klabbarpsmupparna

Alla inlägg under augusti 2013

Av Dessan & Emma K - 21 augusti 2013 14:16

Hej på er,

Hoppas att er vecka har varit bra såhär långt!

Min har varit bra. Jag jobbade mellan 15-21 i måndags, sen körde man direkt till hjärtat.


Igår morse gick man upp tidigt. Körde hem, åt frulle, på med ridkläderna och sen ut till stallet. Red för första gången på 2 månader. Härligt att komma igång igen! Eftersom Jocke har tappat lite muskler och inte har nån kondition så tog vi det jättelugnt. Blev mest skritt och han fick jobba framåt nedåt. Travade lite grann bara. Sen blev det såklart pyssel med honom efteråt innan han fick gå ut till hagen igen :))


Sen blev det hem för att få i sig lite lunch innan jobbet. Jobbade mellan 15.30-21.30


Idag har man inte gjort så mycket. Städat av lite och sätt ikapp avsnitt från Idol. Ska lätt fortsätta att följa det!


Dagens planer är stallet och en fortsatt mysig kväll.


Ha en bra onsdag alla!

 


Av Dessan & Emma K - 20 augusti 2013 19:51

dagen idag var bättre än skoldagen igår :)

Slutade 12 så käkade med klasskompisarna & drog sen in på hm(köpte underkläder = inte nödvändigt med bild).

Lektionerna har varot chill, vart bara hos tandis innan spanskan.

Ingen tandställning utan bara fyra gummibans saker, ont i de tänderna nu.

Nästa vecka skulle det bli tandställning i överkäken C:

Kom iaf hem ca halv 2 så la mig ute & solade (Y)

Sedan kom Jossan E från sin franska direkt t mig & åkte hem för bara några minuter sen!

Har snackat en del, hjälpt mig med telefonen & käkat på Vä pizzeria ;)

Käkade pommes så är allt lite hungrig nu, dock jobbigt med tanke på tänderna -.-

Aja en ny nöttar låt & lite bilder från idag kan jag bjuda på ^^

     

 


Av Dessan & Emma K - 19 augusti 2013 20:02

blev ett lagom pass för mig & hästen med mycket skänkelviknigar,volter, några fram & bak dels vändingar m.m barbacka.

Oerhört nöjd med honom, lite loj i början men efter ett snabbt tag kom han ändå in rätt & man kunde börja jobba normalt.

Trött blev han, inte gått ett redigt pass på månader så I do not blame him!

Samlad & väldigt fin i alla gångarter + flyttade väldigt bra, lovely, precis där jag vill ha honom!

Lite överdrift i någon skänkelvikning men hellre det att han inte flyttar ALLS.

fick x antal egen odlade äpplen efteråt, nöjd ponny! ^^

för mig var det även precis lagom att börja terminen så, lite lätt men inte som en barnlek! :D

finaste ponnyn   

       

Av Dessan & Emma K - 19 augusti 2013 15:17

Har inte mkt & säga om klassen då jag nt känner de..

Dagen har varit okej annars.

Håller på & äta nu(VRÅLHUNGRIG.) + lite tv.

Imorgon är det tandläkaren som gäller, tandtällning uppe.

En vecka senare där nere.

Hehe om jag nu ska bli bli posetiv så fungerar telefonene väldigt bra, lovely!

Klockan 5 är det stallet som gälller C:

NI får en låt att lyssna på + bild:

egoist nr 1 ^^

   

Av Dessan & Emma K - 19 augusti 2013 09:33

Haha denna helgen har verkligen varit full fart!


Jobbade mellan 7.30-15.30 i fredags. Sen blev det hem till Farmor för lite middag.

På kvällen blev det mat på Olearys med Muffe, Emma N & Henrik. Blev sen en massa gott & röjar Ralf hemma hos Henrik. En riktigt trevlig kväll!


I lördags så hade man stalljour hela dan. Blev att hämta hem hästar & göra i ordning stallet. Skönt att vara tillbaka igen!

På kvällen blev det kräftskiva med Älsklings släkt. Ännu en trevlig kväll! :)


Igår blev det stalljour hela dagen med lite fix och öppet hus. Sen kom hjärtat hem till mig på kvällen :)


Eftersom jag precis har vaknat & fått i mig lite frukost, så har det inte hänt så mycket idag. Dagen planer är jobb & träffa Älskling.


Ha en bra måndag alla!

 

 

Av Dessan & Emma K - 18 augusti 2013 17:48

Igår vart det mesta att rida hem hästarna, hade Coretza..

Ont i fötterna så hon kunde inte gå på grus elr asfalt..

Så hon gick så att jag t.ex skrpade mitt knä mot en betong vägg och rakt på en skylt  ._.

Stackars häst men aj för mig :p


Idag så vart det mesta att förbereda inför öppet hus så för övrigt gick bra, mkt folk!

Hehe det vart väldigt kvavt & varmt där inne så jag blev allt lite svettig ;)

Annars bara fodra & mocka typ C:

Snackade även med lillen efter vi hade slutat innan jag körde hem med S :)

Är iaf lite trött så idag lägger jag nog mig inom en bra tid, halv 11 imorgon börjar vi.

Ny klass, känner en, Lina men det ska nog gå bra! :D

just det, pappa skaffade mig en ny telefon(Tackar så mkt!   ), en ipone 5 ^^

Har då även ett nytt abonemang där mitt nr är 072-3959984 C:

Här kmr iaf lite bilder från helgen ;)

       

 

Av Dessan & Emma K - 17 augusti 2013 18:08

Så idag blir det inget inlägg! En bra dag iaf! :-D

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards