppnng & dressyr, ger nog ut det 1-2 ggr/månad. :D

men får se, kör nog en liten test nu de först gångerna. C:

// Emma. :)

Av Dessan & Emma K - 17 oktober 2011 21:40

träningen idag gick verkligen super. ^^

började med att vi fick skritta fram själva i skritten.

red på volter, minska & öka, serpentiner, bakdelsvändningar & mkt innanför spåret, kände verkligen vilka  halsmuskler han har. :D

gjorde verklige nytta med att komma ut på en lång runda. C:

sen i traven körde vi  öpnna, volter, skänkelvikningar.

formen satt där, flyttade bra även där. :D

i galoppen körde vi bara på volter men kändes fin & energisk & fräsch. C:

kändes nt alls stel när jag började heller. (yy´

kändes fräsch & fin under hela passet & jag hade skänklarna på plats.  :)

ÄR IAF super nöjd med pojken. ;D


blir väl att göra vid hedern hela kvällen. ^^^

// Emma. (:

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards