klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Dessan & Emma K - 5 november 2012 20:20

glömde berätta om gårdagens pass så det kmr här + dagens:

GÅRDAGEN:
skrittade med jobb i ca 15 min & resten skritt, fräsch, jobbade superbra, super nöjd helt eneklt!

körde mkt basic med volter, serpentiner & ökningar & minskningar osv.

Vågade mig på bakdelsvädningar i hörnen oxå innan jag avslutade C:

Blev så glad efter det lilla passet!


IDAG:
Hade först tänkt rida skritt & liten del trav(om han klarade det)

Tommy sa att se & känn hur han är så kan du bedöma därifrån :)

Red fram som vanligt med basic övningarna & kändes kanon, rider nu i en låg form & han stormtrivs verkligen! :D

I traven så var det bara lättridningen för min del där vi körde basic + några skänkelvikningar.

Är kvar i formen & han lyssnar så himmla bra nu, vilan har gjort han gott!

Vi red mkt mkt på volterna spec på stora mitt volten & tog då vär första galopp i vänster varvet där jag fick vara med & han känndeshelt super, står i lätt sits tills han har byggt upp mukslerna igen C:

Tog inte så lång eftersom jag mest ville känna på honom...

Sen så kallades vi in i mitten & pratade lite för att sedan galoppera på mittvolten igen fast i höger varv.

Travade såklart innan men han hade stelnat till en del när vi stog stilla men med lite uppmjukning så var han bra igen ;)

Iaf så galopperad vi & då fick Änni ngt damp för sig & det smittade av sig på resten av hästarna(aa även min;p)!

Vilken fart de fick! Han hade en del mer energi efter det ^^

Galopperade sedan ut på fyrkanten igen & det känndes verkligen super, håller form & är lyhörd!

La ner de sedan på volterna & lyssnade väldigt bra, proud emma!


Han skötte sig exemplariskt, fräsch & formen satt + han var jätte glad under hela tiden, älskade ponny!

Skönt att det går uppåt nu! :D

GUD VAD JAG ÄLSKAR MIN PONNY!

 

     

KOM IHÅG, BLIR NOG ENDAST TRÄNINGSINLÄGG FRAM ÖVER!

//Emma






Av Dessan & Emma K - 5 november 2012 15:13

Hej på er alla!

Ska nu berätta lite om helgen och det har hänt ganska mycket.

I fredags så blev det en halvdag med kompetensarna och på eftermiddagen blev det jobbsök på egen hand. Blev också en trevlig lunch med Yuchun, Maria & Awa. (: På kvällen kom det ett gäng vänner till mina föräldrar till oss innan de drog vidare och både jag & Jocke blev taxi haha. Blev också utgång till biljard. (:


I lördags blev det stalljour hela dagen. På kvällen blev det först tjejmiddag på China Wall med en saknad Emma A innan vi gick in på sommarlust där vi träffade resten. Blev en mycket trevlig kväll! (:


Igår var det stalljour igen. Red också Jocke lite på eftermiddan och efter det blev det möte med Ulrika & Anne om luciashowen. När man kom hem blev det lite städning och datorarbete. Helgen avslutades i tv-soffan med äppelkaka & vaniljsås. :D


Denna dagen har börjat kanon! Blev bara en halvdag med kompetensarna för jag nu i eftermiddags så var man på ett möte, mer tänker jag inte säga ;) 


Hoppas nu på en suverän vecka! :D

 

/Dessan (:

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards