klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Dessan & Emma K - 14 december 2012 20:57

håller på & kollar igenom vidoen nu & jag måste säga att jag är super nöjd med mina snygga byten(avsaktning och sen snabbt ny galopp) & ngt jag nt hörde under ridningen var att tommy sa "där gjorde han ett riktigt snyggt byte"! Där han gjorde ett rent byte, alltså som byten ska göra,vet bara nt hur jag ska förklara avsaktningen så det får bli byten i vilket fall som helst & hoppas nu att ni förstår min förklaring C:

Jag har blivit så sjukt dålig på att känna om det är rätt elr fel galopp, frågade liksom tommy varenda gång nästan.... :/

Aja ett smexigt par är vi iaf ^^

Ni kan få en sneak peak bild som ni kan njuta av ;D:

 

Sen så blir det paket inslagning & plugg :)

//Emma

Av Dessan & Emma K - 14 december 2012 20:00

kan börja med att säga att klockan bara är 8?! Liksom jag brukar skriva hoppinläggen vid 10 ;o

Aja idag hoppade vi ett hinder på mitten där vi kom snett igenom.

Jag skulle ha käkat mer innan vi åkte ut (pappa hann inte laga mat) för jag fick typ som mjölksyra...

Asså man försöker & förösker men det gör ingen stor skillnad.

Körde då basic & at first så var mitt fokus på en bra framåtbjudning & sen då formen.

Han lyssnade rätt så okej på framår hjälperna & formen artade sig efterhand :)

Innan galoppen vart jag även rätt så nöjd.

Här kändes det som om att kroppen tog till andra energi resurser & jag piggnade till igen :)

Sen så i galoppen så jobbade jag med en låg hand, lätt sits & varierade från mindre volter & spåret.

Då höll sig med formen & han piggnade till rätt så bra! :D

Jag valde att gå in & jobba på volterna innan jag saktade av & han klarade det väldigt bra, han har liksom nt orkat hålla ut innan C:
Aja sen började vi då hoppa på en 60 & kom upp vid en 70-80 cm.

Jag är så himmla nöjd med ALLA rundorna, la han rätt, öronen framåt/taggad, satt ner för att kuna hålla ihop han i svängen & han hade inga som helst problem med att orka det! ^^D

Sista rundan körde jag att jag la han så att språnget blev stort men "vågade" till sista språnget att lägga han så vi inte fick ett lång språng :)

Försökte även att variera från att börja på höger reps vänster sida.

Sen sa Tommy till de andra om mig " Som ni ser,hästen trivs & hon har ett bra öga", så himla glad av att höra det! ^^

Jag Säger Ett Stort Tack till Lill Sara som filmade på läktaren! :D

Jag tänkte duscha innan jag börjar kolla igenom & redigera filmerna ;)

Sen så började jag & sätta på lite julpynt vid boxen oxå men hann bara en stång, tar resten i veckan elr nästa söndag! C:

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 14 december 2012 16:09

fösta halvan fran till 12 var la rätt så bra, roliga saker på lekitionerna(orkar nt förklara närmre) & sen kom då den tre timmars långa samhällen som var hur dryg som helst :/

Men träffade en klasskmarat som vi nt har träffat på ett tag & det var riktigt roligt att se henne! :D

Köpte pressent till pappa & glitter(tänkte kanske pynta med det innan vi kör hem från stallet ^^) & nu har jag precis dragit i mig 2 mackor :)

Maten var jätte god & ändå är jag hungrig :/

Aja skolskötserskan var jag på idag,återkoll med tanke på att jag hade jätte ont i magen för ett tag sen & min viktnedminskning..

men det gick jätte bra C:
Ska rida i 6 gruppen så får se om pappa hinner hem & göra mat innan vi åker ut :)

Är nog själv för det mesta idag(pappa skulle bort på fotboll) & hade tänkt att slå in paket & ge Dessan sin pressent eftersom hon ska rida idag(hon kanske vissar vad det är i paketet sen ;D)

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 14 december 2012 15:13

För dig som älskar hästar, så är detta en film för dig! Denna film utspelar sig under första världskriget och handlar om en krigshäst. Väldigt berörande men så himla bra!

/Dessan (:

Av Dessan & Emma K - 14 december 2012 14:22

Blev verkligen en lyckad födelsedag igår!

Tog det lugnt på dagen & fixade det sista.

På kvällen blev det middag & hela familjen var samlad och otroligt fina presenter, kunde inte bli mycket mysigare!


Började denna dag med lite sovmorgon innan man åkte & åt god frukost hos storebror & hans flickvän Vickie. Blev sen en mysig runda på stan för julklappsshopping! Stötte även på Sara & Emma ^^

Dagen fortsätter med en massa roligheter!


Har en massa roliga saker inplanerade, så nu är det bara att njuta! Börjar med en underbar helg ((:

 

/Dessan (:



Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards