klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Dessan & Emma K - 8 oktober 2012 20:56

Oh, blir så jäkla trött på mig själv! Hade precis skrivit ett lång inlägg på bloggen och jag råkade trycka väck fönstret, men heja mig! Så nu blir det en snabb sammanfattning.


I fredags löshoppade vi lite hästar. Film kommer inom kort.


I lördags blev det träning på morgonen med Jocke och stalljour.


I söndags blev det stalljour igen. Hann också med att putsa Jockes grejer, behövdes verkligen.

Har också umgåts med hjärtat (:


Idag har jag först varit af. Har också hälsat på Sara & Emma på deras skola, kom på att jag saknar gymnasietiden så grymt mycket :/ Sen blev det hem för att städa lite och laga mat. Gissa vad? Jag gjorde chili con carne första gången i mitt liv (bildbevis här nedan) och det blev asgott, stolt! (a) Sen blev det knatteskutt och barnen var verkligen busiga idag.


En liten sammanfattning blev det i alla fall! (:

 

Nomnom :D

/Dessan (:

Av Dessan & Emma K - 8 oktober 2012 20:27

aa så fick det bli idag ;p

Red Alma iaf & kör en vanlig utläggning om passet..

Lyssnade väldigt bra på skänklen i början och blev så förvånad av vad andra har sagt eftersom de har sagt tvärtom.

Men aja började då jobba upp de, körde mkt serpentiner just för att hon är så vinglig. 

Körde även lite volter(öka&minska) & bara gå på spåret :)

Jag satasde till största del av passet att få henne ovinglig för att därefter kunna bära upp sig bättre & därav kunna göra klarade rörelser C:

Aja det känndes bra & jag vart nöjd än så länge :)

Sen började vi trava, skänkelvikninkgar,gå igenom koner (gick varannan för min del) bak & framdels vändningar,volter & arbetstrav.

Mkt duktig måste jag säga hon flyttade väldigt bra, vart lite vinglig men man får ju liksom va på med inner så att hon inte flytter in & så vart det det mesta under hela passet (:

Hon vart så tjafsig med huvudet i början oxå (vilket jag inte tillåter) men gav sig rätt så snabbt, great (yy´

Inte nog med det så hade hon andra små ohyffs (orkat nt skriva), USCH NEJ de ska ha hyffs säger jag bara!

Sen skulle vi då galoppera & jag ger skänkeln för det & hon bockar två ggr, smäller till henne, bockar igen och är då påväg rakt in på kortsidan & sadeln har då kassat ner på yttersidan ungefär halva innan jag då märker på att den är det & tänker " no way att jag håller mig kvar här!" så jag släppte allt & la mig neråt & landade på ryggen.

Hihi så länge sedan man ramlade av så att man har glömt känslan & ja lite kul tyckte jag att det var faktiskt ;D

Haha!

Sträckte min högra vad när hon verkligen tryckte in mig i väggen vid bockningarna & inte nog med det så sträckte jag vänstra i en skänkelvikning, bra emma...

Så jag hade liksom ingen kraft sen när vi skulle lägga ner de så ja det blev lite väl mkt tygel :/

Anne sa att jag ska spänna sadeln mer efter vi har gått efter vi har börjat, jag får la göra det om jag ska rida henne mer :)

Sen så vart jag lite rädd när vi skulle lägga ner de, hade koll på sadeln hela tiden ;o

Hon försökte även få av mig igen efter jag hoppat upp igen, buse! ^^


Sen så ska jag ut & rida ROCKY POCKY imorgon & om han är trav färdig så ska vi börja jobba han igen, YEY! :D

So happy!

Tävlingarna kanske blir av ändå? ;D

Nu så har jag bara käkat,duschat,pluggat & ska även lägga mig tidigt  06.45 vakna & 8 börjar skolan(tandläkaren imorgon 12.30, wopp wopp ^^)

Jag vet inte om det är dålig humor men ÄLSKAR verkligen denna låten ^^D

//Emma



Av Dessan & Emma K - 8 oktober 2012 07:55

Har precis gjort en käkröntgen. Börjar 9.40

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards