klabbarpsmupparna

Alla inlägg under februari 2013

Av Dessan & Emma K - 21 februari 2013 13:09

hihi :p

Vaknade vid 11 idag & har pluggat fram tills nu, skönt att det är över för dagen ;)

Nu ska jag bara äta & sen chilla gärnet fram tills vi ska till stallet vid 4 skulle jag gissa på ^^

Så mysig tröjan som jag köpte i måndes(roliga menings uppbyggnad xd) C:
BTW glöm inte & gissa på låtarna(ny grej) som jag la ut i det förra inlägget om ni vill vinna en länk!

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 21 februari 2013 10:00

//Dessna & Emma

Av Dessan & Emma K - 21 februari 2013 02:05

jag har lyssnat på Akon´s beautiful i minst 3 år, ÄLSKAR DEN!

Är som att höra den på nytt varje gång jag hör den   

//Emma

Av Dessan & Emma K - 20 februari 2013 13:13

jag vart väldigt nöjd idag :)

Vi red själva i ca 25 - 30 min, riktigt skönt :)

Han hade den energin där han lyssnade lyhört på min skänkelar samt att jag var på hugget :D

Red mkt volter,skänkelvikingar & vända över C:

Jag vart väldigt nöjd redan här, nt lika bra som förra veckan men nästan ;)

Form & så känndes bra.

Sen kom Anne då & då red vi med konerna, rida snett igenom, runda konen & snett igenom osv.

Körde rak ställda & sen skänkelvikning.

Vart nt nöjd med skänkelvikningarna i början då han slöade till men efter ett tag gick det som smort :D
Sen gjorde vi även en framdelsvänding som jag är nöjd med.

Vi tog galoppen tidigt & då red vi fritt på spåret & volter.

Så jag red på volterna, spåret,volterna osv.

Känndes helt super,han var lätt i steget & man typ "studsade" fram (asså att han verkligen jobba med bakbenen och fram, som den träingen efter sommarbetet då han känndes som en riktig dressyr häst) ^^

Se  fick vi träna förvänd galopp där högern fattade han direkt medans vänster så funkade det nt..

Gav tydliga hjälper 25 gånger minst men nej.

Ingen fick rätt så vi gjorde en liten övning att vi skulla fatta en & en.

Till en början testade vi att gå runt fyrkanten men det funkade nt så då skulle jag fatta rätt galopp & sedan vända halvt igenom & bibehålla galoppen.

Så det funkade & jag vart nöjd.

Vi red mkt arbetstrav & det kännde bra, gick in några ggr i mitten men bara korta stunder & det känndes nt alls farligt..

Red lite på volterna sen för att lägga ner de, funkade super C:

Jag är väldigt nöjd då han hade energi från början(lagom enligt mig men nt anne) & jag var taggad! ^^D

Sen så sa Anne att de hade lekt runt & knappt travat ngt så därför kan han vara lite slö då i skänkelvikningarna.

 

HAHAsuper matchande x)

 

Aja nu har jag pluggat & ska duscha..

Får se om jaag hittar på ngt, kanske med några/någon ;)

Får messsa först & se :p

//Emma


Av Dessan & Emma K - 19 februari 2013 13:42

# Nu hissar jag exakt samma sak som Jossan (www.jumpindressage.blogg.se) har gjort! Älskar verkligen JB och specielt denna, smälter!

//Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards