klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 30 juni 2014

Av Dessan & Emma K - 30 juni 2014 15:35

Idag var det dags för operation nr 2 i munnen. Har seriöst varit nervös över detta i nästan två veckor pga hur det gick sist. Sist så fick jag ingen lokalbedömving så jag satt och grät som en galning, värsta smärtan jag någosin känt. USCH.


Idag så fick jag tre sprutor och två Ipren ifall att bedövningen skulle släppa. Det tog ca 50 min för hela operationen. Haha läkaren och sjuksköterskan(som var jätte trevliga. Berätta allt och sjöng med lite när det kom någon bra sång på radion vilket är lugnande) sa att det var en väldigt envis tand ochde undrade om jag med var envis(hehe nejdå inte alls envis..). Fick även beröm för hur duktig jag var(ja jag är 18 år men tar ändå åt mig, stolt^^). Man hörde hur irriterad hon var efter ett tag. Kan förstå det. Hon använde borren x antal gånger och den gav sig inte. Samma sak förra gången. Så man kan säga att detta är ett bevis på hur bra mina tänder är pga mjölken som jag dricker(även om jag dragit ner på den).
    Tyckte ändå salen var sjukt häftig sal och att jag verkligen fick sådana gröna saker som man har när man operars inom andra områden på mig när jag låg där(fick till och med knäkuddar!). Salen var verkligen sådär sjukhus aktig som man ser på tv C: 

Så nu måste jag äta mjuk mat, borsta halva sidan av mina tänder, skölja med floux grej på andra sidan och gå på både Ipren och Alvedon tre ggr om dagen i minst 3 dagar! Jag överlever men är fett sugen på ngt som inte är mjukt ;O 


Aja efteråt så köpte vi lite floursköljsak  och sedan skjutsade pappa mig hem. Har fixat lite och sedan bestämde jag mig för att sätta mig här ute och blogga! Blir nog att fortsätta på serien som jag kollade på igår!


Btw slutade jobbet ett och klockan två så hade jag tid CSK(för er som ville veta :P)

   

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards