klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av Dessan & Emma K - 21 oktober 2013 22:45

God kväll! 

Hoppas att ni har haft en bra helg och en bra start på veckan! 

Min helg har varit toppen! 

Fredagen blev det sitter hemma & lägga sig TIDIGT! 


På lördagen var man uppe långt innan tuppen, alltså klockan 5.00 Fick ner lite frulle för att sen cykla till stallet. Riktigt kallt var det, men ändå mysigt! Gjorde vid hästarna, fodrade & gjorde Jocke fin. Sen blev det dags för filminspelning hela dan. Det ska bli en drama/dokumentär, riktigt häftigt & roligt! Mobilbilder kommer nedan sen :D 


På kvällen blev det fira vänner till familjen. Blev en riktigt trevlig kväll med härligt sällskap som man inte träffar så ofta & god mat. 


Igår vaknade man upp med hjärtat. Handlade, åt god frukost och bakade & fixade lite, sen kom föräldrarna & svärföräldrarna på besök, riktigt trevligt! :)) En lugn & trevlig dag! 


Idag vaknade man också upp på bästa sätt med mannen vid sin sida. Gick halvdag i skolan mellan 9-12. Hade seminarium i Mikrobiologi, väldigt intressant faktiskt! Sen blev det hem för lunch, handla & fixa. Sen kom min kära svägerska Vickie på gofika, blev mycket snack & goa skratt! 


Nu ikväll blev det ett ridpass med finaste pållen och han var riktigt på allärten, riktigt härligt! Red också utan graman idag för att vänja mig att rida utan. Det gick faktisk bra och det var underbart! 


Detta fick också bli ett litet God natt-inlägg. Ni får sova gott så hörs vi snart! 

 

 

 

 

 

 

Fler bilder kommer, men inte ikväll! Ha det gott! :) 

 

Av Dessan & Emma K - 21 oktober 2013 20:43

Vi körde lite med bommar idag, bra & roligt ^^

Uppvärmning först där vi fick köra ensamt(förutom en del i traven) så jag körde volter(stora & små), bakdelsvändningar 360 & 90 grader, skänkelvikningar,bommar(alla) och lite sånt lösgörnade.. + testade lite nedsittning.

Är väldigt nöjd med min pojke, mkt lyhördare nu & trampar på bra under sig samt att man känner att han börjar att bära upp sig, formen osv. :D

Han regserade som vanligt på sporren & det blev tillsist så mkt så att jag funderade på att ta av de.. :/

Men frågade Anne & då tyckte hon att det var bättre att ha de på då han skärper sig.

Sen vart det då galopp där jag inte riktg var nöjd.

Jag hade velat galoppera lite innan vi tog bommarna på t.ex volterna så hade jag fått ihop han mkt bättre vilket i sin tur hade lett till bättre "rundor". 

Föröskte första gången att jobba ner han lite innan vi kom in på bommarna men det ledde till att det blev lite trångt & han fick länga sig vilket jag inte var beredd på.

Andra så var jag mer beredd men fick inte alls ihop han bättre eller så(följde med dessa gånerna i "språnget" så han blev ännu en gång lång.

Sen så sista så fick jag i en rätt så bra form med energi & håll mig kvar vilket ledde till att det blev jämnare och en bit på rätt väg :)

 

btw filmade lite på Dessan lektion idag, klipper ihop det i veckan!

 


Av Dessan & Emma K - 21 oktober 2013 15:55

Både för att jag är trött och irreterad och dels för att vi inte gjorde så mkt.
Hemma och tar en fika innan det är stallet som gäller! Sen får jag se om det blir ett träningsinlägg, om jag hinner!

Av Dessan & Emma K - 21 oktober 2013 12:00

                                                           

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards