klabbarpsmupparna

Alla inlägg under maj 2012

Av Dessan & Emma K - 23 maj 2012 15:30

                                                                   

  hoped you liked it :D

  //Emma

Av Dessan & Emma K - 23 maj 2012 15:15

                                                                   

  moooore --->

Av Dessan & Emma K - 23 maj 2012 15:00

här kmr bilderna från min gryma valborg med Sara & hennes släkt, enjoy!^^

                                                                   

  ------------------------------->

Av Dessan & Emma K - 21 maj 2012 20:53

Sicken skön dag, åkte ut i en tunn hoodtröja & frös nt ett dugg.

Sen red jag i linne & svettades i de ;)

Körde iaf väldigt lugnt i dag efter som det var så grymt varmt.

Fick panik i början, tappade bort mitt spö & letade som en galning, hittade det till sist i sanden, det är ju så lik färgat med sanden så det var nog därför jag nt såg den ;p

Men jaja jag var på hugget igen vilket är jätte skönt för då rider jag som bäst.. ^^

Red mkt på volter & att vända över & byta varv, han var på en mkt god väg till en bra form/lös gjordhet & kändes väldigt bra.

Vi skrittade & travade lite innan Anne kallade in oss i mitten.

Hon berätta vad vi i KRUS “skulle vara” på avslutningen nästa söndag (vilket jag nt skriver här :p) så det blev ett litet mini möte efter där vi nt kom fram till så mkt men ändå..

Sedan red vi lite skritt, arbetsatrav/ lätt ridning och galopp.

Red igenom han igen som jag brukar få göra efter vi har stått still ett tag innan han kom så galant på tyglen & var så lätt & lydig, mumsigt fiin.^^

Vi red på volter, fyrkanten, en bakdels vädning & skänkelvikningar.

Allt kändes grymt grymt bra, förutom skäneklviknigarna men jaja det kändes ok iaf, men så härlig var han att rida, bästa någonsin på länge, fina fattningar & lydnaden & hela paketet var så grymt nice.:D

Kan liksom nt förklara hur bra det kändes, underbar ponny jag har, lööv him!

Red sedan ner de på volterna där han sprang på lite för mkt i början men lugnade sig & det kändes bra igen ;)

Fick även mkt beröm från Anee, emma glad^^

Skulle fått han så bra som han var idag på en tävling & vi skulle legat på mkt högre poäng än från sista tävlingen.. Men vilken svettig polle man fick efter åt + en riktig nöjd emma :D

 
vill bada nuuuuu!^^

//Emma

Av Dessan & Emma K - 21 maj 2012 17:44

Har inte uppdaterat så mycket p g a att jag inte har suttit vid datorn så mycket. Eftersom det har blivit sommar ute så tillbringar man den mesta tiden utomhus.


Långhelgen har varit nice. I torsdags var jag i stallet & hopptränade Jocke. På kvällen så hade jag min moster & hennes man på besök.


I fredags så tog man det lugnt innan Emma A anlände. Vi fixade oss och sen drog vi till balkoni där vi träffade fler folk och käkade pizza. Sen drog vi ut till biljard och sen vidare till Bånken. Tack för kvällen alla!


I Lördags åkte jag & red på dagen. Sen på kvällen blev det filmkväll med några vänner.


I söndags hade jag stalljour hela dagen.


Idag har man sovit alldeles för länge. Städat garderoben, solat och tränat.


Detta var allt från mig!


/Dessan

Av Dessan & Emma K - 20 maj 2012 12:45

Tre videor är upp laddade på min kanal, hear you go ^^

Tar nog en runda till stallet senare vid 3, kolla/ fota elr filma när Emelie gör NH med Wixen & lämna det jag köpte igår, vilket var:

Man & svans borts (stor), godis i lakris smak och två nya pust svampar:D

Blir även att kanske pusta lite ;)

Tar nig på mig shorts under joggingen eftersom det är så grymt fint väder, för er som ville veta^^

//Emma

Av Dessan & Emma K - 19 maj 2012 10:17

Gårdagens träning då´rå ;)

Var riktigt på hugget, framrdiningen blev så grymt super, red precis som jag skulle & en taggad liten ponnie ^^

Vi hoppade sicksack 4 hinder, ute.

Började såklart att hoppa fram på det första två ggr i trav ( brukar galoppera men ist körde vi trav hoppning ) & det kände helt underbart. :D

Hoppade sen bannan på 60 & en sista runda på 70 - 75.

Första rundan så la jag upp ett bra tempo & hade benen & allt, la han även för tidigt på några för att han nt skulle stanna elr tveka när vi höjde så klockren runda.

Sedan så nästa runda så hade jag nt alls benen med mig, kändes som dom bah fladdrade vid benen.

Så han stannade på 2:an just för att jag nt gav han stödet med benen men det gjorde han rätt i så vi kom igen & benen kom tbx igen & hoppade resten klockren.

Så väldigt nöjd är jag, mest med hästen & allt förutom att jag själv tappade benen.

MEN vilken grym 21 årig ponny jag har, så grymt grym! ^^

Filmade även Louise & Edington så den & Dessans dressyr runda kmr upp här :D

      
 //Emma

Av Dessan & Emma K - 18 maj 2012 18:00

Måndagen den 14/5:

Träning idag kändes väldigt bra .J

Vi red fram själv i skritten och i en del i traven.

Han la sig rätt direkt men kändes tung & lite stel så jag red mkt med att byta varv & någon bakdelsvändning + halt.

Han började mjukna & så rätt så snabbt innan vi skulle rida en lydnads övning. :D

Vi skulle rida ett varv på volten vid c & sen svänga snett igenom skänkelvikning, volten vid a & sedan fatta galopp på raksträcka & komma över det lilla hindret.

Allt gick väldigt bra, mkt bra på skänkelvikingarna, volterna & fattning samt att hålla ett bra tempo & komma rätt.

Sedan red vi lite på volterna med mkt arbetstrav, öka & minska samt lite galopp på både volten & runt fyrkanten, snett igenom skänkelvikningar + att lägga ner dom.

Allt känndes så grymt bra, form & lätthet, lydnad, liksom väldigt bra skänkelvikningar & galoppfattningar + att han la sig väldigt bra när vi la ner dom, SUPER^^

Lovely & ja allt det där. ;)

Men vad nöjd jag är allt stämde & jag fick beröm från anne, nice :D


Tisdagen den 15/5:

Skolan idag var la som den brukar vara, okej kan man la säga.J

Åkte sedan för att handla med brudarna ( Sara, Emelie, Matilda & Sofie^^), handlade till dessans student i onsdes. :D

Åt lite på trendie & fixade med presenten innan vi tog bussen hem C:

Grymt rolig dag, tack brudar! :D:D

Köpte även en mobil ficka, nagellack , gula & svarta ( till min svarta klänning imorron), tugummi & chips. J

På kvällen så har jag fixat  det sista med sv/so arbetet,  fixade mig inför torsdag så gott som det bara går & imorgon blir det första NP i tyska & sen sitta i caféet resten av skoltiden, awesoem^^

Sen det ända negativa är att jag hade så grymt ont i magen ( nt mensvärk) & det känns som om min mage levde ett eget litet liv :/


Här kmr iaf bilderna från studenten
                                                                                   

 & från vår lil tjejkväll igår C:

         

Hoped you liked it ^^

//Emma


Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards