klabbarpsmupparna

Alla inlägg under september 2012

Av Dessan & Emma K - 8 september 2012 13:11

ikv blir det inget av dera, sara kan nt & nt heller jossan & essie :/

så jag får stanna hema, skönt det i och för sig nu inför tävlingen :)

tar det lugnt hela kvällen hade jag tänkt & kör ut vid 2 halv 3 någon gång till hästen.

KANSKE kör en update från stallet, KANSKE!

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 8 september 2012 10:41

händer nt mkt idag, ska ut till stallet mellan 2 & 3, fixa inför tävling :)

vi blir nt alls många i ngn klass, 3 i min varav 2 d-ponnys & en häst så då är det en clear round & höja sig som gäller C:

startlistor hittar ni häääääääääääääär & hemisdan hääär

Har även plockat fram tävlings kläderna, första gången med den nya tävlings pikeén :D

Sen om sara följer med på handboll ikv så åker vi ditt annars tänkte jag fråga om Jossan & Essie kan/vill börja redigera filmen ;)

annars så är det lugnt :)

Skönt & komma igång med tävlandet igen, satsar nu så att vi kan komma igång med några tävlingar lokalt igen! :)

 


//Emma


Av Dessan & Emma K - 7 september 2012 15:53

hemma igen ;p

fiffi följde med sara hem & hon ska även med till stallet + att vi åker tsm till stan :D

halv 9 ska vi träffa de andra & käkar och halv 10 börjar filmen, grymt! ^^

nu ska jag bara chilla & kanske ta ngt litet & äta så att man håller sig på humör :)

om appen nt jävlas så blir det update från bion/ när vi äter C:

Sen ska jag bara kolla igenom L:B1 så att det sitter :)

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 6 september 2012 21:53

Har verkligen haft att göra hela dagen idag, vilken är hur underbart som helst. Mår mycket bättre idag också, skönt!!

Idag har man först varit hos tandläkaren och tänderna såg fina ut, nice!

Efter det blev det storhandla, vilket var hur skoj som helst!

Efter man hade käkat lite lunch så begav man sig till Emma för att förbereda inför vårt lilla "extrajobb" som man ser framemot mycket!

Hem en snabbis igen för att sen bege sig till stallet för styrelsemöte och det är en hel del händelser som kommer att hända i höst, vilken kommer bli superkul!

Dock blev det ingen hoppträning för mig idag eftersom jag inte kände mig helt i balans och för att jag vill vara 100 % kry till helgen.

Detta var min dag, härligt när det händer mycket! ((:

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 6 september 2012 21:28

har vart lite seg i skallen idag så kan glömma en del, keep in mind.

aja red fram ute då.

red fram en bra stund på långa tyglar för att ännu mer kunna trycka på honom så farten är med från början, kändes la bra :)

sen skulle vi börja jobba då & så fort jag tog i tyglen så bara stanade han upp så jag la till sporren & han halv kikade, la till igen fast nt lika "hårt"  och han hela kikade..

*suck*

iaf så var jag jätte känslig med sporren & det känndes sådär eftersom han kändes typ halv halt/mer vikt på ena sidan.. 

men red fram i traven en bra stund & formen & mjukheten kom så smått :)

sedan i galoppen så trodde nt vi skulle kunna köra från skritt men OHJA gick som smort, duktig ^^)

Klockan var nu typ 10 över & nt förens 20 över kom tommy.. 

så idag blev det alltså lördags banan på en max 60-70 runda för min del.

hoppade då fram på krysset som låg på 70 ungefär & det kändes okej båda två gångerna 

Hoppade sedan bana & det kändes la njääijk..

hade inga ben om & började ro (vilket jag aldrig i mina ridår har gjort) för att benen nt var tillräcklig om och han stannade, med all rätt!

kom sedan igen & hopapde klar banan, resten känndes då sådär segt & hittade inget avstånd (vilket jag nt heller gjorde innan när vi även hoppade fram) + ingen jämnhet..

kom sedan igen och allt flöt på, hih han t.om bjud på tvåan ^^D

avstånd, fart & allt som måste stämma, stämmde :D

så valde att hålla där, tur det ;p

nää men tommy undrade om jag ville hoppa högre men sa nej eftersom hur det gick förra gången när vi hade höjt + dagens dilema ;)

vi var klara 20 i, red alltså i en ynka halvtimme på då 4 personer som vi var C:

 

Haha filmade lite innan jag körde hem + pratade litegran om träningen :D

//Emma 



Av Dessan & Emma K - 6 september 2012 17:11

alla läxor för veckan & måndagen klara, yey.

Fick en liten huvudvärk igen nästs sista lekitionen & tog en alvedon innan sista men den hjälpte knappt :/

Aja hemma nu & ikv blir det träning igen, hoppning står på schemat som vanligt & ingen sara åker med idag :)

Även styrelsemöte ikv C:

 

Sen så fixadar jag lite med filmen om kvällarna, blir bättre & bättre för varje gång ^^

Får hitta en tid när vi kan klippa ihop allt, eller hur brudar? ;D


Bio halv 10 imorgon (kväll ;p) med några av klasskompisarna, awesome :D

//Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards