klabbarpsmupparna

Alla inlägg under augusti 2011

Av Dessan & Emma K - 31 augusti 2011 21:52

 

dissar totalt snobbiga ryttare ute på tävlingar!

asså typ för att man nt har något från kingston  så får man värsta bitch blickarna på sig eller för att man är lite annorlunda på sitt eget sätt & nt på andras.

*suck*

liksom det är ju kul & komma ut & tävla, eller hur?

då ska man bete sig så oxå..

klart dock att man blir lite sur om det nt har gått så bra men va fan skit i det & gör en förbättring på träingarna, njut av resten av dagen ist.

eller vad tkr ni?


// Emma


Av Dessan & Emma K - 29 augusti 2011 21:02

emma är glad! :D

hästen gick underbart idag.:*)

han var lite stel som vanligt även om han hade gått innan, dock nt lika mkt.

iaf vi fick jobba mkt i skritten på volter, snett igenom m.m

skulle känna att hästen flyttade sig & att formen var bra.

för min del gick det väldigt bra, formen var där & han gick perfekt. ^^

körde samma ska i traven + skänkelvikningar & lite arbetstrav.

gick verkligen super, skänkelvikningarna var super, nt vanligt. C;

& i arbetstraven så kände jag att både han & jag jobbade oss framåt, awesomne.

i galoppen så blev det bara på volterna men även där galant, fräsch & fin form + framårbjudning. (yy´

sen blev det & snacka i en ring runt anne. :)

blev typ " glöm nu nt att hålla era rakar rygga & håll händerna rätt".

så jag är verkligen super nöjd med träningen idag. ^^

& på söndag gäller det, möter färs rf. :D


 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 28 augusti 2011 17:15

Oj vad jag har updaterat dåligt under dessa dagarna. Ska försöka bättra mig!

Har gjort lite smått & gått under helgen:


Fredag: Skolan på förmiddagen och hoppträning med Rock it på kvällen. Gud vad fint hon gick!


Lördag: Dressyrpass med Jocke på morgonen. Efter det var det hem och plugga lite innan man åkte iväg till 20 & 50 års fest. Mycket trevligt!


Söndag: Träning med Knockoutdressyr-laget. Dålig ridning från min sida.. Efter passet så pysslade jag med Jocke och rykte hans man, så nu ser han inte ut som en vildhäst i alla fall ;)


Har haft en riktigt trevlig helg (:


 /Dessan




Av Dessan & Emma K - 28 augusti 2011 13:05

träning inför knockouten var idag vid 10 tiden.

red ute i paddocken, lerigt. ;pp

men iaf

började i skritten med mkt volter, kände att han flyttade sig.

gjorde lite öknigar för att se om han lyssnade på skänkeln.

gick helt okej.:)

körde lite flytta där med, ökningar, skänkelvikningar.

lyssnade bra där med.:D

sen när jag kände att han var helt igenom & var lösgjord så blev det mkt aretstrav med volter & lite tempoväxklingar. ^^

sedan galoppen var mkt volter & fyrkantspåret + att jag körde någon snett igenom.

underbar var han att sitta på.(yy´

travade av lite på lite längre tyglar så att han fick sträcka på sig. C:

tog ett litet snack med tommy efteråt där han snackade om vad alla skulle förbättra.

fick ingenting faktiskt, sa att formen var bra & att vi såg trevliga ut. :*D

amen sen blev det att rida ut en sväng. :D

& tvätta benskydden. C;

så är verkligen super nöjd med han, duktig pojke. ^^


 

//Emma.

Av Dessan & Emma K - 27 augusti 2011 21:15

skulle hämta sara igår efter hennes träning så jag passade på att ta med mig kamera & fota lite såhär kmr bilderna. ;D


     


 emelie & wixen. C:

 


  sara & älton C:

        


  dessan & rock it. C:

                                             

//Emma ^^

Av Dessan & Emma K - 27 augusti 2011 13:15

tänkte lägga in vår första hiss! :D


 


någonting  som jag verkligen hissar är  bloggen

http://ettahnia.blogg.se/

ÄLSKAR verkligen hennes blogg, hon skriver mest om sitt liv med sina hästar! :D

& precis som jag så älskar hon bloggdesign & fotofgrafering, lovely. ^^

föjer den så ofta som jag kan & är vid datan! C:


//Emma :*)

Av Dessan & Emma K - 25 augusti 2011 22:29

hoppning idag!^^

hoppade lördagsbanan, red fram ute & hoppade inne.

asså shhiet hästen vat taggade redan när vi var påväg ut, lovely boy. C:

körde lite lätt fram ridning med att han mest skulle lyssna på skänkeln & att formen var nogorlunda brA. :D

galopperade igenom sjön igen, mysig han blev efteråt helt gegig. ;pp

iaf började med att gå cavaletti igen, nu dock över alla 3 hindrena.

hoppade sedan hela banan på ca 60.

taggade som satan dom två första rundorna. :D

höjde sen till ca 70 cm.

hoppade ettan bra, tvåan så tittade han nt in sig ordentligt så han stannade men vi hoppade igen utan problem, blev att skänkla på lite mer bah. :)

sedan så var trean skåne hindret & den gula bommen var längst upp så han blev lite chockad över att se den där. C;

men men hoppade den & var nöjd. :D

tvättade benskydden efteråt oxå.

på söndag blir det knock out dressyr träning, lägger nog in något litet. ^^


 

// Emma

Av Dessan & Emma K - 25 augusti 2011 17:06

Shit vad jag är trött. Idag blev det en lång dag i skolan. Har precis druckit kaffe så nu är man lite piggare haha.

Red Rock it igår kväll. Både hon & Jag hade lite träningsvärk, men Rock it kämpade på ändå och det gick hyfsat bra ändå. Det blev ett litet lätt pass såklart.

Har också fått ett bra förslag om vad jag ska skriva om av vår underbara vän Arne och jag lovar att jag ska skriva det inlägget så fort som möjligt. (:

/Dessan 

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards