klabbarpsmupparna

Alla inlägg under maj 2013

Av Dessan & Emma K - 19 maj 2013 22:26

# en stor fet HISS till dessa grabbar! 

Asså sitter & kollar på deras egna musikvideor just nu, så jädrans bra!

   

Av Dessan & Emma K - 19 maj 2013 21:26

Bloggpausen är halvt över.

Jag tänker nt sluta helt men jag kmr samtidigt nt att blogga varenda dag.

Så typ när jag känner för det! Kan även slänga upp en mobil bild lite då & då!

(PEAC)   

   

Av Dessan & Emma K - 19 maj 2013 15:16

Måndag: Stan med Tess och hade det super mysigt! Shoppade(hittaden jeanslinne/vad det nu kallas men den fanns inte i min storlek) en stund för att sedan fika lite! :D  Blev jädrans stressigt sen. Kom hem halv 5 & kom till stalelt ca 10 i så stressade för att få han klar och ja vi kom i itid! C: 

Energin bakifrån skulle jag velat ha mer ifrån honom och han var väldigt lätt jobbad precis om veckan innan när vi red ut. Red mkt basic och formen i traven  vart mkt bra. Han var lyhörd men lite lång enligt mig i galoppen. Sen red vi ca 25 med att träna på förvänd galopp,halv igenom, på spåret osv och det fungerade super bra! Samma sak vid nedsättnigen. Hade även med oss Rosie från stallet så hon fick bla testa på att rykta :D & hälsa på stora Jocke med ;D

         

Tisdag: Yes ingen tyska! Märkte det dock sent så jag vaknade 7.10 ändå ;p Mne var pigg iaf! Hela skoldagrn var mkt bra och jag vart forf pigg! Väl hemma så fixade jag lite med JEEDS hemsida/blogg och kollade till sist på ESC :D

 

BTW NY NÖTTAR LÅT!!:

        

Onsdag: NP engelsak. Läs = Good och hör = delat. Just en specielt del så stamade den som pratade och han pratade tyst så man hörde nt alltid vad han sa :/ Slutade därefter så åkte hem & käkade. Hade på mig min gråa hoddy och ett par jeans, byte om till detta sen när vi(S) skulle shoppa i stan :     Hittade IAF detta: 

 
Sen så lästa jag lite matte till NP i matte på tisdag.            


Torsdag:Fixar mina naglar på morgonen och föler sedan med Sara på spanskan då vi nt har tyska. En härlig dag i skolan blir det! Tankar sedan på PREEm när jag kmr hem och skickar ett brev. Well sedan till träningen så hmm.. svårt att beskriva. Nt pigg men inte seg, lagom liksom( både han och jag faktiskt). Körde då basic hela vägen. Och han kännde rätt så bra ändå. Körde då 5 & halvan. Han hade dåligt lyft i bak när vi galopperade varannan gång som vi hoppade men han hade redig spänst väl vid hinder. Språng isv känndes bra. Hoppade uppemot en 80 cm. Relativt lyhörd, reagerade till 85 % på smakningar, spö och skänkeln. Inte dirket där jag vill ha honom men rätt så okej ändå. För min del så var min sits där den ska . Tyckte dock att jag var lite väl med i det näst sista språnget men i sista så känndes jag der JAG vill ha mig själv ;) 

Fredag: As nice dag i skolan, B på no:on och de som inte hade muntliga i ENG slapp lektitionen så vi drog ut på stan, käkade lite & tog en glass, snackade osv. Hade till sist bara vår tre timmars samhälle. Väl hemma så inget plugg som det även blev på torsdagen! Men det blev fotboll i Mjällby, 2-2 mot MFF(som jag hejar på även om jag tog en Mjällby ;p) och jag som inte är en fotbolls fantast kan till och med säga att MFF spelade sädär ;o

Kollade till sist på en film(LÄÄNK) sen på SWE film när jag kom hem.

             

Lördag: Duscha på morgonen, kolla igenom ännu mer matte, åka till stallet med Sara, hämta Jesper vid busshålls platsen och sedan köra tbx till stallet eftersom vi ska fixade med våra hästar till tävlingen. Åka hem(Jesper åkte med mig ^^D. Hemma iaf vid halv 5, sätta på mig kläder,skor & bege oss till S(lånade ett midje skärp av mig) där jag plattar håret och ja tar på ytte pytte lite smink. Beger oss sedan mot stan mot Marhle festivalen. Besviken säger jag bara. Det var en picnik festival & vi hade ingen picnik med oss :( Troddde ju det var som Rix Fm festivlaen.. Så nästa år så tar vi med picnik ^^ Stannade iaf där i ca 10 min(haha då vi träffade lite folk :D) innan vi begav oss in i staden(var ju på Tivoli parken) och hittade bion & köpte biljetter till Iron man 3, super bra film! :D

Käkade sedan på Burger King och kom hem vid halv 10. Kunde följt med Sara & Jesper men ville kolla ESC och plugga dressyrprogram ist för att spela xbox ;D

Hade denna kläningen och gäng klackarna(fick skav utav de ;/ ajaj på min fot)

       

*PUST* det var hela min vecka! Nu kmr det bara lite tävlingsvideor sen orkar jag nt mer för idag!

Och läsa lite mer matte + fixa annat :)

 

Av Dessan & Emma K - 19 maj 2013 14:05

Har skrivit lite om varje dag & har bilder så jag fixar det nog ikv.


Idag var det dressyrtävling, Emma & Rocky skötte sig super bra, tävlings sekitionen nt lika bra.

Hade fokus på energi från bak & ja hela kroppen, drev på så att han hela tiden var igång där jag ville ha honom redan från skritt på långa tyglar.

Började jobba lite,travade lite, skrittade lite & trvade osv ett par gånger med övningar som volter,skänkelvikningar, serpentiner,fram & bakdelsvändingar, halter osv.

åhh sicken häst jag hade, PRECIS där jag vill ha honom!

Galoppen var densamma, lyhörd,framåt,energiskt osv, kundre inte varit bättre.

Var beredd att gå in på banan efter prisudelningen i L:C2.

Då bara poff sätter de en 10 min paus(ååh så irreterad jag blir!!) och jag kan nt mer än att släppa honm & ska jag kunna rida ditt han igen så måste jag rida exakt som innan + att nu har han mindre energi.

Det får vara ngn måtta på hur mkt man kan rida fram, eller hur?

Så ja redan där blev jag duktig irreterad...

Skulle börja rida han försiktigt & sen så skulle jag in, USCH som han känndes, oenrgiskt,lyhörd men ingen ork kvar.

FML.

Så ja den ritten så svor jag lite för mig själv & red på med allt som jag hade.

Sen vissa bara "sporrar hade hjälpt,han kanske är halt(domaren) osv" men NEJ.

Hade jag fått rida efter prisutdelnigen så hade jag till 100% ridit mö bättre och kanske t.om höjt vårt person bästa.

Blev 50,..% och 147 poäng, vårt sämsta EVER.

Så alltså Rocky sköte sig exemplariskt & jag är även nöjd med min prestation(om ni vill så kan jag kanske få en film på min runda av Amanda eftersom hon filmade C:)

Är även glad att Tommy sa att vi passade bra tsm, hihi ^^D


Jag ska iaf fixa ihop lite filmer från förra tävlingen(fick minneskortet idag av Amanda) & kanske om jag vill & orkar, kolla igenom bilderna.

Sen fixa med att göra en lång vecka kortfattad :)

 

 

Av Dessan & Emma K - 17 maj 2013 09:19

Red ett pass dressyr igår med finaste pållen & han kändes så bra! Vi red mycket volter, serpentiner & skänkelvikningar. Vi jobbade på bra & han kändes väldigt mjuk & fin. Och att rida ute i kvällssolen är aldrig fel!


Har nu haft en härlig & lugn fredagsmorgon. Senare blir det lite träning & njuta av det fina vädret! (:


Ha en bra fredag alla!

 

 

Av Dessan & Emma K - 16 maj 2013 16:12

Idag har det blivit ett pass cirkelgym. När man kom hem så åt man en rejäl lunch innan man begav sig ut på en underbar promenad i det fina vädret. (:


Senare idag blir det att fixa lite middag & sen stallet! ((:

   

 


Av Dessan & Emma K - 16 maj 2013 10:14

Igår eftermiddag blev det ett ärende till stan.


Blev också en otroligt trevlig grillkväll igår med hjärtat, Emma & Henrik. Vi åt gott & så blev det såklart en massa flumm på det ;))


Tack alla för en trevlig kväll! (:

 


Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards