klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Dessan & Emma K - 11 maj 2013 21:06

DEN SISTA VIDOEN BLEV I FEL ORDNING MEN JAG TROR ATT DET FUNGERAR ÄNDÅ?

 

Av Dessan & Emma K - 11 maj 2013 20:04

allt gick så kvickt idag, klara med mockningen halv 10 :o

Vaknade vid halv 8, fixade mig osv.

Funderade på om jag skulle köra t preem för att handla en sak till moppen men tänkte att jag kunde ta det påvägen hem :)

Ponnysarna var ju ute i natt så där behövde vi inte mocka i två stall + några andra boxar runt omkring!

Har lett en del, kvavt i ridshuset, mkt trav på fm + att det var bara jag & Sara som sprang i galoppen och dessutom mkt galopp... *pust* säger jag bara ;)

Sen fixa foder,kratta gården,in & ut med hästar, lassa hö osv.

Sen till hoppnigen så hade jag bokstavligt talat PANIK(jag som aldrig har det annars)..

Jo på lördags hoppnngarna så har vi fodervärdar nt först tjing då andra ska ha möjligheter att hoppa våra hästar.

Då är där en tjej som brukar hoppa honom & hon är ALLTID sen.

Sen så hade Tommy sagt till Amanda och några andra "rocky är gammal och emma ska inte hoppa nu osv" men inget till mig.

Så jag avaktade, det är han som ska säga ngt isf & NT jag.

Jag hinner sadla & sätta på allt förutom tränset där jag går fram & tbx för att jag vet nt, ska jag hoppa honom elr nt?!

Pratar lite med Katarina & då går hon (som jag nt visste om) pratar med Tommy.

" Hoppa Kim, Rocky gammal osv" så jag får skynda mig & ta av hästen allt & fixa Kim.

Alltså han vet att jag har Kim som reserv häst om jag nt hoppar Rocky för att jag trivs med henne(sa även det i morse när jag frågade om lördags hoppingen..) men ändå har han nt mage att säga ngt till mig, jag blir torts allt inte arg, det vet han.

Sen så iaf så tog vi det lite lungt efter hoppningen & kör med Sara då typ halv 7 till preem(brukar ha öppet till 7) & där är stängt(klockan 6 stänger de -.-)

Kör antingen ditt imorgon morgon elr påvägen hem C:

Nu är det avklarat, två grejer kvar!

Vi höres i några inlägg!

   


Av Dessan & Emma K - 11 maj 2013 18:33

tre inlägg om dagen, 1. Stalljouren, 2. Utvärdering av hoppningen & 3. Hoppvideon från idag(Tack Sara för att du filmade!, nt Lindis)!

Tänkte bara käka först, makaroner & farmors köttbullar!

 

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards