klabbarpsmupparna

Alla inlägg under augusti 2011

Av Dessan & Emma K - 24 augusti 2011 17:46

Hade dressyrträning med Jocke igår. Ibland undrar jag vad jag sysslar med egentligen?! Red som en riktig kratta! Eftersom jag red dåligt så blev Jocke stressad såklart och det blev pannkaka av allt. Finns inte så mycket mer att säga. Får hoppas att det går bättre nästa träning.


 

/Dessan

(:

Av Dessan & Emma K - 23 augusti 2011 16:19

Tisdag idag.

Hade bara två lektioner idag, Matte & Sällskapsdjur, en mycket lugn dag.

Senare idag blir det träning!

Ciao!

/Dessan 

Av Dessan & Emma K - 22 augusti 2011 20:39

bah så alla vet så e min häst förkyld IGEN.(yy´

*suck* trodde vi skulle slippa det men icke. -.-

men jaja

började iaf träningen med lite lösgörande i skritt på halv långa tyglar, mkt på volter & att ställa.

kände hur otroligt stel han var även om han gick innan mig..

jobbade nästan exakt likadant i traven + lite serpentiner & rida halvt igenom med ca 4 skritt steg i mitten.:D

jobbade oxå mkt i arbetstrav, riktigt nice när han släppte till, gudomlig att sitta på.^^

red bara på volter i galoppen, fräsch & så även där..

dock lite stelare i vänster varvet.

sen fick vi skritta dom ett tag innan anne kallade in oss i mitten, jag trodde dock att vi bah skulle snacka lite om vad vi kan tänka på osv. så jag slappnade av totalt & det gjorde hästen oxå.

hon började snacka lite men sen så bah "emma du kan ju börja med att trava halvt igenom så som vi gjorde innan"., tänkte jaja men kan ju säg att formen var ju nt där som innan & jag var TRÖTT så det gick väl sådär , nt helt nöjd men igång sättningen efter skritten var bra, lyssnade på skänkeln.

men jag är annars super nöjd med träningen.:DDD
blev sen att tvätta hästens näsa. ;pp


 lilla söta jag.^^ 
 

//Emma. :)

Av Dessan & Emma K - 22 augusti 2011 16:31

Tjena gott folk!

Nu är det ny vecka och jag ska skriva ett litet kort inlägg.

Igår hade jag stalljour hela dan, mys!

Idag gick jag i skolan såklart, Hade bara kemi på morgonen o idrott på eftermiddan. Det blev en lång håltimme :O

har inte så mycket mer att skriva ;)

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 21 augusti 2011 21:15

blev att rida igen för måndagen idag, red med emelie & sara.^^

red mkt på volter,serpentiner, små volter i hörnen & annat lätt lösgörande. ^^

dock var han ju lite seg  i skritten & traven men det får man va efter ett långt sommarbete! (yy´

körde  galopp i båda varven, sprang genom "sjön" igen. ;D

körde mest  på volter där + en snett igenom när jag byte varv.

han var iaf svettig. C:

fick ett mått havre med betfor, morötter & godis efteråt. ^^

släppte ut han efteråt.

& sen måla bommar, för er som nt vet så har jag & några kompisar målat lite bommar med ca 4 bommar i varje hinder, bild kmr senare! :D

tror vi nästan e klara nu, bah planket till det orange&svarta med KRS på om nu mia köper plank.. -.-

& jah har tagit en bloggpaus från min andra blogg, får se hur länge den blir..


  dessa var nt klara när vi tog fotot.;D


   

//Emma..

Av Dessan & Emma K - 20 augusti 2011 21:00

Tordags kväll: Hoppträning med Jocke. Eftersom jag hoppar i samma grupp som Emma så vet ni vad vi hoppade för något. Jocke var superbra denna kväll, men tyvärr var jag spänd & stel, men sista studsen blev jag riktigt nöjd med. (:


Fredag: hade bara småföretagande hela förmiddagen och vi slutade vid lunch. Åkte hem och städade innan man åkte till stallet för att hoppträna Rock it. Vi gjorde samma övningar som vi gjorde dagen innan fast inne i ridhuset o Rock it var super!


Idag: Har haft stalljour hela dan och det var härligt. Red ett pass med Jocke på morgonen med. Nu ikväll har vår by haft en liten grillfest, mycket trevligt!


Så, detta har jag haft för mig.


Vi hörs! ;)





Av Dessan & Emma K - 18 augusti 2011 23:06

åkte till stallet vid 7, började med att fixa hästen + bära lite bommar.

byggde sen en studs serie med 2 studs & cavaletti bredvid. :)

han kändes fräsch redan från början, taggad häst! :D

började med att lösgöra lite i skritt & trav, fick trava över bommarna några gånger i varje varv. C:

gick super, lyfta bra på benen & så.:D

tog lite galopp sen, tommy tyckte vi skulle köra genom "sjön" så vi gjorde det. ;pp

asså gud han tyckte det var super skoj, dock lite läskigt i börja.^^

loveley loveley.

började sen att hoppa studsen på typ 50-60, hoppade bra & sen blev det att höja till ca 70.

gick ävl sådär första & andra rundan, hamnade lite före i avtrampet

men kom rätt sista & han kändes fräsch & fin.

så jag är verkligen super nöjd med träningen idag.^^


blir kanske mer ridning på söndag & knock outen är den 4 sep, TAGGA! ;D


 

// Emma. ^^


Av Dessan & Emma K - 18 augusti 2011 16:31

Har överlevt första skoldan efter sommarlovet och det var riktigt skoj att träffa alla igen. Slutade 13.50 eftersom vi inte hade nån kemilektion, skönt med lite mjukstart.


Senare idag blir det träning! :D


 

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards