klabbarpsmupparna

Alla inlägg under mars 2013

Av Dessan & Emma K - 15 mars 2013 16:01

idag var en rätt så bra dag i skolann provet gick bra,engelskan funkade & tja so:on så blev det ett litet bråk mellan mig & en annan gruppmedlem om vem som bestämmer osv.

Men det löste sig & vi jobbade vidare & det som vi gjorde känndes okej men vi måste ändå stanna efter skolan så att det blir 100% som vi vill :)

Nu har jag pluggat lite ty glosor & tänker därmed berätta om gårdagens träning(4 st,iiih!) & duktig som jag är så skrev jag en lapp igår så jag kmr ihåg bättre: ^^

 

hade en pigg häst igår(yy´

red som vanlig basic igår med volter & skänkelvikningar(haha testade i galoppen & mjaow så bra det funkade ;)

Nu märktes det skillnad på hur mkt jag vågar ta i honom pga av om det är dressyr elr hoppning då jag tar med i honom i hoppingen.

Men det har en anledning såklart.

Här har jag nt 45 minuter att rida min häst till det jag vill utan ca 15 & då för att han ska jobba så måste jag ta mer i honom(verkar nt störa honom) :)

Iaf så han känndes mjuk, fin,pigg & lyhörd när vi hade ridit klar C:

Hoppade fem och halvan samt ett räcke på mitten på en ca 70-85.

- Första så stannade han pga av min dåliga ytter som nt fanns där men kom igen och yttern var med

- Kom rätt innan vi höjde från 70-75 och det funkade ännu en gång (kom igen sen)

- Höjde igen till en 85 och då tappade han bak i svängen men hade ju tag i honom och men en smakning så kom vi in rätt & det stämmde

- Kom sedan igen & vi kom in helt perfa, stämmde igen & jag fick den där riktiga hoppryttar känslan då jag verkligen kändae hur handen var så fin i språnget(dålig förklarat men hoppas att ni fattar, super känsla iaf)

Sen kom vi då på räcket snett igenom och då hade hästen innan oss fackat  sig en del & jag hade min ytter med mig men han stannade och det ka bero på att han testade mig..

Iaf så byte jag spö hand & gav en liten extra kick i sidan för att markera C:

Men är ändå väldigt nöjd, fina språng,pigg & jag var på bra hopphumör,lööv him!

 

Nu ska jag iaf göra videon ifrån träningen, chilla & kanske äta mitt choklad som jag har köpt idag ;)

Hela helgen är det stalljour,yeeey..

Men aja ha det gött vänner!

 

(:

Av Dessan & Emma K - 15 mars 2013 14:24

Inget bloggande igår heller, men nu ska man ta igen! ;)

Blev en myskväll med hjärtat i onsdags, mysigt! :)


Igår blev det att göra lite ärenden i stan på förmiddan, veckohandlade & sen blev det hem för soffläge.

Blev stallet på kvällen & styrelsemöte och jag blev sekreterare för mötet.


Idag har jag bara tagit det lugnt. Är riktigt trött för tillfället. Har typ bara kollat på film, ätit goa röda pölsar, städat lite. Senare idag blir det stallet så man får hoppas att man piggnar till.. (:

Ha en bra fredag alla! (:

 

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 14 mars 2013 17:12

sara stannade kvar i skolan & vi gick på stan med Rosie innan vi mötte upp lillebror(saras) där jag till sist jag bestämmde mig för att nt följa med på no hjälpen klockan fyra, jag känner att jag fattar & har inga frågar! :D

Så ja jag & lillebror tog bussen hem & nu så har jag pluggat i en timme (& 15 min för att vara exakt) och det känns bra, ska bara gå igenom det igen ikv för att se att det verkligen sitter!

& ni vet att till 98% att jag nt kmr & blogga mer idag, seeee ya!

my babies   

     

Av Dessan & Emma K - 14 mars 2013 08:53

Ikv efter ridningen blir det nog inget träningsinlägg då jag måste plugga! Annars är det snart dax för skolan,9.40 :-) ha det!
//Emma

Av Dessan & Emma K - 13 mars 2013 17:35

Blev klar med veckans storstädning idag, riktigt gött!

Har också kollat en av Sveriges bästa filmer enligt mig, Kopps! Haha kan se den om & om igen ;))

Ser nu framemot en mysig kväll! (:

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 13 mars 2013 10:58

Blev ett lyckat dressyrpass igår med finaste pållen. I Början fick man rida på lite i skritten, men sen kom vi igång i traven & sen flöt det på. Vi jobbade mycket på volterna, skänkelvikningar & en del galopparbete och det passar oss perfekt. Jockes galopp är superhärlig! Skänkelvikningarna kunde ha gått mycket bättre så det är bara att jobba vidare ((:


Idag blev det en god frukost i soffan igen innan man började med storstädningen. Nu får man se vad dagen mer bjuder på ((:

 

Finaste <3

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 13 mars 2013 09:31

och vi börjar halv 11 samt slutar halv 1, älskar livet? ;)

Haha aa om jag gör just idag C:

Aja sen efteråt vet jag inte vad som händer, antigen käka på skolna/stan/hemma och om jag får Sara att gå till stan för & kolla en sak så gör vi la det :D

Ha´re gött vänner!

old times   

                   

 

Av Dessan & Emma K - 12 mars 2013 16:45

Har tränat ett pass cirkelgym tidigare idag. Det går lite framåt i alla fall ;)


Sen blev det handla lite. Hem & fixade en rejäl lunch för att sen slappa i TV-soffan.


Senare idag blir det stallet! (:

 

/Dessan

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards