klabbarpsmupparna

Alla inlägg under september 2012

Av Dessan & Emma K - 18 september 2012 09:49

sitter & gör om lite till(små saker som gör stor skillnad) filmen så nu är den borta från min kanal men kmr upp igen & länkar den även då :)

btw filmen (vi såg igår) hette typ the born legendcy & var väldigt bra + att det var bara vårt gäng & två par i salongen ^^


Träningen med Lilla Kim:

Jag kan säga att jag räknar aldrig en häst som jag testar att rida som enkel så ha aldrig det i baktanke när jag skriver..

Iaf de första 45-50 var det verkligen att hitta knapparna på henne & man kan nt säga mer än OJÄMN!

Man fick alltid ha henne mer på ytter än inner & det känndes konstigt 

Vilket gjorde att jag iblnad glömmde bort mig & hade jämnt vilket ledde till att när formen var på g så släppte den :)

Men framåt bjudning har hon (ett +) och det känns skönt :)

Sen så var hon även skön i skritten & traven men så sjukt kantig i galoppen..

Handen fick man ha mkt i eftersom han vet nt riktigt var hon ska ligga i formen, alltså man lägger henne där.

Jag får ju ha hand på Rocky med men han vet var han ska ligga :)

Aja sista 10 la hon sig till rätta & hon känndes som en Rocky ;p

Så nöjd är jag :)


Idag ska jag lämna Essies minneskort + vara med på någraav dreas lekitioner :)

Plugga EN ikv :)

//Emma

Av Dessan & Emma K - 17 september 2012 23:31

Super trevligt ännu en gång! :-D
Gullig bild elr vad? ;-)

Av Dessan & Emma K - 17 september 2012 19:49

Så det är därför att jag inte har uppdaterat i helgen. Har haft och göra hela tiden vilket är hur gött som helst!


Kan ju börja med att berätta lite kortfattat om hoppträningen i torsdags. Vi hoppade en liten studs med en oxer i slutet. Jag var lite okoncentrerad och lite hur balans men allra sista rundan fick vi till det riktigt bra! Och Jocke var hur fantastisk som helst! :D


I fredags började man dagen med frukost hos min käre farmor. Sen var det snabbt hem för att byta om till stallkläder för att köra till stallet & hjälpa till på löshoppningen. Det var unghästarna, Deffi & Kino som löshoppades och film kommer inom kort. Sen körde jag och Emma N till Max för att gytta oss och gå igenom knatteskutt. Sen blev det hem igen för att byta om till vardagskläderna igen för att sen köra iväg & storhandla. Sökte också jobb samtidigt. Sen på kvällen så körde man till hjärtat. ((:


Började lördagen med ett ridpass med Jockes härliga halvsyster Bombay. Härligt att rida ett sto igen, har verkligen saknat det. Blev sen förmiddagsfika med gruppen innan man körde iväg för att hjälpa till på ponnyridningen hela dan och det gick bra. Sen på kvällen blev det familjemys.


Igår hade jag en extra stalljour. Alltid härligt att tjäna lite extra samtidigt som man har det roligt! Blev en heldag i stallet och sen på kvällen träffade man hjärtat ((:


Idag har man sökt jobb, städat lite, chillat lite och varit på knatteskutt ((:


Älskar när det händer mycket! Ha en fortsatt trevlig måndagkväll! (:

Lite bilder från gårdagens stalljour:

 

 

Sara & Älton (:

   

Jossan & Chanti och Anna & Ribban (:

/Dessan (:



Av Dessan & Emma K - 17 september 2012 16:51

nice dag i skolan idag även om sara var dålig/var hemma :)

Ska iaf kolla på bio med några klasskamrater ikv :D

Tränar såklart först & sen direkt äta,duscha & ta bussen in & möte de C:

Filmen börjar kvart över 9 & pågår till typs halv 12 så inget tränings inlägg elr sånt, kanske på bion update :)

Sara kmr kanske ikv! Var och lämnade lite saker & då mådde hon bättre & kände sig bättre, så maybe ;)

 

Aja ha´re gött!

//Emma

Av Dessan & Emma K - 16 september 2012 20:52

//Emma

Av Dessan & Emma K - 16 september 2012 13:39

Har haft gäster från Halmstad hela helgen, nice :D

Har gjort allt möjligt, träffas nt så ofta så det var skojsigt :)

Orkar nt skriva allt & ni kan få två bilder,en när vi spelar tornspelet med Elin ( jag som gjorde det ojämnt/chansade) & en när jag & Ida spelar plockepinn C:

   

Sen så kmr Jossan senare så vi kan påbörja att redigera ihop så mkt som det går (ska ju egentligen va Essie oxå men hon kan nt & sen har vi ju letat helger ett tag nu så vi BÖRJAR IAF :)

Sen så ska jag göra klart arbete + att laddar upp Barnens by, hästveda filmen för det var lite saker som fick gå väck (nt säkert att jag länkar här, den laddar nu lix)

Ha´re fett bra!

//Emma 

Av Dessan & Emma K - 14 september 2012 23:51

här kmr filmen som jag klippte ihop ^^

//Emma

Av Dessan & Emma K - 14 september 2012 18:51

blev inget med sara & stallet idag..

Hon skulle åkt med mig ut vid halv 5 men ringde & ringde, messade & körde tom till henne men det var låst så jag gav upp..

Nu så skickade hon att hon hade försovit sig, antagligen tagit en tupplur efter jag stack hem ifrån henne..

Stackars Sara som missade träning :/

erkänner själv att jag vart irreterad över att hon nt svarade :(

Men nu vet jag iaf vrf C:

Aja jag har duschat & ska till IP senare & käka :)

Sen hem & fixa med videon! :D

Har även renskrvit det mesta av måndags läxan, yey :)

 

Hare gött, mer kmr ikv!

Btw gäster från halmstad imorgon = ingen update förens KANSKE på kvällen.

//Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards