klabbarpsmupparna

Alla inlägg under november 2012

Av Dessan & Emma K - 13 november 2012 17:14

Oj, vad dagarna bara rullar på!

Dagen har varit bra. Började med att jobba mellan 07.30-12.30 Sen blev det utbildning mellan 13-16.

Ikväll blir det träning!

Ha det gött sålänge! (:

 

Finaste pållen <3

/Dessan


Av Dessan & Emma K - 12 november 2012 22:05

Alla filmerna är redigerade & ligger ute på min YT-kanal: Mrrockyy96! :D

Sen ni som vill ha bilderna som jag tog igår så är det bara att följa instruktionerna på "Gratis foton" till vänster! ^^

(bild ifrån sjöis 2012 ^^)

 

Ha de, torsdags update? Kanske kanske nt & kanske ngt litet inlägg som jag gjorde på svenskan idag, får se C:

//Emma

Av Dessan & Emma K - 12 november 2012 21:49

 

#hissar detta inlägget, the smile on my face is så HUGE! :D


//Emma

Av Dessan & Emma K - 12 november 2012 20:14

rätt så nöjd idag faktiskt :)

Vi fick rida mkt självständigt & det gillar jag,känner mig liskom lugnare på ngt sätt även om syftet med ridningen är densamma C:

jag red mkt på volterna & byta varv genom rakspår rakt över ridbanan.

Vi skall fortfarande bygga upp muskler men denna gången var han nt lika låg i formen eftersom han drog sig ur pga av tyglen & at jag då nt fick det stödet som han behöver.

Aja red med sporrar & det ångrar jag nt alls.

Han fick kämmpa en del & det hade jag nt haft kraft till att trycka på med endast benen (varit så himla trött hela dagen...) så hade det knappt gått framåt ;)

Sen så i traven var det oxå väldigt valfritt förutom att vi gjorde, skänkelviknigar, nedsittning samt öppnor & slutor + bakdelsvändnnigar.

Arbets trav gjorde jag i något varv för att sen rida lätt ett tag, sätta mig ner osv just för han nt orkar än.

Idag la jag mkt fokus på att skänkelvikningarna skulle gå bra & det gjorde de verkligen, lyssnade bra & formen höll sig samma med de andra :D

Sen så galopperade vi oxå väldigt fritt(volter & fyrkanten) och de som kan från skritt gjorde det.

Trodde nt han skulle orka med från skritt men det gjorde han & det var med kraft oxå, lovley ^^

Blev mkt från skritt till galopp,galopp till skritt + en del halter = lyssnade super bra + formen!

Red för min del utan väst för att stärka ryggen & jag höll mig rätt så rak förutom typ en gång när vi var påväg in för skänkelvikning & jag typ tappade kraften & "flög fram", haha ;)

Vart ju rätt så tungt för honom så han vart lite svettig efteråt, duktig hest ^^D

     

Aja nu ska jag fortsätta plugga & sen lägga mig, ska försöka få tbx energin inom denna veckan C:

//Emma

Av Dessan & Emma K - 12 november 2012 19:10

   

 

 

 

  

Ett halvår utan vår fina lilla ängel. Du är så saknad <3

/Dessan


Av Dessan & Emma K - 12 november 2012 09:20

Hej alla!

Nu sitter jag äntligen vid en dator för att skriva av míg lite.

Det är mycket som har hänt och det har varit lite rörigt, men nu har allt ordnat upp sig och det känns hur bra som helst.

Kan skriva lite om veckan som har varit, får nog beskriva lite för varje dag ;)


Tisdag

Började dagen med att vara på kompetensarna mellan 8.00-14.30 Hem en snabbis för att byta matlåda, sen körde man till sin första dag bredvidgång på gruppboendet, var där mellan 15.30-21.30


Onsdag

Började dagen med bredvidgång mellan 7-12. Sen blev det en snabb lunch hemma innan man trampade till kompetensarna. Var där till ungefär 15.30, innan man trampade hemåt igen för att slänga i sig lite käk innan man körde till Knatteskutt. Efter Knatteskuttet så blev det snabbt byta om till ridkläder för att sen köra ut till stallet för kvällens träning.


Torsdag

Först blev det Kompetensarna mellan 8-12. Sen blev det snabbt hem igen för att få i sig lite lunch, för att sen köra till sista passet bredvidgång som var mellan 13-21.


Fredag

Efter 3 pass bredvidgång så är jag nu timvikarie och det känns så underbart bra! Började mina första timmar som timvikarie denna dag mellan 7-13. Sen var det hem & fixa lite innan man trampade till Kompetensarna. Efter det blev det en snabbis på stan innan man trampade till stallet för kvällens hoppträning. Efter det träffade man hjärtat (:


Lördag

Hade jag stalljour för Anna. Red också ett morgonpass med Jocke. På kvällen blev det fest hos Emma N. (:


Söndag

Hade jag stalljour för Jessica. Tävlade också sista tävlingen för året och Jocke var verkligen på tårna. Blev tyvärr utesluten, men vi gick runt till sist och man hoppade trippelbarr för första gången i sitt liv! På kvällen blev det lite familjemiddag här hemma, myyyyys!


Idag

Har man haft möte med kompetensarna och tog ett beslut att hoppa av, eftersom jag känner att det blev lite mycket. Har även haft samtal med af och allt ordnar upp sig. Så nu är det jobb som gäller och det känns så sjukt bra! Trivs så bra på jobbet och känner på mig att det kommer att bli hur bra som helst! (:


Blev en otroligt lärorik vecka! (:

/Dessan




Av Dessan & Emma K - 11 november 2012 21:04

                                                                                                                 

super härligt att fota såhär mkt igen + duktiga ryttare, lovely! ^^

//Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards