klabbarpsmupparna

Alla inlägg under maj 2013

Av Dessan & Emma K - 25 maj 2013 16:05

jajemen denna visade S mig för några dagar sen & sen så lyssnade vi lite på den igår, wunderbar!

 

Av Dessan & Emma K - 25 maj 2013 14:24

Blev en väldigt rolig kväll igår, haha lööv my friends!

La mig vid halv 1 ;)


Vakande vid lite över 11 utvilad men ändå med huvudvärk idag:/

Tog en dusch(som fixade huvudvärken^^) och fixade mig lite innan jag började att städa rummet C:

Annars har jag käkat,kollat på tv & tja chillat ;)

Har lite funderingar på att ha en "Emma" dag idag men samtidigt nt, hmm aja det blir som det blir.

Imorrn blir det en relativt hektiskt dag:

1. Kolla till en outfit till våravslutningen i stallet med Eivor vid halv 11

2. Phohshot i stallet efter lunch

3. Hem och fixa mig för att åka till farmor så vi är där klockan 4.

10 saker ni nt visste om mig kanske, jeeds, rummet,kamerna osv?'

   

Av Dessan & Emma K - 24 maj 2013 16:34

Haha klatschigt va ;)

Åhh ännu en sån där bra dag i skolan :D

Rolig no, 2 och en halv timmes rast innan samhällen = sola, kakor, läsk & ja umgås med mina älskade klasskmarater :D

Sen vart det liksom bara skrivningen på samhällen & ja hoppas den går bättre än förra(som jag faktiskt precis gick igenom.. Fick tbx den med lite små fel som jag nt har hunnit att fixa med sen vi fick tbx den & såklart så har jag nt dokumentet kvar men jag gjorde det så jag bara kan skriva in det sen C:)

Aja CHILLA hela helgen, bokstavlig talat!

Det som jag skulle plugga till det har vi till om två veckor så nej inget plugg,redigt skönt!

Haha fast det ska regna i helgen -.-

haha asså *suck*...

Aja vi höres senare!

BTW VILLE NI HA EN VIDEO DÄR JAG BERÄTTAR OM FÖRTROENDE FRÅN MIN SIDA, ISF FIXAR JAG DET IDAG ELR UNDER LÖRDAGEN!

   

Av Dessan & Emma K - 23 maj 2013 21:50

hoppade ett hinder med sedan tre alternativ.

Vart lite nervös pga hur det gick innan(stannade väldigt mkt) men samtidigt taggad då vi nt hoppar det mkt! 

Hoppade då för Anne(Tommy är på sjukhuset) :)

Iaf på framridngen i skirtten känndes han en ynka seg men med lite påliggande skänkel under några minuter så satt energin & lyhördheten fint smat att han bara var lätt att jobba :D

Som vanligt basic & fick underbara skänkelvikningar,volter,bakdelsvändning,halter osv.

Skit nöjd med både han & mig(hehe)!

Sen sjulle vi börja att hoppa ettan & sedan rakt fram.

Känndes lagom in & det känndes nt som om att han skulle tveka på ettan men han lägger in tvärbormsen, kmr igen & är bara på ytterst lite med min skänkel & han hoppar, gasar på sen en (!)idiot(!) men kmr över. 

Jag hänger mest med med handen & har benen om.

Tror att han även har kvar osökerheten från förra gången, har har annars varit väldigt självsäker de senaste träningarna(jag ör nt osäker bara lite nervis).

Kmr igen & fort racer fart men funkar, ska ta höger & tänker"eftersom han nu springer på så pass mkt så vill jag nt i han så mkt men jag vill samtidigt hinna svänga i tid.." så jag tar för tidigt & han stoppar(med all rätta), kmr igen & den sitter + att jag känner att min nervositet har försvunnit, nu känns det väldigt bra liksom!

Sen så sitter alla utan några som helst problem, lyhörd,energisk, avstånd & han blir självsäkrare!

Hoppade till sist så att man fick välja (3 ggr hoppade vi som avslut) och jag tog då en av varje!

Åhh saktar av efter andra för att byta galopp men travar några steg innan jag fattar, så maffig han känndes, redig dressyr ponny där ja!

Så jag kan sumera att jag är oerhört nöjd med mig men framförallt min ponny(sitter med ett stort leende just nu)! :D

Han fungerade suveränt idag & jag hade inga sporrar på mig.

Hade dock velat hopa högre än 70 men med tanke på hur det gick förra gången så är det bättre att avsluta med att flyt än att "förstöra" upp det! C:


NU ska jag duscha & fixa ihop en video till er, ha´re fett bra!

Btw jag har funderat på att lägga upp en video om vad förtroende inom ridningen betyder, bra elr dålig ide? C:

   

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards