klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Dessan & Emma K - 29 maj 2014 19:04

Hoppade två klasser som ni vet, 70 och 80 cm. Tänkte att jag är ute i tid så att jag verkligen kan skritta fram honom ordentligt. Kom då in och då höll de på att HÖJA hinderna till 70 cm. Hehe så fick skynda mig rejält! Red igenom han snabbt och han känndes väldigt bra i både språng och energi, härligt! Red sedan rundan. Han fick ngt konstigt fuffens för sig i hörnan till "den korta kombinationen" och bara tvärade. Kom igen och resten felfritt.
   Red sedan ut som vanligt och sedan snabbt in i ridhuset igen eftersom jag var först i 80 cm. Kännde på han ännu en gång och testade på räcket för att se vilken energi jag behövde och vi kom verkligen PERFEKT. Helt sjukt nice känndes det! Tänkte egentligen stoppa där pga att skulle gå några språng sedan efter men Tuvesson rådade mig till att ta oxern oxå, och tur det! Han bara tvärnitar 2 ggr innan jag får över honom. Kommer sedan ut på banan och han tvärar på första oxern i långkombinationen(har energi, på handen och ja allt stämmde..) men hoppar det sedan galant efter det. Sedan kommer "CP" hörnan där han fick sitt fuffens spel som han fick i förra klassen. Men kom över det oxå. Det var ett mkt bra flytt(haha tappade stigbyglen på vänster skänkel så red utan den på de två sista hinderna xD), han lyssnade super, hade riktigt fina språng och det gjorde verkligen det till en väldigt bra sista runda som gör mig nöjd och stolt!
   Essie var även fotograf så när jag har fått alla hennes bilder på mig så kommer de såklart upp här(tog dessutom några själv så de kmr med. Dock väldigt få)! :D 
Sen så hann Tuvesson filma mig på 5 hinder så den videon får ni här:
 


Har sedan varit hos farmor och firat henne med släkten, trevligt värre! ;) Nu är det chilla med antagligen HP och kanske att gå igenom bilderna!

 


Av Dessan & Emma K - 29 maj 2014 14:43

Hej alla, 

Hoppas att ni har det bra idag! 

Jag har haft riktigt awesome dagar. 


Började med att i fredags eftermiddag åkte över till danmark Rödby Lalandia och var där över helgen. 


På fredagkvällen började vi med en go middag!

På lördagen var vi inne på badlandet hela dan & det var helt awesome! På kvällen blev det grillat och en massa gott :)) 

På söndagen checkade vi ut från stugan och tog båten över till Bordershop Puttgarten Tyskland, innan vi begav oss hem till skåneland. Avslutades med Pizzahut i Malmö! :) En helt fantastisk helg har det varit, ett minne för livet! :) 


Sen så var det ju såklart måndag morgon igen och det blev skolan på förmiddagen. Sen så blev det att handla & skicka in en uppgift. Blev också ett Skivstång/spinning pass på kvällen och efter det blev det att träffa hjärtat! :)) 


I tisdags så var det egna studier. Fixade lite skolarbete, tvättade hela eftermiddagen, städade lite, fixade god lunch med en massa matlådor, middag hos päronen och sen ett härligt dressyrpass! :) 


Igår blev det skolan på förmiddag med ett seminarium, städade klart här hemma, påbörjat sista skoluppgiften & på kvällen så kom hjärtat! :) 


Idag så har man hoppat ett par klasser Pay and Jump med finaste pållen på hemmaplan! Kändes bra och man är så stolt över honom! :)) 


Resten av dagen blir det att chilla, pluggfri idag!! :)) 

 

   

 

 

 

Lalandia 2014 <3 

 

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards