klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 29 december 2011

C:

Av Dessan & Emma K - 29 december 2011 20:16

veckans träningar har verkligen gått framåt. :)

i dressyren så kändes både han & jag lite slöa i början av passet.

målet nu när han nt har framaskon är att han ska gå framåt eftersom om man nt driver så stannar för att han är väldigt försiktigt.

började som vanligt på volterna & inne spåret.

kändes sådär faktiskt, lyssnade sådär på skänklen men det blev bättre & bättre efterhand.

men eftersom han är gamal & jag nt riktigt vaken sådär 10 på morgonen så blir det lite "lamet".

formen satt ju nt precis där man målet är ju att han ska lyssna framåt.

sedan i traven var det mkt volter, minska & öka, byta, skänkelvikningar halvt igenom m.m.

bättre nu när vi hade kommit igång, niceiga skänkelvingar då han lyssnade bra på skänklen + att formen började komma så smått.

ett bra tag in i traven kännde jag hur han & jag verkligen vakande till & var topp på tå. :)

körde lite arbetstrav oxå, han var mjuk & formen var på plats.

sedan i galoppen blev det volter & fyrkantspåret, mjuk & riktigt bra skänkellyssning. :D

sedan lite trav arbete på långa tyglar som utstreckning, följde med bra på tyglen & skänkeln.

så dressyr är jag nöjd med, mest i slutet. ;p


&

hoppningen gick super, hoppade åttan.

hihi hästen var allt gla idag igen. ^^

aja iaf han kändes nt skänkeldöv, bara lite trött. ;pp

men flyttade bra & sedan var jag lite trött så tryckte nt riktigt på tillräckligt mkt.

men men började iaf att hoppa på nr 1 ( rosa ), började med att vi hade en bom innan hindret.

skulle trava in, han började små galoppera när jag satte igång han. x)

gla liten häst. ^^

började på ca 70 & slutade på ca 1m.

kom in bra & hoppa över det bra.

sedan hoppade vi banan på ca 1 m.

när vi kom in på ettan så sprang han åt sidan 2 ggr, hade nt riktigt ytter med mig.

sänkte det till 70, hoppade det & tommy höjde två hål ( undertiden till nr 2), hoppaden det & kom igen, samma sak att han höjde 2 hål, hoppade det sedan en gång till.

kändes as bra, längesedan vi kom in i andra andningen, sprang på rikitgt mkt, men ändå konrtollerat.

kom in & ut perfekt dom två sista runderna, riktigt nöjd, fina språng & andra andningen kom ( längesedan det hände. ;p)

& emelies pappa filmade (^^), så länkar hennes inlägg eller filmen isf när den är klar. :D

 

// Emma. :)

Av Dessan & Emma K - 29 december 2011 18:42

Tjenare!

Tänkte skriva lite om senaste nytt.

Red ett pass Dressyr igår med Rock it. Jag fick verkligen jobba så att svetten rann, men gud vad bra hon gick! Jättefina skänkelvikningar, öppnor, volter osv. Så det var helt klart värt det, riktigt skoj! Alltid härligt att kämpa lite ;)


I förmiddags hoppade jag henne. Vi hoppade åttan och det var lite ostadigt i början. Jag var jättenervös, har nog aldrig varit så nervös inför en träning nån gång. Det blev några stopp i början när vi skulle hoppa banan, men när jag fick över henne så gick hon som en klocka!


I eftermiddags så hade jag en dubbellektion i körning. Gjorde några tabbar, men man lär sig av sina misstag!


Detta var allt från mig sålänge ;)


 

/Dessan (:

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards