klabbarpsmupparna

Alla inlägg under maj 2013

Av Dessan & Emma K - 8 maj 2013 17:05

Hejsan alla, 

hoppas att ni njuter av solen lika mycket som jag gör!

Denna veckan har varit Nice!


I måndags så blev det lite städning, ett tandläkarbesök & sen jobb mellan 15-21 (:


Igår blev det först storstädning. Sen blev det en god lunch på en uteservering i stan med Emma N, riktigt gött! Sen hem för att fixa middagen. Sen blev det ett dressyrpass med Jocke och sist styrelemöte. full fart! (:


Blev ett litet pass i paddocken imorse med Jocke & han gick super. Efter det blev det jobb mellan 12-15 och sen blev det lite annat fix. (:


Så dagarna rullar på som vanligt! :D

 

Av Dessan & Emma K - 8 maj 2013 16:58

vaknade avslappnad & utvilad idag, lööv it!

Gjorde mig iordning för Lund, körde dit, snackade & han mäte lite grejer i munnen min nya tandläkar grej för käkgrjeset i Lund.. och sen fick hem lite papper om olika sorters operationer :)

Tyckte att han förklarade bra & sen så visade han före & efter bilder på andra patienter, dock har jag ett mindre underbett än de som han visade.

Resultatet blev iaf fint!

Sen äta på Ekerödsrasten, ringa PREEM & få reda på att moppen är klar, skyndar hem och hämtar hjälm sen till preem,betalar & kör hem den :D

ASSÅ ÄNTLIGEN KAN JAG KÖRA MIN ÄLSKLING, TRÄNING & STALLJOURS KÖRNING BLIR DET FÖRSTA ;D

Sen så till skolan & mötta upp de andra i matsalen, ha en chill engelska, gå i stan för att leta efter elefanterna som vi inte hittade(D:), köpa hårbortaggnigs medel på H&M & nu hemma.

Men det jag köpte var för ansiktet -.-

Så jag fick använda det på de ställena på benen som jag har svårt att komma åt :p

Sen så har jag även målat mina tånaglar med min silvriga färg, gulligt ^^D.

Har även skrivit lite på min shopping lista & ja håller på med att få ihop emporia resan(tåget lämnar 8.25)

Men vi höres, tar ett lugtn imorgon för min del, en träning annars inget specilet :)

GB H- SHOW 2012     

     

Av Dessan & Emma K - 7 maj 2013 22:20

Jag har funderat ett tag på i omgångar att ta en bloggpaus för att vila skallen lite men då kmr det ju lite problem.

Vem ska driva bloggen, svårt nog när Dessan jobbar..

Blir då en del tidsinställda blandat MEN då måste jag ju även komma på ngt att skriva om.

Sen när jag vill börja så kan det vara rätt jobbigt att inte ha berättat saker som har samband med det som man gjorde under bloggpausen & då blir det så mkt att förklarara..


Vad tycker ni att jag ska göra? Bloggoaus eller inte? 

 

 

Av Dessan & Emma K - 7 maj 2013 21:04

vi slutade NP i Söderports aulan 5 över 11, hade inga känningar på vad provet kan ge/kändes som :/

Hade iaf bara matte & träffade Dessan lite snabbt i stan innan hon skulle käka med Emma, trevligt värre ;)

Var iaf hemma runt 20 över 2 & solade då 45 min på fram & bak så att klockan blev 3, stekande sol med en perfekt vind ^^

Sen duschade jag,kolalde tv, solade lite mer & sen in kolla på tv igen C:

Har hunnit käka, kolla på tv & nu sitter jag här igen :p

Ska då fixa en ny shoppinglista till fredag & Emporia :D

Sen så vill Anna S ha lite bilder på henne & M så jag ska leta igeom bilderna som jag har :)

Imorgon är jag btw ledig hela förmiddagen & sen så har jag bara engelska då det är Lund som gäller, 10.00

Aja ha det så höres vi!

   

Av Dessan & Emma K - 6 maj 2013 21:10

Vi var tre st idag jag,Sara & Anna Å så vi bestämmde oss för att rida ut med lite jobb :)

Skrittade fram på länga tyglar från gårdsplanen tills vi hittade ett ställe där vi tyckte att de fungerade efter man svängt vänster ovanför backen som går till A3 C:

Snackade & ja hade det super trevligt :D

Hittade en plätt som liknade ett fyrkantspår som vi red på(dock ena hörnen med mkt hålor se den undvek vi).

Red mkt volter med ökning och minskning, mkt serpentiner,bakdelsvändningar,halter med och utan ryggnigar & ett par skänkelvikningar.

Han ÄLSKAR verkligen att rida ut så idag var han jätte energisk & lyssnade till 110% på mig & gick verkligen super bra i alla gångarter.

Kom snabbt i skritten,behåll sig i traven och galoppen + att jag kände att han verkligen fick jobba med bakbenen & bära upp sig^^

Red rätt så mycket nedsittning i både traven & alla gånger förutom i ett varv där jag stog upp.

Vad jag även tyckte om med plätten var att det var lite uppförsbackar som de fick gå i & det stärker de ju :D

Red han ngn enstaka minut efter att han började flåsa för att ta det "ett steg längre" då jag verkligen känner att han lyssnar på mig även om han är trött :D

Så det blev rätt lagom med jobb & framskrittning, kom hem ca 5 över 7 :D

Åhh blir så glad när han är sådan + ja det blev inte driekt ngn strikt lekiton utan man jobbade här & där, jag trivdes,han trivdes = HAPPY FACES!

 

 

Nu så har jag hunnit äta,plugga och ja blogga ;)

NP i TY alla tre delprover imorgon, FML.

Klockan 8 börjar det..

Fick btw B på mitt tal,kändes super bra med betyget och talet :D

 

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards