klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av Dessan & Emma K - 27 januari 2014 20:39

två lugna lektioner innan vi skulle åka skridskor som för övrigt gick mkt bättre än sist som jag åkte ;)

Lite bilder & en film från det får ni här:

sjukt söt är jag? ^^

   

  

 

Min lilla klass SA2B ;)


Annars så var hästen pigg, ren och visade INGEN tecken på hälta ^^

Kan börja med att säga att första halvtimmen gick åt att få hästarna lugna och sansade..

Överskotts energi(ja även rocky :P ;D), damp hit och dit x)

Han testade mig, jävlades med huvudet genom att nicka och hålla på, stanna och hoppa till lite, sparka för en VANLIG skänkel(ja tog på min vinterstövlar nu utan sporrar) osv :P

Men gick sen sp klockrent med form, energi, flyttningar(inte skänkelvikningarna dock) och en helt underbart glad ponny! Hur härlig är inte det? :D

Haha vi galopperade bla i lätt sits på volterna & då gör han värsta glädeskutten, såå härligt! ^^

Och nu när allt bara flött på så kan det inte bli bättre! :D

Haha dock blev han lite trött mot slutet men det visar bara att han har jobbat på bra C:

Så en väldigt nöjd EMMA trots allt!


Och nu över till hovarna.

Hovslagaren hade varit där ock kortat ner hovarna och ja skott om.

Han hittade ngn form av rötta(om jag fattade det rätt) på bakhovarna så med nya skor och kur mot röttan så ska han nog kunna gå rent igen på torsdagar  x)

     


Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards