klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Dessan & Emma K - 21 januari 2012 22:25

                                               

  awesome, ohh yeah! ;D

 // Emma.:)

 
Av Dessan & Emma K - 21 januari 2012 22:01

usch så kallt det var för mina händer & tår igår.;pp

men absolut värt all kyla.^^

så här kmr iaf bilderna. :D

asså shiit tog denna bilden bid halv 5 & det är redan så mörkt. ;o

                                           


 -----------------> mer i nästa inlägg !

Av Dessan & Emma K - 21 januari 2012 18:22

haha kom precis hem från bollerup, riktigt finnt men extremt jobbigt när det blåser, snöar & är slask samtidigt.. :/

jaja iaf dressyren i måndes gick mkt bättre än i förra veckan.

kändes i början precis som i förra veckan, jobbade som vanligt på volter, innanför osv.

lyssnade sådär & framåtbjudningen bar la oxå sådär.

men blev bättre & bättre med tiden.

innan traven så kallade anne in oss i mitten för att snacka "tänka på" saker.

det första jag tänkte " amen tack, nu kmr jag få börja om från början.. -.-"

blev riktigt förvånad när jag tog tyglarna, det var precis som om allt hade sjunkit in, mkt lyhördare & jag kunde hålla han lättare då jag även hade han i handen. (yy´

så i traven så red vi mkt volter, öka & minska, dock nt så många skänkelvikningar typ 2 st.

men lyssnade bra & hade han i handen, hade nt riktigt med mig ytter i minskningen av volten så det blev som en liten bakdelsvändning ibland. x)

aja sen i galoppen så gick det super, bra fattningar, red volter & fyrkanten.

haha red typ jätte länge i vänster typ 7-8 varav & sen typ bah 3 i höger. ;pp

& just det framåtbjudningen var bra & man kände hur genom riden han var. ^^

körde sist lite på längre tyglar på volterna, sträckte ut sig bra & lyssnade även framåt. :D

awesome. ;D


& sen hoppningen i torsdes:

hade fått en nerv i kläm så räknade nt med att jag skulle rida lika "strikt" som jag brukar.

iaf när jag satte mig upp på hästen så var det precis som om benet (vänster) var helt svängbart & jag vekligen hade orken att jobba, nice.^^

kändes lite som i måndes, red på voltern, byta varv & mkt innanför spåret, få han att lyssna på skänklen.

funkade lika bra i skritten som traven, lyssnade riktigt bra i alla 3 gångarterna.

bra fattningar i galoppen + att han lyssnade på ökningarna.

hoppade då åttan.

hoppade fram på nr 1 (räcke) 2 ggr, han kändes lite osäker så vi kom lite fel in då jag nt riktigt var med.

men skulle sedan hoppa banan so låg på ca 70, kom fel på allt typ 3 ggr, för nära, långt ifrån på räcket & oxern.

såg verkligen nt avståndet + att jag nt riktigt hade han ihop, bra fart & lyhörd men nt riktigt ihop.

+ att efter typ första rundan så strejkade vänstra benet & fick "mjölksyra" & hjälmen åkte ner hela tiden, haha satt & svor hela tiden på benet & hjälmen x).

men aja kom rätt 1 gång & valde att hålla där, ingen höjning.:D

 


// Emm.C:

Av Dessan & Emma K - 21 januari 2012 13:28

Alltså gud vad gött det är med helg! Även om det blir lite plugg för min del, men det får man ta.

Tänkte skriva lite om de senaste dagarna i detta inlägget.

I torsdags hopptränade jag med Jocke. Vi hoppade 8:an och det gick rätt hyfsat. Blev lite slarv men det rättades till sen. Dessutom så fick jag lite halvt ångest, fick lite smått panik och blev nervös. Vet faktiskt inte varför. Det var lixom bara en helt vanlig träning och jag satt på stora trygga Jocke. Så jag är inne i svacka just nu, hoppas att den går över snart.


I fredags så gick jag först i skolan. Skrev ett prov i 20 min sen var min skoldag slut haha. Åkte hem igem & chillade lite en bra stund innan man åkte vidare till stallet. Hopptränade Rock it & vi hoppade 8:an då också. Hon kändes jättefin! Men jag hade lite problem att bibehålla galoppen vid ett par tillfällen, menmen det kändes i alla fall jättebra.

Efter träning var det hem för att duscha, göra vid sig & äta innan man åkte iväg på myskväll med vänner från klassen, mycket trevligt!


Imorse var det upp igen vid 7 för att få i sig lite frukost & sen vidare ut till stallet för ett morgonpass med Jocke. Passet gick både bra & mindre bra. Vi gjorde bra skänkelvikningar , bakdelsvändning & sånt, men vid vissa tillfällen så blev han lite stark & jag orkade inte riktigt samla upp honom. Men det blir så ibland, det är bara att träna vidare!

Efter passet så blev det såklart förmiddagsfika i klubbrummet innan begav sig hemmåt.

Har också hunnit plugga lite religion. Det är mycket man hinner med när man vaknar tidigt. ;)


Så, nu har ni fått lite info om mig typ. Ni får ha en go helg nu & jag får se om det kommer fler inlägg. Puss & kram! (:

 

/Dessan (:

Av Dessan & Emma K - 21 januari 2012 09:56

tänkte faktiskt skriva ett "vanligt" inlägg. ;)

vid halv 12 kör vi till emelie för att sedan köra till bollrups öppet hus, as nice ju.^^

tänkte skriva mitt tränings inlägg när jag kmr hem igen + att jag ska försöka lägga upp bilderna från gårdagens träning, fäljde ju med SARA & fotade lite. :D

får la hoppas att allt blir bra.C:


bah för att emelie är awesome. ^^

 

// Emma.:D

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards