klabbarpsmupparna

Alla inlägg under maj 2013

Av Dessan & Emma K - 31 maj 2013 16:36

Har haft en såndär väldigt bra dag, nt skrivit mer än 5 ord på hela dagen + suttit 3 h vid datorerna, kan nt bli bättre?!

Dessutom glad och söt(som vanligt ^^) med mitt lockiga hår :D

Var & hjälpte Sara lite med Esset(hunden) sen vi kom hem, han är allt en msyig & energisk sak ;)

Resten av dagen ska gå ut på att få tag på Therese för att se vad vi ska hitta på imorgon, 00.30, träna program(som vi  faktiskt han göra lite på samhällen idag, duktiga tösser!) och kanske äta mitt choklad som jag köpte idag! ;o

Sen är det ju sä jädrans varmt, kokade nästan i klassrummen även om vi hade fönster öppna ;D

Haha asså på tal om ingenting jag brukar ju lyssan på lite pepp låtar & lite techno och sånt men just nu så är det ngn sorligt låt(som jag har valt) som jag lyssnar på, känns konstigt ;)

BTW är överlycklig över min lilla rosa fläkt just nu, SÅ SKÖNT MED VIND!


Gårdagens video så laddade den nt under natten pga en fråga men jag har börjat om igen så den kmr inom kort!

   

Av Dessan & Emma K - 30 maj 2013 23:02

min sista runda var nt med på film, irreterad?
JAJAMEN!

Den laddar iaf nu men inte på YT för jag blev precis klar så ni får se den imorgon!

 

Av Dessan & Emma K - 30 maj 2013 22:12

Han känndes maffig idag, två snäpp lägre än i måndes.

Energisk utan fart(?) men maffig & jobbade ändå.

Lyhörd osv.

Red basic & han flytade väldigt bra, dock lite sämre i höger varvet i galoppen.

Hoppade snett igeom och sedan rakt(räcke & oxer) och vi började med räcket(trava in som jag nt brukar göra).

Det fungerade bra att trava, han väntade på min signal när han skulle hoppa av, dock gav jag han lite för lite hand över.

Kom igen och handen var där den skulle.

Tiden går och allt stämmer, jätte nöjd!

Haha asså efter alla(okej nt Edington då C;) stor hästar hade gått ut så fick 4 ponnysar och en stor häst värsta ryket och börjar att gå hit & dit och kunde nt stå stilla x)

Haha asså gud men bra vart det till sista rundan som verkligen satt som en smäck,avstånd,fart lyhörd & maffig + jag stämmde :D

ååh så jädrans nöjd jag är, sista riktiga hoppningen & allt stämmde!

Fick även beröm av Anne(som vi hoppade för igen) & några andra att det såg perfekt ut.

Blev en sådär 80 cm idag.

 

Nu så ska jag fixa ihop videon & länka idag om jag hinner, chhaow!

Fick även programmet idag, mkt hoppning i det ^^

börjar att träna imorgon!

 

Av Dessan & Emma K - 30 maj 2013 16:21

ååh sicken panik i morse, vaknade 9 & vi börjar ju 9.40 så vi tar bussen kvart över!

Stressade som en idiot för att bli klar! ;D

Kom till skolan med ett glatt humör ändå ;)

Hade då tyska som var okej, samhälle som ja bara var en enkät och två tvåor som kom in(slutade 30 min tidigare ^^) och ja vår ordinarie lärare kmr hem imorgon så NICE, sen då svenska där vi började att kolla på en ny film IGEN x)

Haha asså jag orkar nt med svenska läraren ibland!

Ska iaf kolla klart nästa vecka.

Sen stannade vi kvar i skolan för att Sara var tvungen att fixa lite med skolarbete så då var det datorn & fundera ut saker(skicka bla länkar som hjälper mig med PSY arbetet och lite film planering) & ja nu är vi hemma!

Träffade även Cornelia L på bussen så vi snackade med henne fram tills hon skulle hoppa av, wow hon har allt ett hektiskt liv om man säger så ^^

Idag elr imorrn så är det inget plugg, tar det i helgen ist men ska fixa annat nu! ;D

SISTA HOPPTRÄNINGEN DENNA TERMINEN IDAG, HOPPAS PÅ STUDS! :D

   

Av Dessan & Emma K - 29 maj 2013 17:45

hade ju bara en lektion idag, naturkunskap och den var slut halv 1 så vi käkade bara efteråt & sen hem, var hemma kring lite i 2.

Asså jag vart utvilad och glad i morse & sen belv jag helt bitchig mot folk av ingen anledning när jag kom till skolan :/

Men vi hade en jätte roligt naturkunskap så det höjde humöret :D

annars så har jag fram tills nu PLUGGAT.

Skickat in den skrivningen som vi fick tbx för bajs längesedan(skickade BTW den igår på bufen, hittade den ju :O), klar med samhällen som ska vara inne på fredag(fundrerar på att skicka den ju men kan ju kolla igenom den imorgon?) och gjort det jag kan från häftet + skrivit upp vad jag ska göra tills den ska vara inlämnad!

Så ja jag är lite trött i skalle nu.

Pappa är på fotboll ikv, heja MFF!

Så jag fixar käk & sen ska jag ta det så lungt som det bara går!

   

Av Dessan & Emma K - 29 maj 2013 17:31

Hejsan alla,

hoppas att allt är bra med er!

Med mig är det i alla fall bra, det rullar på ;)

Har haft väldigt mycket för mig dessa dagarna. Har jobbat, varit i stallet mycket & har även haft en stalljourdag,umgåts med underbara pojkvännen, möte, en trevlig grillfest, en trevlig utgång, en trevlig finmiddag, träningar, fixat & pysslat och en roadtrip till Helsingborg & Väla.

Härligt när man har mycket & göra och massa med roligheter har man framför sig! ;)

Ha en bra onsdagkväll alla! :P

 

 


Av Dessan & Emma K - 28 maj 2013 18:09

Då tänkte vi köra igång en this or that! Ni vet när NI frågar äpple/päron,häst/katt osv inom allt vad ni kan komma på! Skriv bara vem ni fråga med antigen att skriva ett D(Dessan) eller ett E(Emma) så svarar vi när vi kan! :D

   

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards