klabbarpsmupparna

Alla inlägg under maj 2012

Av Dessan & Emma K - 18 maj 2012 17:30

Söndagen den 13/5:

Programmet gick la helt okej, kom nt riktigt till skott på framridningen men den kändes ändå bättre än vad den brukar vara.

Typ ca2 min jag skulle in så tänkte jag “ för fan emma skärp dig, du har inget och vara nervös för” så jag kom till skott med sist & benen precis som jag ska.

Sedan fick jag också håll innan jag skulle in. (yy´

Great, så jag hade lite ont men det var bara att bita ihop & köra.

Själva programmet så gick det väldigt bra, formen var rät bra & han lyssnade & jag red bra.

Jag tappade sedan honom i sista snett igenom i galoppen & hann nt få ihop honom igen så det blev en väl förtjänt etta..

Men halten var förvånandes värt bra, stog sila & lyssnade på mina framåt hjälper.

Kunde även tryckt på en aning under hela programmet .

Slutade på 156 p, 55,.. %.

Jag hade förväntat mig att hamna på en 160 iaf så sämsta lokala hittills med han (poängmässigt) men det kändes bättre än vad poängen gav.

Sen stog det att han var en liten bit lång men det kändes nt kan jag säga..

Men aja, pappa fotade, TACK! :D

& sen fotade jag lite när de andra red + efter jag hade tagit upp knopparna i hagen, sööt ponni! ^^

BLEV SÅKLARR lite små arg på kameran, jag släppte ut han i pausen till dessans klass & ska ju fota, hinner fota lite när han dricker & sen så ska han rulla sig & jag har verkligen perfekta läget att fota & så bah “ byt batterii” & jag tänkte “men va faaan, ååh nu kan jag ju nt fota dessan..”

Så jag filmade henne ist, tredje pris, GRAATIS! :D

Fixade lite med utrustning innan pappa hämtade mig & då åkte vi lite ärenden.

Letade efter batteri på Siba & Elgignaten, siba hade nt & elgiganten hade nt i affär utan det fick man beställa..

Men jaja får väl göra det sen, köpte även en ny klocka till rummet. C:

Sen så har dessan också skickat över filmerna från gärds, stort tack för hjälpen vännen! ^^

Så de är klara & de kmr senare i veckan + att bilderna från valborg & berlin är sorterade & redo att läggas upp. C:

                                                       

------------------------------------------------->

Av Dessan & Emma K - 18 maj 2012 17:00

Torsdag den 10/5:

Hoppade två studs & sen 5 & halvan.

Hästen kändes rätt så taggad & jag hade  en klump i magen, första gången jag har haft en så. ;s

Vart lite läskigt..

Hoppade hela serien efter ett Tag & det är det jag kommer skriva lite om.

Hoppade på en 60-70 cm kom in två ggr, klockrena båda gångerna. (yy´

Sen höjde vi & ja vart lite smått osäker, kände lite på hästen innan & sen klumpen i magen men kände nt av den de andra gångerna men då var hästen nt osäker alls.

Men jaja kom lie fel första gången, hade framåt lutning men hoppade & bad om att få komma en gång till & det kändes okej, hade skänklarna lite högt uppe på oxern men jaja.

Nöjd är jag iaf.

  
Lördagen den 12/5:
Kan börja med det goda.
Loppis gick rätt så bra, fick inne lite pengar & har lite kvar att sälja + att det var skoj (yy´
Fixandet till tävlingen gick också bra, grymt längesedan jag knoppade han & jag blev rätt nöjd med dom. ;)
Sen blev tränset väldigt fint också + att nu när mannen i knoppad så ser man mitt grymma pannband mer än på förra tävlingen. :D
& jag råkade tappa mobilen så att skärmen sprack men den funkar lika bra som inna. ;p

                 

Sen till den dåliga nyheten som de flesta redan vet. :/
Rock it var tvungen att avlivas, hon blödde runt hela ena fram hoven, kunde nt stödja & benet stog ut.
Har aldrig sätta Dessan gråta så mkt, finns här för dig vännen, dag & natt. Och såklart
R.I.P Rock it # 2000 + 12 maj 2012

-------> mer i nästa inlägg 


Av Dessan & Emma K - 17 maj 2012 23:42

blir inget bloggnade idag :(

men la bra det, har haft emelie & sara hos mig nu efter min tävlingarna^^

käkade pizza, kollade på film & satt lite vid datorn, grym kväll iaf :D

bloggar nog innan jag rider vid 6 imorrn, blir lång inlägg med bilder efteråt men kul blir la det ;)

haha..x)

Iaf sara sitter & kollar igenom mina bilder på datan & jag på hennes ofc ;)

studenten igår var oxå grymt skoj, GRATTIS BÄASTATE DESSAN! ^^

har ju inga bilder från min kamera på saras så här kmr en "ego pic" på oss från igår C:

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 17 maj 2012 13:26

Nu har mitt nya liv börjat. Nu är jag vuxen! Tog studenten igår! ;) Så det är därför jag inte har uppdaterat bloggen denna veckan. Men asså vilken härligt studentvecka man har haft!


I måndags så hade vi bal. Mycket trevligt! Första gången jag hade håruppsättning & långklänning, menmen nån gång måste vara den första. Ibland så glömde jag att jag hade den på mig och snavade på den, hehe typsikt mig! Och det var en god mat, 3-rätters, fint det! Och jag lärde mig bugga, haha jag är så awesome!


I tisdags så körde man till önnestad, lämnade in alla fysikuppgifter sen körde man hem. Fixade det sista på  projektarbetet och på kvällen var det spex på skolan och det var fullt ös medvetslös!


Igår var det den stora dagen! Började med champagnefrukost 07.30 och sen var det i full gång! Snackade med folk, hade mentorstid, sprang runt och sjöng på skolan, studentlunch. Sen var det avslutning i aulan kl 13 och sen sprang vi ut vid 15. Sen åkte jag och Emma A runt i önnestad på hennes pappas pick up och sjöng för full hals! Sen fortsatte festen hemma med mycket trevligt folk. Tack alla igen för den underbara kvällen<3


Bilder kommer upp så fort jag har lagt in dem! ;)

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 16 maj 2012 11:15

jaja jag ska inte börja blogga förens imorgon igentligen men hittade dessa bilderna från sommar kadriljen 2011 på matildas fb. :D

Fett med fina! ^^

   

bloggar nog på fredag btw, blir ett/två lång inlägg eftersom jag lite bilder & text efter varje dag :)

//Emma

<3

Av Dessan & Emma K - 13 maj 2012 18:06

Vila i frid världens finaste tjej. Jag ska aldrig sluta älska dig & du kommar alltid finns i våra hjärtan<3

Du var en riktig stjärna och det kommer du alltid att vara <3

Puss på dig fina du & sov gott <3

Rock it <3

 

<3

/Dessan & Emma

Av Dessan & Emma K - 10 maj 2012 18:41

paus från bloggen nu från min sida, har mkt att göra en vecka framåt & ja såhär ser det ut:

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 10 maj 2012 17:39

Yay! Har tid att skriva ett inlägg idag också ;)

Dagen har varit rätt lugn. Hade bara religion och historia på förmiddan då vi bara fick tillbaka prov/arbeten vi har gjort och såklart betygsamtal.

Åkte in till stan vid lunch och åt lunch innan man stack till tandläkaren igen. Tog av resten av rälsen och fick min avtagbara tandställning så nu pratar man som ett fyllo! haha!

Hem sen och började plugga. Har det allra sista kemiprovet imorgon, gjorde klart djursjukvården, skrev den sista sällskapsdjursrapporten och gjorde nästan klart alla mina kompeteringuppgifter i fysik som jag är så bra på *hosthost*.

och ikväll blir det träning igen! ;)


 

/Dessan

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards