klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 17 december 2011

Av Dessan & Emma K - 17 december 2011 18:59

dressyren i måndes gick verkligen amazing.:)

började med att jag & hästen verkligen var på humör för att jobba. :D

kände att han var lite stel som vanligt, jobbade mkt på volter, öka, minska & byta varv, körde även på stora mitt volten & även mkt innanför spåret.

han var även skänkeldöv.

men lyssnade bra väldigt tidigt i passet då jag kännde att jag verkligen orkade jobba igenom honom + att formen satt där.

sedan körde vi mkt skänkelvikningar snett igenom, mot vägg, halv igenom osv.

gick verkigen super bra, flyttade bra då han lyssade bra & vår stärka sida är nt direkt skänkelvikngar men asså gud dom satt som en smack. C;

sedan i galoppen var han så sjukt mjuk, gud så skönt det var att sitta, lyssnaden lika bra även där. :D

så dressyren är jag jätte nöjd med. ^^


&

hoppning i torsdes gick rätt så bra.

hoppade studs med 4 där sista var en oxer.

iaf började med att nar jag kom & hade börjar göra vid han så hade han tappat ena framskon. (yy´

tänkte " får väl vara lite försiktig idag, blir bara hoppa lågt".

sedan när vi skulle rida fram så kändes han lite sne & stel.

jobade som vanligt mest på volter & att få han att lyssna på skänkeln.

lyssnade rätt så bra, dock var jga lite trött så orkade nt riktigt jobba fullt ut. ;pp

började med att tommy la upp en studs, två osv.

var på ca 60.

hoppade första gången då jag nt hade ytter & han sprang förbi, kom igen & kom rätt.

farten var väl lite så sådär.

sedan höjde han så att de tre första var ca 70 & oxern 75.

lyssnade bra skänkeln men farten var nt riktigt super, fick smacka & han lyssnade nt, igen & tillsist smällde jag till honom & då jävlar lyssnade han. :)

men kom in rätt, hoppade det ca 2 ggr, samma ska i början men i själva serien så var de ganska så bra.

så är ändå nöjd. :D


JUST DET var i stallet idag. ;pp

blev att rensa i skåpet + att putsa lite + att jag fotade lite på lördags hoppningen, ska försöka få upp det nu när det är lov nästa vecka from onsdag. ^^

iaf är är lite för & efter bilder:


 

// Emma.:)

Av Dessan & Emma K - 17 december 2011 13:09

Igår kväll hade jag min utgångsdebut. Alltså vilken underbar kväll! Tack alla som gjorde kvällen så awesome!

Började med en mysig förfest hemma med ett litet gäng underbara människor, sedan drog några av oss (jag bl a) in till stan. Måste ju testa krogenlivet nu när man har åldern inne ;) Kvällen blev som sagt lyckad!


Sov inte många timmar i natt. Gick upp tidigt för att åka till stallet. Red ett morgonpass på Jocke och jag måste säga att så bra ha det inte gått på länge!


Så jag måste säga att jag är happyface till max just nu och många härliga stunder väntas denna helg. (:


Ha en trevlig helg alla! (:


 

/Dessan (:

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards