klabbarpsmupparna

Alla inlägg under september 2013

Av Dessan & Emma K - 28 september 2013 12:24

vaknade idag vid halv 10 av värsta mensvärken.. :(

Hade ju det på stalljouren för två veckor sedan & sen har den liksom aldrig kommit sen dess..

Och så nu så bara POFF kmr den.. -.-

Aja inget att göra åt det ;)

Duschae iaf,pluggade lite, kollade lite på tv innan jag satte mig med två mackor på terassen C:

Har suttit där sen dess, skit mysigt (A)


Nu så hnder inte mkt förens ikv, laserdome med gamla klassen + några till  och sen äta & kanske hem till ngn:*

Fortsätter la på med ngt projekt skulle jag gissa på fram tills dess C:

 

     

Av Dessan & Emma K - 27 september 2013 18:48

språk igär = helt okej skola.

Gick in på Domus & handlade lite, gick ut & "poff" där var Dessi :D

Hade inget stressigt så gick med henne lite i stan och fikade(träffade Amanda A oxå) ich hittade ett såklart eventuellt köp på klackar (A)

Hihi min kärlek för klacka skor är ENORM ^^

Sen på kvällen vart de då träning, gick la bra om jag får säga så.

Känndes helt okej på frmaridngen, dock stelare i vänster varvet.

Hoppade fem och halvan på en 80 cm.

Trögstartad de första gångerna innan han piggnade till.

De var lite längre mellan igår så drf behävdes mer fartän vanligt men paniken som uppstår när energin, energisk för skänklen och farten känns bra innan man svänger in och han bara lägger av när man har svängt.

Panik skänklar med benen och rösten :s

Får ingen respons så får ryta & så hopp med 3 m emellan typ x)

Men höll allt de två sista gångernam lovely!

Hoppade fint med ryggen pch benen över annars :D


Idag så var det två media lektoner & en matte timme mellan de :)

Förerag på första timmen, jobba på på matten(prov på fredag..) och jobbade med våra ljud saker på sista :D

Haha h´jag och Maja diskuterade in i det sista om hur allt skulle bli xD

Tror att vi spelade in den sista 40 min & hann precis kolla igenom det som vi hade spelat in innan vi slutade(vi har liksom nästan 3 h lektion).. :p

Ikväll blir det nog en filkm kväll C:

Men lite bilder & filmer kan ni iaf få :*

     


   


Av Dessan & Emma K - 26 september 2013 23:16

God kväll alla!

Hoppas att er dag har varit bra. 

Idag började jag dagen på bästa sätt med att vakna upp bredvid mitt hjärta. 

Åt frukost i lugnt & ro. Ringde ett viktigt samtal innan man begav sig till skolan. Hade en jätteintressant föreläsning om kulturbegrepp. Fick också träffa sjuksköterskor från andra länder som berättade hur de hade det där, med utbildning och så. Gick i skolan från 9.30-14.30 ungefär. 


Efter skolan cyklade man inom stan för att göra några ärenden. Träffade en massa folk man kände & inkl bloggkollegan Emma, så vi gjorde sällskap på stan! 


När man kom hem så chillade man lite, fick i sig lite käk innan man begav sig till stallet för kvällens hoppträning. Vi hoppade en 5- och en halva och det gick bra! Supernöjd med Bäbishästen :´) 


Så detta var min dag! Så nu säger jag God natt! 

 

 


Av Dessan & Emma K - 25 september 2013 16:21

den älskade media dagen, lovely ^^

idag la jag bla ut ett vitktigt mejl, intervjuade folk & gjorde klart i världens tråkigast ämne :D

NU har jag spanskan att plugga till ;)

Men det blir efter stallet ikv :*

Sovmorgon imorgon, 9.40 börjar vi ^^

See ya! Ska fortsätta på mitt ena projekt med lite musik som pepp ;D

       

Av Dessan & Emma K - 25 september 2013 16:16

Tjäna, 

Lilllördag och solen skiner! 


Igår kväll blev det ett dressyrpass med finaste pållen. Gick väl inte så bra, men det finns ju sånna dagar också tyvärr. Men vissa av skänkelvikningarna & galopparbetet gick rätt hyfsat i alla fall :)) 


Idag har man varit i skolan nästan hela dan. Hade ett seminiarium där på förmiddagen där vi skulle redovisa våra begrepp som vi hade fått. Efter lunchen så gjorde vi grupparbetet om hälsa, har verkligen hamnat i en toppengrupp och även en go klass!


När man kom hem så skrev man på sitt arbete om Etik, kollade lite i tävlingsdatabasen och slösurfat. Haft allmännt gött. 


Dagens planer blir att fixa tvätt, laga en god middag & umgås med karen haha ;)) 


Ha en fortsatt trevlig onsdag alla! 

 

 

Av Dessan & Emma K - 24 september 2013 22:43

Kom till J, gick runt i öllsjö och gick ändå till stallet :D
Hälsade på hästen och människorna där, mkt trevligt ^^
Sen gå till J, göra Chocco sak, chilla och sen cykla hem igen :)
Redig motionssag, lovely ;)

       

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Dessan & Emma K - 24 september 2013 16:06

Hej alllihopa! 

Hoppas att allt är väl med er denna goa hösteftermiddag! 

Äntligen har jag tid för att skriva ett inlägg på bloggen och jag hoppas verkligen på en bättre uppdatering framöver! För den kan ju bara bli bättre ;) 


Hur ser mitt liv ut nu då jämfört med för en månad sen. 

Jag har tagit ett antal vuxenpoäng, flyttat till lägenhet & börjat studera. Så ni förstår nog varför jag inte har haft tid med att blogga, men nu har alla pysselbitarna nästan fallit på plats. 


Detta är inte bara allt som har hänt. Det har varit Inspark, internat, tävling osv. Och så det vanliga då, umgås med min goa pojkvän, vänner, familj, stallet & finaste pållen och partaj. Men övrig träning har jag varit dålig med tyvärr och ska börja jobba lite när kan!


Detta var en liten sammanfattning av det hela. Hoppas på flera inlägg framöver! 

Emma är så grymm på att blogga!! :))

Ha det så bra alla sålänge! 

 

 

Av Dessan & Emma K - 24 september 2013 14:01

En lugn skoldag + har varit & köpt övningskörnings skylt, snart ut & köra :*

Annars ligger pappa hem & är sjuk, stackare :/

Har även pluggat på spanska(glosor, äntligen lär vi oss språket! :D) och ska nu påbörja redigering av ett nytt projekt ^^
Sticker till Jossan någon gång efter 5, hörs då!

   

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards