klabbarpsmupparna

Alla inlägg under maj 2012

Av Dessan & Emma K - 4 maj 2012 16:27

Är rätt nöjd med gårdens lektion.

Han taggade & jag på hugget för nu jävlar ska det funka med hoppningen igen.

Framridningen var ingen succé i skritt & trav, han var lång & gick knappt att ställa han, märks att jag nt ridit dressyr på två veckor. :/

Men kändes mindre okej.

Sedan så var han mkt lättare att jobba i galoppen så det gick bättre, väldigt bra fattningar & så.

Hoppade ett hinder på mitten & en sen tre val möjligheter ( 3 år sen sist vi hoppade det, längesedan..)

Vi började med att trava in utan att ta det i mitten utan att ta först mitten, vänster & höger.

Han åkte ut mkt till ytter  varje gång men var på han direkt & smackade & skänklade på honom, så ja hoppen blev kanske nt så  fina eftersom avståndet & så blev fel men han liksom litade på mig & hoppade.

Sedan fick vi hoppa ettan & sen 2 a b elr c.

Han sprang på lite utan att jagtill så tog tag lite i honom och la till rösten fram till ettan & han lyssnade väldigt bra.

Kom sedan in vars en gång på a,b elr c vilket gick gick bra, avståndet stämde & han lyssnade på mig & litade på mig.

Valde därför att hålla där, det känndes liksom bra. J

Hoppade mellan 60-70.

Grymt längesedan vi hoppad den “banan” & fortfarande lika rolig att hoppa.^^

Men iaf är nöjd, han litade på mig, jag var på hugget & med i språnget vilket gör att jag nt stör han i munnen + att jag fick mkt beröm från tommy & agneta ( desans mamma).

Red ut sedan med lill jossan bredvid mig, skönt!

Filmade även Dessnas sista runda så den kmr upp här. C:

  
//Emma

Av Dessan & Emma K - 3 maj 2012 17:33

Denna dagen har varit så awesome!

Hade lite sovmorgon idag eftersom jag skulle till tandläkaren, där jag fick ett härligt besked! Mer säger jag inte ;)

Åkte till skolan efter och hade ett grupp-prov i historia, allra sista provet i det ämnet och jag gjorde det med Emma A. Det kändes bra!

Haha detta var min skoldag. Eftersom det har varit ett riktigt kalasväder idag så var man ute & göttade sig lite i solen när man kom hem. Såg sen en film och sen gick man en liten powerwalkrunda. 

Ikväll blir det träning igen! 100 % lycklig ;)

 

/Dessan  


Av Dessan & Emma K - 3 maj 2012 16:45

                                                                           
  hoped you liked it ;)

  //Emma

Av Dessan & Emma K - 3 maj 2012 16:30

här kmr bilderna från i tisdes. :D

enjoy! ^^

                                                                                 

  ---> 

Av Dessan & Emma K - 2 maj 2012 21:25

Har inte uppdaterat på några dagar obs. Vilken tur att man har en så awesome bloggkollega som har awesome uppdatering! Tack för de fina bilderna och filmerna! <3

I detta inlägget ska jag bjuda på vad jag har haft för mig under denna tiden ;)


I Lördagskväll så firade vi Amanda igen. Bjöd på fin middag denna kväll också , lite förfest på det och sen drog vi ut till krogen. Lyckad kväll!


I söndags så drog jag ner till Entre Malmö/ Nova Lund med Muffe & Nils. Trevlig dag! (: När man kom hem så pluggade man lite.


Valborg åkte vi ner till Ängelholms klinik med Rock it och hon har fått sin diagnos. Positivt var det i alla fall! På kvällen var det fest med härligt folk!


Igår cyklade jag till stallet, red ett pass med Jocke och sen cyklade man hem igen. När man kom hem så pluggade man lite igen. Sen tog man det lugnt för att sen gå o lägga sig i tid!


Idag började skolan igen efter långhelgen. Gick heldag! Sen var det hem & plugga, såg på film och sen gick man en lång powerwalkrunda!


Ja, man har haft en hel del för sig! Men man har haft underbara dagar! (:

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 2 maj 2012 20:00

Sicken skön dag. J

Skola först sen hem t mig med sara, bakade choklad bollar + tog en massa bilder.^^

Hade skit kul + grymt goa chokladbollar, ohja! :D

Blandar lite bra med fail bilder. ;p

Haha awesome. C:

                                                                  
Bilderna från gärds kmr senare, sedan valborg & sist 210 bilder från Berlin resan :D

Berlin blir i 5 olika inlägg vid 5 olika tillfällen för att det tar väldigt långt tid att ladda upp alla på samma gång. J

//Emma

Av Dessan & Emma K - 1 maj 2012 21:11

köpte dessa grymt fina skorna på dinsko igår, grymt matchande till min outfit. ^^

lööv them! :D

      
//Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards