klabbarpsmupparna

Alla inlägg under november 2012

Av Dessan & Emma K - 16 november 2012 17:41

har bara tagit med några få av över 200 bilder, miss it! ^^D

                                               

//Emma

Av Dessan & Emma K - 16 november 2012 16:16

Gårdagens hoppträning gick väl helt okej. Hoppade fint på koppelräcket snett igenom, men blev alldeles för stark för mig på oxern på långsidan. Jag måste hitta rätt teknik för att få upp näsan på honom. När han går med näsan lågt så blir han alldeles för stark och det går inte att taxera, men med mer träning så kommer det nog gå bra. Övning ger färdighet! (:

Dagen har varit rätt lugn. Hade ett möte i förmiddags. Gick lite på stan, köpte bara en parfym. pluggat lite, städat & haft lite filmmys i ensamheten. Ikväll blir det lite jobb.

Ha en mysig fredag alla! (:

 

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 15 november 2012 22:00

super nöjd med min ponny idag!

Hoppade räcke snett igenom & oxer rakt vid E.

Red fram lite extra i skritten & körde alla basic övningarna som jag brukar göra, kändes la bra, vart lite seg.

Sen i traven blev det nt så mkt men formen höll & hann flyttade bra.

Galoppen så piggnade han till en del & formen satt kvar + lydiga & bra fattningar :)

Började på en 60 & slutade på en 70- 75 cm eftersom det är första gången vi hoppar på tja 3 månader :p

Men han var så mjuk, lydig & helt taggad för att hoppa, lyssnade liksom galant på fattningar från skritt och om jag bad han att gå snabbare så behövdes det bara lite röst så lyssnade han :D

Kom lite för snett första gången men hoppade utan problem & de resterade tre gångerna så kom vi rakt & fick mkt fina språng + att han gjorde värsta glädje språnget efter varje gång, someone is happy? ^^

Kom sedan på oxern som låg på 60-65 & jag la honom fel men fattningarna & resterande var super.

Fick så komm en gång till & då var det lite mer fart & vi kom rätt + att det känndes som 190 efteråt, haha ^^p

Aja jag är så himmla nöjd men mina taggade ponny, lööv him!

Måste bara säga att jag även är lite sad....

Min dragkedja på mina rosa byxor är sönder, NEEEEEEJ!

Älskar ju de byxorna..

Ska se om jag kan få de lagade annars blir det ridbyxe jakt ;)

 

        

Ha de gött, ni vet, kanske update, kanske nt C:

//Emma

Av Dessan & Emma K - 15 november 2012 16:32

Hej alla!

Nu börjar dagarna lugna ner sig lite, men ändå har man nästan alltid något att pyssla med. Älskar att ha saker att göra men utan en massa STRESS. Förra veckan kändes det som man bara flängde en massa rundor. Det enda man gjorde hemma var att sova typ. Men nu känns det underbart! (:


Igår var det den första "sovmorgonen" på väldigt länge & jag hade chansen att sova så länge jag hade velat, men tror ni inte att jag vaknade hur pigg som helst redan klockan 7?! Men samtidigt är det skönt att inte sova bort halva dagen, så jag var klar med storstädningen redan mitt på förmiddan ;) Sen började jag fixa så mycket jag kunde med hemsidan och resten ska jag kolla upp idag. Planerade också lite inför luciashowen.

Igår kväll blev det knatteskutt och senare på kvällen blev det mys med mitt <3.


Dagen idag har också varit lugn. Började med en god frukost och sen blev det plugg. Har varit på ett möte och sen har man legat på soff-locket resten av eftermiddan. Ikväll blir det träning! (:


Ha en trevlig torsdagkväll alla!

 

Bjuder på en gammal egobild som är tagen innan avresa till Göteborg Horse Show i vintras (:

/Dessan (:

Av Dessan & Emma K - 13 november 2012 21:44

Red ett pass dressyr med fina Jocke tidigare ikväll.

Gick rätt hyfsat. Jag ska bara rätta alla mina fel, men det är ju därför man tränar ;)

Blev väldigt mycket skänkelvikningar, öppnor & slutor idag. Har fortfarande mycket svårt med slutorna, men det är bara att träna på. Är ändå väldigt nöjd med träningen!

/Dessan



Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards