klabbarpsmupparna

Alla inlägg under mars 2013

Av Dessan & Emma K - 8 mars 2013 17:30

förutspåde skol dagen bra igår, blev precis som jag trott ^^

kom hem som vanligt vid halv 4 & har pluggat sen dess, *pust* nu slipper jag att göra det mer ikv ;)

Annars så skickar jag & dessan lite filer mellan varandra nu & ja kvällen fär leda vart den vill faktsikt C:
Har messat & frågat om ngn vill hitta på ngt av de som jag vet/tros veta inte ska ngt imrrn C:

Så det får jag la oxå se vart morgondagen leder :)

 

 

Av Dessan & Emma K - 8 mars 2013 12:11

Hej alla!

Fredag idag vilken innebär tjockisdag! Ibland så älskar man bara att vara riktigt onyttig ;)


De senaste två dygnen har sätt ut såhär:

I onsdagskväll blev det jobb. Jobbade mellan 15-21.


Igår blev det jobb på dagen mellan 7.30-15.30, sen blev det hem för att fixa lite käk innan man drog iväg till stallet. Stod över hoppningen denna veckan eftersom jag tävlade honom i söndags, så det blev ett vanligt dressyrpass med fina Corteza. Tycker verkligen om den lilla hästen ((:


Idag så har man ätit en god frukost i TV-soffan, städat & fixat lite i hemmet osv. Laddar upp inför helgen ((:


Ha en go fredag alla! (:

 

 

Av Dessan & Emma K - 7 mars 2013 22:03

hoppade 5 & halvan på höger sida idag ;)

Till en början var jag skeptisk om det skulle funka idag då han var seg som in i traven :/

Asså han hade gått ett lätt pass vid 6-7 gruppen(träffade på hon som red & hjälpte henne lite) men känndes nt så..

Iaf så började jag rida som vanligt fast nu liksom var han seg & lyssnade nt framåt & jag vill inte bara rida han på spåret för att först göra så att energin går upp men = giraff..

Så jag försökte så gott som jag bara kunde att få upp energin & lösgöra honom.

Till sist gav jag upp, orkade nt med olyhörd heten & började jobba han framåt på längre tyglar men gjorde lite volter då & då, funkade okej.

Sen kom galoppen då & jag vart lite orolig till en början men han piggnade till rejält & jag kunde jobba honom normalt utan att han saktade av för minsta lilla tag (wtf liksom, bra men aa haha C; ) & jag fick upp hoppet igen :D
Vart väldigt nöjd sen alla gångerna förutom en gång då jag la han lite tidigt & jag var med i språnget men tyglarna vart lite för lösa (enligt mig & han är en jäkel på att länga sig, gymnast ^^):p

Men annars stämmde allt & hästen han verkligen SÖG på hindrena precis som i söndes! ^^D

Samt att han lyssnade för fattnigarna & framåt hjälperna C:

 

Nu så äre god natt för mig, ser framemot skolan imorgon faktsitk, labb,film,föredreg, jobba på några arbeteten osv ;)

Sen så bad jag Dessan filma med sin mobil & vi ska föröska få ihop det så hon kan skicka & jag redigera ihop :)

haha hennes mobil la oxå av som min gör ibland när jag ska filma x)

Haha asså dessa mobiler ;p

Sen hoppade hon heller nt, Carna red Jocke så jag gissar på att hon hopapr imorron ist(red i och för dig i gruppen innan men..) C:

Aja kan även ge ut att jag forf är älskar denna låten:

 

Av Dessan & Emma K - 7 mars 2013 17:04

Kom hem halv 4 idag. Har pluggat sen dess. Nu tänkte jag kolla på 00.30 och sen får jag la se! Träning ikv iaf!
Btw skolan var väldigt bra idag :-o

Av Dessan & Emma K - 6 mars 2013 16:35

jesper la upp bilden i förra inlägget med christian påväg ifrån matan x)

Utan att jag visste det ;o

Haha jeppe har ju lånat min mobil & spelat typ sen efter matten & där ser man vad han hittar på x)

Aja idag så vart en okej, lite irreterad på engelska läraren & hennes ord som inte stämmde med betyget, bra lärare...

Men provet känndes ok.

Nu så är jag såklart hemma igen ;)

Stannade kvar efter engelskan med Sara & Rosie eftersom Rosie skulla ta tåget till malmö för & träffa kompis ^^

Träffade sen Lina på bussen & ja hon är en rolig prick hon, hon måste komma på den tråkiga tyskan imorrn.. :@

Aja nu är det bara 3 ämnen att plugga till ikv, see ya!

YOU better feel like a STAR!

 

 

Av Dessan & Emma K - 6 mars 2013 13:25

3 träningspass har jag hunnit med sen senaste gången jag skrev.


I måndags kväll blev det ett ridpass på Jockes halvsyster Ballerina. Jättefin pålle! Underbart steg & väldigt mycket häst, fast man var helt slut efter passet ;)


Igår på dan blev det ett crikelgym-pass. Första gången på en månad & det kändes så också haha. Men det är så underbart att vara igång med det igen! Fast nu har man träningsvärk haha ;)


Igår kväll blev det ett dressyrpass med finaste pållen & han gick bra. Han låg på lite mycket kanske men annars var han fin! Han hade en liten vilodag dagen innan så han var lite extra pigg ((:


Förutom träning så har man hunnit med storstädningen också ;)


Ha en fortsatt bra onsdag!

 

 

Av Dessan & Emma K - 6 mars 2013 12:36

efter en natt i Thailand ser vi ut såhär

Av Dessan & Emma K - 5 mars 2013 17:18

hej igen, gissa vad?

Jag är lika trött på skolan som vanligt...

Suprise elr vad?

Även om själva skoldagen har varit bra så är det just det här när man kmr hem, LÄXOR.

Var ju på mattehjälpen idag & kom hem vid halv 5.

Nu så har jag läst lite, fixat annat & käkat..

Är fortf hungrig som in i men får lugna mig till kvällsmaten :/

In case anyway ikv blir det en del plugg om man säger så, 5 ämnen som ska läsas på.. YEY.

Tur att vi börjar halv 11 imorgon, heja onsdagar!

Lyssnar på denna just nu, blir man lite mer optimisktisk iaf! :D

  

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards