klabbarpsmupparna

Alla inlägg under maj 2014

Av Dessan & Emma K - 14 maj 2014 16:53

Fick reda på att en av mina lärare hade hittat mina nycklar igår kväll, somnade med att glatt leende på läpparna kan jag säga! Det rullade på inä skolan och efter det ett möte med banken. Skrev på en massa papper, lärde mig om internet & mobil banken, nytt kort hemskickat m.m, kände mig som en riktig vuxen ;) annars så pluggade jag lite när jag kom, har duschat och tänkte kolla på OTH som vanligt :P haha köpte btw b och J påvägen hem för att ha t ikv (Y) aja här är dagens outfit:

Av Dessan & Emma K - 12 maj 2014 17:06

Alltid när Emma har en bra dag ska något göra allt värre. Tappade mina nycklar IGEN(inte ens en vecka sedan sist). Stannade kvar en timme extra bara för att leta ÖVERALLT. Inte ett enda spår. Detta + att röda veckan är påväg = utbrott för ingeting, mentalt ostabil osv. Därav skippar jag träningen idag. Vill inte utsätta kära hästis för något som pga mitt tålamod gör saken 10x värre. Har duschat och tänker nu glo på OTH för att sedan inom sinom tid plugga. Min känlsa just nu:

   

Av Dessan & Emma K - 11 maj 2014 14:47

Sov ju rätt så gott inatt, eller bland de bättre sömn nätterna om man säger så ;) Är fortfarande väldigt trött men ett snep piggare än igår C: Aja började dagen men att plugga undan det värsta, tog mig igenom de resterande bilderna från tävligen så nu är de klara(de ska bara över på ett USB som ngn ska ha innan så vi får se när de kmr upp), pluggade undan lite till och nu så tänker jag göra som igår, chilla... Bara vila och fundera lite som jag brukar göra :P åh btw jag tog lite foton igår ikväll när jag hade tänt mina ljus, lovely! Så här er en av de bilderna:
   

Av Dessan & Emma K - 11 maj 2014 11:50

God morgon eller god middag!


Hoppas att ni har en lugn & skön söndag. 


Dagarna bara rullar på som vanligt. Man är inte så rastlös om dagarna om man säger så, vilket är rätt skönt. 


I torsdags kväll blev det först middag hos päronen innan man begav sig till stallet för hoppträning. Vi hoppade en liten bana utomhus, gick helt okej när vi väl hade kommit igång. Vi var lite trögstartade i början, men sen flög vi! Fina hästen <3 


I fredags så hade vi egna studier. Började med att tvätta mellan 7-12, yay. Blev också lite plugg på det. Senare på eftermiddagen blev det indoor Walking-pass och jag tror att jag aldrig har svettats så mycket som jag gjorde på det passet, men det var riktigt gött. På kvällen blev det myskväll med mitt <3. 


Igår morse blev det ett dressyrpass med finaste pållen och även detta pass var vi lite trögstartande, speciellt jag. I slutet gick det bättre! Pysslade om pållen & sen blev det fika på det innan man begav sig hem. Blev en lugn eftermiddag med extremt lite plugg så jag var glad. Gjorde ju klart det jag skulle. Framåt kvällen var jag taxi och sen kom Matilda till mig. Köpte hem lite gott, käkade pizza och kollade på Hipp Hipp medans vi väntade på att Eurovision skulle börja. Sanna gjorde superbra ifrån sig och en bra låt vann, kanon! Tack för en trevlig kväll Matilda! :)) 


Idag har jag inte gjort så mycket. Har hunnit vakna och käka frukost i alla fall! ^^ Senare idag blir det jobb. Har en fortsatt bra söndag alla! :)) 


 

 

Av Dessan & Emma K - 10 maj 2014 20:45

Vi tar det från i början av veckan:
För två dagar sedan:

Vi hoppade lördagsbanan ute på en 70 cm och han var riktigt duktig! Lyhörd, framåt och lyssnade verkligen på mig + glad! Det var verkligen att bara han han i handen och ha skänklarna om så hoppade han! Kom rätt in och ja allt satt perfa! Fick mkt beröm och Tommy sa att han såg ut som en femåring igen! ^^ Riktigt roligt att höra! Mkt beröm från min sida med! :D


Igår:
Gick till två i skolan innan det var schemabryt så att man kunde tåga med skolan för att kolla på kårkampen. Målade oss i skolans färgen, hade på oss vitt, hejade på skolan(hih vi vann över Söderport!^^) och hade allmänt trevligt! Var där med Sara och det gänget samt Maja :) Haha Emelie var även där men inte hejade hon på C4(den där flickan alltså ;o) men jag träffade henne och Hanna(hennes gamla klasskamrat som jag har träffat någon gång innan) tills de stack vid lite i 6! Spöregnade verkligen när Kårkampen var slut i arenan -.- Hade ju lite saker att handla in och sedan då träffa de på Espresso house, inte kul om man säger så.. Kände mig som en dränkt katt x) 

HAHA JOEL xD

 

Haha de äggar ju folk och så fick Amelia i håret.. Tkr så synd om henne!

 

Aja hem och ta det lungt och fixa sig innan Rebecka och Emelie kom fär lite "förfest" at my place vid 10 ;) Hade dock lite svårt att välja mina kläder så Rebecka hjälpte mig! :3 anyway så tog vi bussen vid 12, började vid Hessle och drog oss senare till Lira! Hade riktigt roligt! Träffade lite klasskamrater och hade två helt super människor med mig! ^^D Perfekt night according to me :D Har en bild som ni kan få se med ingen film(Emelie har någon så om hon lägger upp den så kan jag nog länka den!)! kom hem vid halv 4 ;)

 

Idag:

Pluggade imorse. Duschade sedan en väldigt lång stund. Sedan så kom faster Ulla och hjälpte oss med gardinerna samt lite annat, hel mysigt blev mitt rum med mina rosa gardiner! Sen tog jag en lång och behövlig powernap som (Y) Har sedan dess hunnit äta och bestämmt mig för att blogga. Får se vart kvällen leder mig. Är fortfarande väldigt trött i både huvud och kropp så är förvånad över att ens orkar blogga och fixa en del saker :o Men chill ska det bli iaf!


Har Drunk in love med Beyoncé på repeat just nu, perfekt när man är så trött som jag är! Även drf den har som rubrik, haha ;)

 


Av Dessan & Emma K - 8 maj 2014 16:03

God eftermiddag alla! 


Ligger nu på sängen & slöar, har typ precis slutat skolan för dagen så. 


Har haft lite för mig dessa dagarna, har verkligen gått i ett. 


I lördags blev det en häftig handbollsmatch då IFK slog Lugi, göttmos! Blev sen lite eftersnack i baren innan man begav sig till Grananda. Blev en superhärlig kväll med härligt folk! Körde sen hem till hjärtat :)) 


I söndags så blev det först middag hos svärföräldrarna och sen blev det att tjejkväll med Matilda, Carro & Emma, mycket trevligt! 


I måndags så vaknade man upp på bästa sätt bredvid älskling. Blev sen upp & fixa lite med ärenden. Föreberede lite mat och sen blev det jobb på kvällen. 


I tisdag så vaknade man upp på bästa sätt igen & somnade om igen. Blev sen skola mellan 10.00-14.30 Efter det blev det hem och städa av lite, käkade lite innan man begav sig till stallet för ett ridpass med finaste pållen. :))


Igår blev det Skola, plugg, ett cirkelgym-pass och bio med Älskling, Jenny & Fredrik, mycket trevligt! 


Idag har man varit i skolan typ hela dan. Dagens planer är middag & träning! 


Ha en fortsatt bra torsdag alla! :) 

 

 

Av Dessan & Emma K - 6 maj 2014 21:35

Jag lever. Tar varje dag för sig. Har haft lite uppåt dagar nu vilket känns skönt! Dock ont i magen sen i igår så det blev en härlig utterit med endast skritt, uppskattades både av mig och hästis igår! Tog några bilder precis som ni kan få se! 

     

Spanska ridskolan och de andra kmr så småningm, lovar.

 

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards