klabbarpsmupparna

Alla inlägg under maj 2012

Av Dessan & Emma K - 9 maj 2012 20:38

Ja, det är lite full fart i livet just nu. Har/har haft mycket plugg. Är så sjukt mycket som ska bli färdigt. Har lidit av stress nu i några dagar, men nu börjar jag komma i fas. Det är inte långt kvar nu.

Min uppdatering har varit kass väldigt länge och jag ber så mycket om ursäkt för det. Men nu vet ni i alla fall anledningen till det. Jag tror i alla fall att den kommer bli bättre snart.

Behöver inte skriva exakt allt vad jag har haft för mig dessa dagarna, men jag kan i alla fall skriva vad som har hänt idag. Både en sak som gjorde man jätteglad och en som gjorde mig på riktigt dåligt humör.


Kan börja med att jag var hos tandläkaren imorse. För er som inte vet så har jag haft tandställning i några år nu. Förra gången jag var hos tandläkaren (förra veckan) så fick jag reda på att de skulle plocka av rälsen idag, fan vad gött tyckte jag. Kommer dit idag. De tog väck nästan allt förutom på mina framtänder/hörntänder i överkäken. de ska väck imorgon. Sen fick jag se min NYA tandställning, en avtagbar tandställning. Som jag ska ha nu en lång tid framöver från och med imorgon. Visst, det är ju inte hela världen, för det är ju bara en smal båge man ska ha. Så jag missförstod nog förra besöket, men det är bara att tacka och ta emot. De gör ju bara sitt jobb och hjälper mig. Hellre ha den där tandställningen istället för att 4-års-arbete går åt skogen lixom. Men man blev ju ändå lite besviken klart, men ska bara vänja mig vid tanken så blir det nog kanon.


Kommer till skolan sen och fick reda på att jag fick MVG i estetisk verksamhet, high five till mig själv!


Har hänt en massa andra saker självklart, men dessa är de två huvudsakerna kan man säga. (:


Ha det gött alla!


/Dessan

Av Dessan & Emma K - 8 maj 2012 20:14

Har nt hänt så mkt idag, skola hem & skriva på arbete, stallet med sara & köra NH med Älton( filmade lite grann :D), hem & skriva & ja kolla på simpsons ^^


Ha de gött folk! ;D
//Emma

Av Dessan & Emma K - 7 maj 2012 22:09

Kändes helt underbart att rida idag, red ute vid typ sol nedgång, lovely. :D

Red som vanligt i skritten & allt kändes som det brukar, red på volter & byta varv osv.

Sedan skulle vi börja trava & gud vad han kändes nedsatt i ryggen vilket ger tyngre steg och svårare att ställa.

Men red mkt att byta varv & ja variera så mkt det gick för att få honom lösgjord.

Anne kallade in oss efter ett litet tag & då hade jag fått han på början av en mjuk & lättare häst.

Snackade lite & sen när vi skulle börja igen så började han vela lite med huvudet  men red som vanligt & han började söka sig & läggasig rätt några minuter senare.

Sedan red vi lite bakdelsvändningar, volter, öka & minska, vända igenom volten & skänkelvikningar & mkt arbetstrav.

Allt kändes riktigt underbart faktiskt , mjuk & lätt, lyssnade jätte bra på hjälperna & han kändes lite taggad faktiskt.

Sedan lite galopp på volterna som även där kändes riktigt bra, lika lätt & bra form, kände mig lite proffsig när jag såg min spegelbild i sanden ^^


Sedan fick vi lägga ner dom på volterna som vanligt och det gick även bra där.J

Känns skönt att det gick så grymt bra, har ju nt tränat dressyr på två veckor & det är ju tävling på söndag :D

Sedan var det KRUS möte, kom fram till en del &

Det är hästloppis på lördag mellan 10-14.00 så om ni vill kan ni koma & se om ni hitar ngt :D

Vi hjälpte till att släppa ut hästar innan vi körde hem lite i 9. J

Bilder från ikv. C:

     

  rrrosa!^^

    
  //Emma

Av Dessan & Emma K - 6 maj 2012 10:51

Åkte ut till stallet vid kvart i 12, började med att tanka på preem & gissa vem som står i kassan?

Jo ARNE( Anna - Lena ) ^^

As nice, betalade & snackade lite innan jag körde ut. :D

Hjälpte till lite när jag kom, täcka + ta utt hästar & hjälpta till med att få ut fölen & stona, grymt söta! :*)

Hade såklart med mig kameran så jag fotade lite på dom små. C:

Sedan började jag att putsa lite & fy fan vad det såg ut, putsade det för två veckor sedan & har använt det två ggr sen det. ;s

Men fint blev det efteråt ^^

Tog även & pustade ett gammalt skräpigt träns som såg ut som fan  ( aa jag älskar verkligen att putsa ^^) ) & även det blev väldigt fint. :D

& just det när vi kom efter faster så anmälde vi & betalade licensen så jag kan tävla nästa vecka på den lokala hemma tävlingen, tagga till en L:C2! ;D

               

//Emma

Av Dessan & Emma K - 5 maj 2012 10:31

//Emma

Av Dessan & Emma K - 5 maj 2012 10:06

Vaknade vid kvart i 9 idag, städade huset & efter lunch blir det stallet för att putsa med Lill Jossan & Amanda. J

Senare ikv ska man hem till faster & äta lite kvällsmat. C:

Så ja det händer nt mkt idag, skönt. ^^

Håller på med Gärds videon, ´har lite problem eftersom min (gamla) movie maker nt tar mobilfiler & Amandas mamma filmade med mobilen men Dessan hjälper mig, tack Dessi! :D

Bild från träningen i tordes. :D

  
//Emma

Av Dessan & Emma K - 4 maj 2012 17:38

Blir ett litet special inlägg idag :D

För idag var det maskerad för oss nior, var utklädd till cowbyt tsm med Jennie.^^

Kände mig lite lantlig faktiskt. ;)

Vi började med att fota klassen & sedan körd vi en brännbolls tunering klassviss.C:

Haha vi kom på andra plats av 3, haha nt sist iaf. ;D

Aja kul var det & hör kmr lite bilder från dagen. J

       

//Emma

Av Dessan & Emma K - 4 maj 2012 17:08

Yay äntligen Fredag!

Kan börja med att berätta lite om hoppträningen igår. Hoppar ju i samma grupp som Emma så ni vet redan vad vi hoppade för nått ;) Jocke var lika pigg som han var förra veckan. Märks att han älskar att hoppa på utebanan! Fast jag satt med hjärtat i halskropen ett antal gånger. Eftersom det fanns 3 hinder att "välja" mellan enligt Jocke, så kändes det vid ett antal tillfällen att han bjöd mot alla tre SAMTIDIGT. Men då gällde det för mig som ryttare att verkligen vara tydlig. Att redan precis innan första hindret redan tittade och hade min kropp riktad mot nästa hinder. Svår övning men väldigt nyttig och otroligt rolig!


Idag har jag bara haft en föreläsning om hästarnas matspjälkningssystem, sjukdomar osv. Intressant faktiskt! Sen hem för att fredagsstäda, plugga lite osv. Så nu får man se vad kvällen bjuder på!


Ha en bra fredagskväll alla! ((:

 

/Dessan (:

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards