klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 12 november 2014

Av Dessan & Emma K - 12 november 2014 17:40

Min stora hobby i över tio år har varit hästar. Rida, ta hand om, fixa och tävla. Alltid något som ska fixas och alltid något som händer. Älskar att bara vara ute i stallarna och göra ingenting. Det är en form av lugn som ännu kvarstår. Men nu när jag inte har den hobbyn kvar, vad är då min hobby?


Jag har ställt mig frågan sedan vi började denn årskursen. Jag har verkligen ett riktigt nice schema vilket ger mig mycket tid över till både skolarbete och annat. Men vad är annat? Vad har jag inplanerat? Vad är min hobby? Frågan kom upp senast idag och svaret är nog klart. Det är inte så att jag egebntligen har tröttnat på själva stallet eller det härliga folket där ute. Men det som fick mig att sluta var ett stort tappat intresse för själva ridningen. Inte alls känna för att ta ett dressyr eller hopp pass med hästen. Inte vilja men för att hästis skulle hålla sig var jag tvungen att arbeta honom. Visst hade skador och sådant en stor inverkan men jag kämpade på för hans skull. Men till sist så orkar man inte med det för hans skull heller. Man ville rida ut varenda gång för att man inte var taggad. 


Slutsatsen som jag har dragit genom att kolla mina vanor är att jag är lyckligare för att ridningen inte är ett tvång. Shopping, mina vänner, s*x, festa, fotografering och PS är mina hobbyer. De får mig glad och jag får från månad till månad uppleva stallet igen. Inga tvång förutom skolan. Helt perfekt för mig. Jag är lycklig ,även om jag har mina väldigt djupt negativa stunder, för att jag har mina vänner och gör saker som får mig att skina upp!

   

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards