klabbarpsmupparna

Alla inlägg under september 2012

Av Dessan & Emma K - 28 september 2012 18:11

Äntligen fredag! (:

Kan börja med att berätta att hoppträningen igår gick bra. Vi hoppade som ni redan vet åttan och jag gillar verkligen den övningen. Bra träning helt enkelt!


Började dagen med att bli väckt av min käre mor vid 7, trodde att det var lördag och att jag hade försovit mig, så jag fick halvt panik. Nej, hon skulle bara ha ett kort från mataffären som jag hade igår. Men eftersom jag redan var så uppe i varv så kunde jag inte sova vidare, så det blev upp o hoppa istället!


Blev sen frukost hos farmor. När man kom hem så kollade man efter jobb att söka och sen började jag med hemsidan. Har kommit en bra bit påväg så det är skönt! Tog en liten fredagsfika framför härliga New Girl och Två panka tjejer, vilka program alltså! Var sen taxi åt pappa.


Skönt att ha haft & göra idag och ser framemot en go fredagkväll. Hoppas ni också får det! (:


 

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 27 september 2012 21:42

Jag var ju så dum att räkna med att hoppa hästen idag, vrf dumt?

Jo för han har ju nt gått ngt eftersom jag nt red mitt dressyr pass i måndes..

bra emma.. :p

Men det blev Kim ist, nt gör det ngt de nej :)

Vart bara så himmlans seg idag :/

Hade fokus mest på att nt släppa henne med ytter handen & därav tappa henne så att benen vart lite för lite på..

Men känndes bra ändå på framridningen, jobbade mkt på volter & byta volt & en skänkelviknigen blev det mot väggen oxå.

Det känndes BRA helt enkelt, benen som sagt..

Hoppade då åttan & ja det slutade med en 70-80 för mig, känndes väldigt bra alla rundor faktsikt, så härlig häst att hoppa!

Var först lite sned med ytter i fattningarna i början så hon blev sne (& ger då en konstig fattning,orkat nt förklara) men som tur sa tommy ngt & jag tänkte till varaende gång vid fattning ha mer i ytter, mer i ytter, gammal vana elr nåt ;p

Vart lite (nt rädd) men när det gick en anning för sakta (nära ett hinder) så vågade jag nt rikitgt trycka på eftersom jag har haft avramlingar när det har kommit för sent med drivning men hon lyssnar så bra så att hon hoppade upp sig bara lite :D

Sen så tappade jag hennes bakben i svängen till ettan sista rundan men fick upp henne snabbt igen & kunde lägga henne rätt C:

Jag menar beröm från de andra, fina språng & en rätt så okej form C:

SÅ nöjd är jag verkligen, lär känna henne bättre & bättre hela tiden ^^

Film kmr idag elr imorgon, ska bara duscha först ^^

(stress bild men hopaps att ni förstår!)

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 27 september 2012 17:48

amen lägger upp 283 bilder på bloggen nu ;o

BERED ER PÅ EN STOR BILDBOMB!

hihi ^^

Sen så är det ju träning ikv på MIN häst denna gången, lovley :D

har även letat lite tävlingar, jag har hittat 3st men kom nt mer än en sida på TDB som syntes men ska iaf kolla upp datumen men pappa & tommy :)

letar reda på fler senare på året ;)

 

//Emma


Av Dessan & Emma K - 27 september 2012 16:26

Läser datumet och inser hur fort tiden går. Snart inne i oktober, mysigt! Gillar verkligen hösten ((:


Igår kväll blev det knattskutt och barnen var så duktiga så, gillar verkligen att vara medhjälpare där! (:

Sen blev det hem & mellanlanda för att sen köra till hjärtat ((:


Idag har man lämnat in lite papper till AF, veckohandlat och sökt jobb. Städade också ur ett av våra skåp här hemma så nu blänker det verkligen (a). Sen blev det chill framför TV:n med både House och Bonde söker fru, härliga program verkligen!


Senare idag blir det träning, me like!

Ha en fortsatt mysig torsdag alla! (:

 

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 26 september 2012 22:36

 

# En stor hiss till Jossans inlägg & de hon hissar, well written!

//Emma

Av Dessan & Emma K - 26 september 2012 18:56

hel mysigt & roligt att träffa klassen igen! :D

Har nt mer att säga om skolan igentligen :)

SÅ iaf så när jag kom hem så körde jag & tankade & sen till konsum C:

sen hem & göra klart veckans två läxor & nu så ska jag lägga in v-loggarna + äta..

Har modell & sånt framför mig med videon men ska bara få krafter att göra det oxå ;)

Börjar KANSKE ikv, får se om jag orkar..

Men ni kan iaf få en bild från Rom som en typ sneak peak ^^

 

//Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards