klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 27 december 2012

Av Dessan & Emma K - 27 december 2012 20:45

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 27 december 2012 18:03

Hejsan allihopa!

Efter alla piller-kurer så är man fit for fight igen och allt rullar på. Har haft väldigt mycket att göra under denna veckan som har gott men nu ska jag försöka komma ikapp!


Förra torsdagen så började man dagen med jobb mellan 7-9.30 innan man begav sig till Halmstad med Vickie. Där blev det god middag hos en släkting till henne och mycket shopping. Blev filmmys på kvällen hos bror.


Fredagen morgonen så begav vi oss hemåt igen för att hinna fixa det sista inför julen. Sen blev det jobb mellan 13-21.


I lördags blev det upp tidigt igen för att ha stalljour fram tills man började jobba. Blev sen jobb mellan 14-21.30


I söndags blev det stalljour hela dagen och på kvällen blev det familjemys!


Julafton morgon/förmiddag blev det julkadrilj och sen blev det jobb mellan 15-21.30 Körde först för att hämta hjärtat & träffade hans släkt lite, innan vi drog oss hem igen. (:


Juldagen var lugn. Fick sova ut ordentligt och en god frukost innan vi begav oss sen hem till hjärtat. Blev också ett jacuzzibad och sen blev det en trevlig fika & middag hos hans föräldrar. Sen blev det fest på kvällen.


Igår blev det yttligare en trevligt middag med hjärtats familj innan man var tvungen att köra iväg till jobbet. Blev jobb mellan 14-21.30 sen på kvällen träffade jag mitt hjärta igen. (:


Började dagen med yttligare en go sovmorgon och sen blev det stallet för dressyrträning med en underbara pållen. (:


Hoppas att ni har haft en bra julhelg alla! (:

 

En bild från stalljouren i söndags (:

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 27 december 2012 18:00

Vem/vilka är det på bilden, var eller när är bilden tagen?

Gissa rätt på en av dessa & du vinner en länk!

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 27 december 2012 15:33

Tackar Jossan (www.jumpindressage.blogg.se) för listan! :D
Kmr att lägga några tidsinställda inlägg nu sen så ser jag hur mkt tid jag har + att jag kmr lägga en länk tävling! ^^

Ex på hur det kan se ut:

Dag  12 - Favoritlåt
Dag  7 - Sämsta sidorna hos din häst

Dag 20 - Bild på din bästa kompis

OSV...


 

GLÖM INTE & CHECKA JOSSANS BLOGG! (www.jumpindressage.blogg.se )

//Emma

Av Dessan & Emma K - 27 december 2012 12:47

idag blev det en barbacka ridning(hade glömt hur obekväm han var ;D) & jag är väldigt nöjd ^^

För det första så så vart jag riktigt taggad inför idag, har inte suttit på en häst i en vecka!

Dels med b-ridningen så kmr man hästen närmare & dels så hade jag bra sits & jobbade på väldigt bra(nöjd med mig själv) :)

Till min förvåning så var han pigg & jobbade på jätte bra( han har den stora pressen nu när han har gått ett tag C:) så formen ska sitta, framaåt  osv..

Red mkt i vänster & byte lite då & då till höger för att se om han var bra i det varvet.

Så volter, stora & små, vända över och andra basic övnigar i skritt = väldigt nöjd, allt stämmde :D

Sen travade vi lite innan vi skulle rida en liten "bana" där de andra i gruppen skulle säga vad de tyckte + annes komentar.

Vi skulle då rida i arbetstrav, volt vid E & sen vi E fatta galopp & sluta vid F.

Ingen komentar alls om att det var ngt fel vilket det inte heller kändes som = yes!

Sen rida vi vidare med volterna, skänkelvikningarna, varitonen mellan arbetstrav(mest) och lätt ridnigen(kändes hemskt..).

& ja vi red ju lite själva & det var precis som innan förutom att skänkelvikningarna inte riktigt satt som jag ville men det var ändå rätt bra :D

Galoppen på volterna kännde oxå väldigt bra (haha han försökte lura mig till att nt jobba den skiten C;) & sist så red vi lite som i traven innan + att vi släppte ner de & fick de att söka sig neråt på fyrkanten innan vi skrittade av & gick in ^^

Som sagt jätte nöjd med han & mig, LÖÖÖV MIN PONNY ^^D

Svampade av han lite & sen ut UTAN täckte, ska bli kul & rida han imorgon när han har rullat sig ;D

Bild från i söndes & film från idag:

 


Idag vet jag inte vad jag riktigt ska göra..

Duscha, börja kolla på säsong 4 av OTH, börja fixa vidoen från förra veckan och städa kanske? ;)

Aja imorgon ska jag & kusin Elin in till stan för att shoppa lite annars händer det nog nt mkt (jo ridningen försåts, vet nt om jag hinner skriva ngt förens på kvällen) :D

//Emma


Av Dessan & Emma K - 27 december 2012 00:45

ja Sara kom så vi va hela kvällen typ fram till 11 innan hon stack hem C:

Hade skoj? Japp japp! :D

Aja jag klippte ihop en videon med ca hälften att jag berättar & hälften vidoer från stalljour tills idag så enjoy!

(ni som inte vill höra mig pladdra på kan ju bara spola förbi tills vidoerna från tillfällena kmr..)

BTW ridning imorgon(11.00), dressyer & hoppning i övermorgon(12.00)

//Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards