klabbarpsmupparna

Alla inlägg under november 2013

Av Dessan & Emma K - 17 november 2013 18:17

Kan hända att ni inte kan se den, säg till isf!

Annars så luta er tillbaka & njut ;)

 

Av Dessan & Emma K - 17 november 2013 17:16

timme har gått.. Och den har inte laddat klart första halvan.. Detta gissar jag kmr att ta ca 3 h.. Dock är det värt det but still. Aha har satt mig i soffan nu och ska hitta ngt att glo på!

Av Dessan & Emma K - 17 november 2013 12:12

Vaknade vid 11 och har hunnit plugga lite sen dess..
La mig halv 2 igår men är ännu inte riktigt klar med videon så det står som top 1! Annars lite små fix vad jag vet.. Lugn dag helt enkelt :)

Av Dessan & Emma K - 16 november 2013 21:39

Åkte ju till stan sen förra inlägget!

Fikade med då Jossan & Emelie + mycket snackade & kollande på kläder, lovely brudar! ^^

Sen följde J med mig hem så vi hade spotify igång medans jag fixade hennes naglar ;)

Har käkat pizza & kollat lite på tv..

Har äntligen fått USB med de filerna från Grekland som kommer från Emelie! :D

SÅ jag ska fortsätta att redigera GREKLANS FILMEN NU!^^


Imorgon är det lite plugg, små fix & ta det lungt som gäller, sooova länge!

     

Av Dessan & Emma K - 16 november 2013 14:37

God eftermiddag på er! 

Hoppas er dag har varit bra :) 


Min dag började med att åka till stallet vid 8-tiden i morse. Gjorde pållen fin innan dressyrträningen klockan 9.Han kändes jättefin och jag mådde bra, superhärligt! Red med gramantygeln idag eftersom jag inte har varit helt hundra, så att han kom rätt och jobbade där. Tror jag rider med gramantygeln nästa vecka också och sen tar av den något pass då och då, bara för att öva på det också. 


Eftersom min gramantygel har snabbknäppen så är den både lätt att sätta på och ta av i ridhuset. Man har en så kallad flarp fäst runt sadelgjorden och så fäster man gramantyglens snabbknäppen i den, jättesmidigt! 


Alltså om det inte skulle gå helt och hållet fel på ett pass, så har jag förberett att jag har flarpen i sadelgjorden varje pass och har gramanen tillgänglig i ridhuset. Då är det bara att tränaren att sätta i den om det skulle behövas och det är kanon! 


Och på framridningen innan hoppning så använder jag alltid Graman! För jag tycker att det är viktigt att hästen jobbar rätt och känner vad man har hästen. 


Väldigt många proffs-hoppryttare använder faktiskt någon form av hjälptygel på framridningen! Viktigt & veta! :))


Efter passet så blev det pyssel med pållen såklart och en god fika med gruppen, alltid lika trevligt! 


När man kom hem från stallet blev det lite fix, pluggat lite läkemedelsberäkning och har tagit det lugnt. Nu får man se vad dagen/kvällen bjuder på! :D 


Ha en fortsatt bra lördag hörrni! :))


 

Gramantygel! 

 



Av Dessan & Emma K - 16 november 2013 11:59

Har tagit ett skönt bad, käkat och nu så ligger jag i soffan och kollar på tv :)
Senare blir det stan med Jossan, fika och lite kollande i affärerna! :D

Av Dessan & Emma K - 16 november 2013 00:16

Var bla ute på högskolan idag, hittade nt något vettigt tyvärr men gud så fint där är!

Redgera en del på filmen & en super trevlig fika med Elin & Maja efter skolan, crepes med nutella = (Y)

& ja trevligt sällsakp ofc!

Ikväll har det varit trevligt sällskap som åkte hem för en stund sen :)

Nu gör jag verkligen inget framför datorn så jag tänkte bege mig mot sängen!

       

Testade att göra lite fransk manikr utan det rosa på mig själv igår, nöjd faktiskt ;)

   

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards