klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Dessan & Emma K - 19 november 2012 19:38

kändes la bra.

Han vart seg, väldigt seg...

Satt med skänklen hur länge som helst innan Anne bara "smäll till han med spöet.." och det fick jag göra några gånger innan han höll takten.

När han kom igång känndes det som vanligt igen :)

Red på volterna mest i början just för att han känndes seg & lite extra stel.

lossnade till en del & det tog en tid innan formen kom.

Traven var det volter,sluter, skänkelvikningar & halter + arbetstrav.

Extra nöjd med skänkelvikningarna & halterna men sen så hade slutorna & volterna mer på slutet & då var han rätt så trött & hade därav ingen energi men han kämpade på gott!

+ formen vart där den skulle.

Sen efter skritten så lyssnade han på minsta lilla smackning & framåthjälp.

Arbetstraven körde jag hela förutom i slutet när jag kännde han hade slut på energi & där är jag jätte nöjd! :D

Galoppen så körde jag sitandes & han vart stelare i höger varv(blame it on me) men hade ändå formen. Höll även när vi körde från skritt(körde en del från trav,galopp,trav,galopp osv, kändes väldigt bra).

Svettig var han & nöjd är jag ^^

Sen så vart han så glad när jag fixade honom + under hela passet (& ja efteråt oxå) :D

Haha han rullade sig i boxen igen, ser ju inte allt fär roligt ut ;p

Aja nu ska jag äta,duscha & plugga, HA DET GÖTT!

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 19 november 2012 12:21

Tjena tjena!

Har inte hunnit uppdatera i helgen så det får bli ett inlägg nu istället (:


Jobbade några timmar i fredags kväll, var väldigt lugnt. (:


I lördags så jobbade jag mellan 7-14, sen blev det hem & mellanlanda innan man körde till älskling :D


Igår blev det en dag i stallet. Hade stalljour och sen blev det möte med Ulrika & Anne om luciashowen. På kvällen blev det familjemys (:


Idag har man pluggat Läkemedel/Delegering, fixat lite med hemsidan osv. Får se vad som mer händer idag (:


Hoppas att ni har haft en bra helg! (:

   

/Dessan

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards