klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Dessan & Emma K - 23 mars 2012 17:08

Gårdagens träning gick väl helt okej.

Red för både tommy & anne eftersom Deffie fölade, en svart hingst blev det det.^^

Gick & kollade lite på när den försökte resa på sif ca en halv timme efter den var född, klarade det nästan. ;)

Hon fölade i början av passet så vi fick rida för anne.

Red som vanligt fram själva vilket gick som det brukar, lyssnade & formen var ok.

Hoppade 5 & halvan & det är verkligen två olika tränare att hoppa för.

Började då att hoppa 60 cm ca 3 ggr innan tommy kom.

Hoppade första gången & när jag skulle sätta igång honom så skulle han såklart inte röra sig ut fläcken..

*suck*, vad är det med han?

Men fick fart på honom & kom då in & hål så att jag kände att jag hade han i handen.

Kom in & han hoppade förtidigt + att det var alldeles för långt så vi kom knappt fram t oxern.

Hoppade sedan igen & då så anne att jag nt skulle hålla så mkt ( vilket ger resultat att jag nt har kontakt med honom & har svårare att trycka på) men hon kortade nt.

Hoppade igen & det blev bättre, frågade sedan om det kändes långt & vi sa ja & hon kortade.

Kändes bättre nu men hade verkligen ingen kontakt med honom, inget i handen..

Hoppade ca 2 ggr t.

Sedan kom tommy & då hoppade vi upp  80 cm vilket gick mkt bättre, kände att jag hade han i handen & kände att galoppen var mkt bättre.

Sista hoppade bäst, hoppade upp sig & jag hade han verkligen i handen.:D

Tommy vill ju att man ska ha dom i handen för annars har man liksom ingen “förbindelse”, så ja helt olika att rida för… 

Men nöjd det är jag.C:

  
Bilder kmr från träningen i nästa vecka + att vidoen ska jag försöka få ut i helgen.J

//Emma

Av Dessan & Emma K - 23 mars 2012 08:57

God morgon alla bloggläsare!

Har egentligen haft sovmorgon idag, men var redan pigg & vaken redan vid halv 7. Orkade verkligen inte ligga kvar i sängen så jag gick först upp och åt en god frukost, gjorde mig iordning för att sen städa hela huset. Skönt att ha det gjort!

Hoppade Jocke igår kväll. Vi hoppade en 5- och en halva och Jocke gick bra. Mitt under träningen så kom en ny liten söt varelse ut till världen, fantastiskt! (:


Hoppas att ni får en bra dag alla bloggläsare!


/Dessan

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards