klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 20 januari 2014

Av Dessan & Emma K - 20 januari 2014 21:49

God kväll på er, 

hoppas att er måndag har varit bra! 

Själv har den varit sådär. Har fortfarande lite feber & lite svullen hals, men helt klart känner jag mig bättre! Vill bli helt bra nu >.< 


Tänkte köra en liten "dagbok" vad jag har haft för mig under en veckas tid, kortfattat dock ^^ 


Förra måndagen blev det ett ridpass med fina pållen. Ett helt pass utan att tappa luften, kändes kanon! 


Tisdagen blev det först skolan på dagen med föreläsning i farmakologi & på kvällen blev det ett ridpass till. :)


Onsdagen gick man bara i skolan halva dan, föreläsning i Farmakologi igen. Drog till hjärtat på kvällen, myyys! 


Torsdagen blev det en lång sovmorron. Tvättade sen hela eftermiddan. Red ett pass dressyr på kvällen och packade efter det! :)


I fredags gjorde man grupptentamen i Farmakologi innan man begav sig till Göteborg för en spahelg med familj, släkt & vänner. Mycket trevligt! Hade en födelsedagsgris att fira :)) 


Natten mellan fredag & lördag blev jag sjuk. Hög feber, skitont i halsen och ångestattack = Bra kombo! Tur att älskling fanns där <3 


På lördagen försökte man få i sig lite hotellfrukost & smärtstillande. Sen så skjutsade hjärtat mig till närmaste vårdcentral. Fick i alla fall positiva svar! Sen blev det vila i slappeavdelningen på Spa och sova. På kvällen blev det god mat! :) 


Igår åkte vi hem igen. :)


Idag har man varit i skolan & börjat en ny termin och en ny kurs, spännande! Gick bara halvdag idag som tur är, men skönt & vara i skolan för att få information. Annars så har man bara tagit lugnt resten av dan. 


Ha en fortsatt bra kväll & God natt med er! :) 

 

 

 



Av Dessan & Emma K - 20 januari 2014 20:22

Det första jag känner är hur enrgisk och hur fint han bär upp sig, nice!

Testar att ställa & så.. Inga problem.

Rider fram, travar en del & sedan en tidig galopp då vi hade bomövningar idag.

Åhhh vad han jävlas med mig.. -.-

Försöker för det första bocka av mig 4-5 ggr och är så sjukt motsridig.

Förkser lösagöra mer om det är problemet och ja föröska "fixa" för att hitta en lösning men icke.

Han är så energisk, smidig, rörlig osv så det är bara trams..

Får till lite i båda varven, men i strid.

Gissa om jag var irreterad på hnm?

Sedan går vi på & göra en liten bana där bla galoppombyten ingår.

Gjorde ett riktigt klockrent i vänstervarvet samt en efter som gick okej, skulle lyft mer på benen(allt fungerade superme med hnm).

Sen i högervarvet så strular han ännu en gång med galoppen så när jag kmr fram till bommen & är tvungen att ge hjälperna så hinner jag inte så det skiter sig.

Ville göra det igen så att vi iaf får till ett byte i höger varvet med.

Lite trött på min lilla ponny samtidgt som jag är glad att han inte är seg eller går som en giraff ;)

De måste ju oxå busa ibland ;D

Så ändå en nöjd liten barbacka ryttare Emma ^^

 

           

Nu ska jag bara ta det lungt och måla naglarna samt kolla om vi har fått ngt nytt mail på bufen.

Vår spanska lärare var sjuk idag så hennes lektioner var inställda.

Är hon sjuk imorogn så får vi en fet sovmorgon, det vill säga om vi får reda på det i tid.

Så jag hoppas av hela mitt hjärta att hon är sjuk..

 


Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards