klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 29 november 2012

Av Dessan & Emma K - 29 november 2012 21:52

är väldigt nöjd med både mig & hästen idag!

Han känndes mkt mer framåt idag & jag vart så himla taggad som en tävlings ryttare, wiho!

Red basic som vanligt men nu kunde jag rida han direkt på form utan att han slöade till :D

Hade bara lite problem med att han liksom nt ville flytta till vänster, satt nästan på halva delen av honom...

Så försökte rida lite mer i det varvet.

Började sen trava & det känndes lika bra + att vänster flyttning funkade (yy´

I galoppen så körde jag på låg hand för att formen skule hålla sig & lätt sist ofc ;)

Där red jag även runt på volterna och det kändes super C:

Hoppade då six sack 3 st hinder.

Började hoppa fram på nr 2 för att den var lite snävare & jag la han precis rätt, allt stämmde, vilket flytt vi hade ^^

Sen så hopapde vi banan då & la han för tidigt på 2 & 3 men inget som störde flyttet specilt förutom

att jag kom nog åt med sporren(nt säkert) elr så gjorde han glädje språng efter trean & min reakton på att svänga fanns nt så vi hamna i hörnan med Dessan & Anna, haha & såklart så gjorde jag ngt sorts ljud innan jag ramlade av ;p

Aja ingen skada fick jag, direkt upp i sadeln & vänta tills nästa runda ;)

Jag vart nt ledsen eller narvös alls som jag har blivit på senaste tiden utan jag kännde som jag kände för 3 år sedan "nu kör vi" & så hade jag igen rädsla alls i mig ^^D

Det flöt bra fram till trean & då gick han bredvid med all rätta men snabbt igen & yttern behövdes bara lite & han hopapde som en klocka!

Svänga gjorde jag iof inte denna gången heller & han gjorde gläjdeskutt igen men jag satt kvar ^^

Tommy sa åt mig "du måste ju svänga.." & jag bara "jo jag vet men kroppen reagerar nt.." så kom igen sen & det flöt det igen, hopade trean & mitt över hindret tänker jag "SVÄNG EMMA!" & det gjorde jag precis i sista sekund men dunder långa tyglar, haha ^^D

Men super nöjd ändå, jag taggad, hästen taggade,mkt bra flyt, lovely? Oh yes!

Ha de gött vänner, kanske update imorrn!

 


 

//Emma


Av Dessan & Emma K - 29 november 2012 16:59

Som det står i rubriken så vet ni hur min dag har sätt ut. ;)


Började dagen med en god frukost hos min underbara farmor. Ägg, bacon och frallor. Bättre start på dagen finns inte! ((:


När jag precis hade kommit hem så ringde min mobil & en person från jobbet frågade om jag kunde åka in & jobba några timmar. Absolut kunde jag göra det! Man bara tackar & bugar! :D


När man kom hem blev det en liten snabbstädning innan man slängade sig i soffan för att kolla Bonde söker fru. (:


Ikväll blir det träning igen & det gillas, Lets go! :D

 

<3

/Dessan




Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards