klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Dessan & Emma K - 6 maj 2013 21:10

Vi var tre st idag jag,Sara & Anna Å så vi bestämmde oss för att rida ut med lite jobb :)

Skrittade fram på länga tyglar från gårdsplanen tills vi hittade ett ställe där vi tyckte att de fungerade efter man svängt vänster ovanför backen som går till A3 C:

Snackade & ja hade det super trevligt :D

Hittade en plätt som liknade ett fyrkantspår som vi red på(dock ena hörnen med mkt hålor se den undvek vi).

Red mkt volter med ökning och minskning, mkt serpentiner,bakdelsvändningar,halter med och utan ryggnigar & ett par skänkelvikningar.

Han ÄLSKAR verkligen att rida ut så idag var han jätte energisk & lyssnade till 110% på mig & gick verkligen super bra i alla gångarter.

Kom snabbt i skritten,behåll sig i traven och galoppen + att jag kände att han verkligen fick jobba med bakbenen & bära upp sig^^

Red rätt så mycket nedsittning i både traven & alla gånger förutom i ett varv där jag stog upp.

Vad jag även tyckte om med plätten var att det var lite uppförsbackar som de fick gå i & det stärker de ju :D

Red han ngn enstaka minut efter att han började flåsa för att ta det "ett steg längre" då jag verkligen känner att han lyssnar på mig även om han är trött :D

Så det blev rätt lagom med jobb & framskrittning, kom hem ca 5 över 7 :D

Åhh blir så glad när han är sådan + ja det blev inte driekt ngn strikt lekiton utan man jobbade här & där, jag trivdes,han trivdes = HAPPY FACES!

 

 

Nu så har jag hunnit äta,plugga och ja blogga ;)

NP i TY alla tre delprover imorgon, FML.

Klockan 8 börjar det..

Fick btw B på mitt tal,kändes super bra med betyget och talet :D

 

Av Dessan & Emma K - 6 maj 2013 11:06

Hej allihopa,

Hoppas att allt är bra mer er!

Förlåt så mycket för den dåliga uppdateringen på bloggen. Jag ska försöka bättra mig.

Imon ridningen så snurrar det rejält i huvudet just nu. Bland annat från tävlingen igår där det var något som verkligen inte stämde. Mer om det kommer jag inte skriva ut här på bloggen.

Men nu vet ni i alla fall att jag är tillbaka & jag hoppas på många fler inlägg.

Tur att Emma har skött bloggen så bra! ((:

  

<3

 

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards