klabbarpsmupparna

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

min lilla bus ponni ;)

Av Dessan & Emma K - 29 november 2012 21:52

är väldigt nöjd med både mig & hästen idag!

Han känndes mkt mer framåt idag & jag vart så himla taggad som en tävlings ryttare, wiho!

Red basic som vanligt men nu kunde jag rida han direkt på form utan att han slöade till :D

Hade bara lite problem med att han liksom nt ville flytta till vänster, satt nästan på halva delen av honom...

Så försökte rida lite mer i det varvet.

Började sen trava & det känndes lika bra + att vänster flyttning funkade (yy´

I galoppen så körde jag på låg hand för att formen skule hålla sig & lätt sist ofc ;)

Där red jag även runt på volterna och det kändes super C:

Hoppade då six sack 3 st hinder.

Började hoppa fram på nr 2 för att den var lite snävare & jag la han precis rätt, allt stämmde, vilket flytt vi hade ^^

Sen så hopapde vi banan då & la han för tidigt på 2 & 3 men inget som störde flyttet specilt förutom

att jag kom nog åt med sporren(nt säkert) elr så gjorde han glädje språng efter trean & min reakton på att svänga fanns nt så vi hamna i hörnan med Dessan & Anna, haha & såklart så gjorde jag ngt sorts ljud innan jag ramlade av ;p

Aja ingen skada fick jag, direkt upp i sadeln & vänta tills nästa runda ;)

Jag vart nt ledsen eller narvös alls som jag har blivit på senaste tiden utan jag kännde som jag kände för 3 år sedan "nu kör vi" & så hade jag igen rädsla alls i mig ^^D

Det flöt bra fram till trean & då gick han bredvid med all rätta men snabbt igen & yttern behövdes bara lite & han hopapde som en klocka!

Svänga gjorde jag iof inte denna gången heller & han gjorde gläjdeskutt igen men jag satt kvar ^^

Tommy sa åt mig "du måste ju svänga.." & jag bara "jo jag vet men kroppen reagerar nt.." så kom igen sen & det flöt det igen, hopade trean & mitt över hindret tänker jag "SVÄNG EMMA!" & det gjorde jag precis i sista sekund men dunder långa tyglar, haha ^^D

Men super nöjd ändå, jag taggad, hästen taggade,mkt bra flyt, lovely? Oh yes!

Ha de gött vänner, kanske update imorrn!

 


 

//Emma


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dessan & Emma K - 9 april 2017 13:04


Nytt år & nya möjligheter som man brukar säga! Det var ju varken igår elle idag eller för den delen någon månad sedan jag skrev här. Dessan kämpade lite längre än vad jag gjorde så att säga ;) Tänkte mest säga att vi i princip lagt ner bloggen helt. ...

Av Dessan & Emma K - 23 december 2016 14:15

    Båda finner ingen inspiration till att blogga. Därför tar vi bloggpaus på obestämd tid!    ...

Av Dessan & Emma K - 2 augusti 2016 11:27

God förmiddag, Hoppas att ni har det bra i solskenet!    Här är det bra. Har haft sovmorgon och en lugn start på dagen. Började med frukost och ett avsnitt Greys Anatomy.    I torsdags blev det en bra dag. Jag träffade ju min käre bloggkole...

Av Dessan & Emma K - 28 juli 2016 10:42


God förmiddag,  Hoppas att alla har det bra!    Själv är det bra. Jag startade igång denna dag med ett spinningpass som man precis är hemkommen ifrån. Extra svettigt var det idag, men bra känsla hela vägen, roligt! I denna värmen är man extra t...

Av Dessan & Emma K - 27 juli 2016 19:14

God kväll alla!    Hoppas att ni har det bra i den goa sommarvärmen. Var ju lite drygt 3 veckor sedan man gjorde ett inlägg här senast. Dagarna har verkligen varit fullspäckada, vilket är roligt förståss. Tänkte som vanligt göra en liten sammanfa...

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards