klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Dessan & Emma K - 21 februari 2013 20:03

hoppade ett hinder på mitten idag.

Måste börja med & säga att jag var nervös i början, magen liksom bara drog ihop sig & denna gången inte för höjderna & kan nt säga direkt att han den släppte under hela passet :/

i skritten känndes han opigg & vi var rätt så många så det var lite plats i ridhuset..

Red därför lite extra i skritten.

Känndes okej.

Sen så börkade vi trava & piggnade till rejält så jag kunde jobba honom som jag gjorde igår,skönt :D

Samma sak i galoppen + att här kännde han lite studsig precis som igår = nöjd emma med sin ponny ^^

formen & allt satt!
Hoppade då max 75 för min del, jag såg inget avstånd, hade nt riktigt benen om då jag hade behövt ha det innan för han sög verkligen på hindret & de tre sista ville han liksom ha min check på att det var okej att hoppa men då fanns  som sagt inte mina ben riktigt där, hade runt om men not enough..

Sen så var han iof lite trotsig med att lyssna på mig emellan åt.

Då försöka jag att rygga & gå på volt emellan bytena men hjälpte sådär..

när jag kände att han skulle lägga in backen så rött jag som jag brukar göra & hade om benen bättre så som brukar funka på honom men nää..

Men de två sista hoppen är jag väldigt nöjd med, benen om, han lyssnade & jag såg ett avstånd :D

& jag är så nöjd över att han ändå är väldigt lyhörd på mig(kmr skrytta lite nu men han till 99% är alltid sådan) då att liksom vid avsaktning att han direkt lyssnar på mina hjälper & fattar nt av automati.

Och sen som ett bra ex är att jag saktade av han på enna långsidan för att fixa hjälmen lite snabbt & direkt efter var han uppe i sin energi & vi behövde inte gå på volten för att få upp farten igen! :D
Älskar min FINA ponny!   

Sen så gick det väldigt bra för de andra må jag säga, well done!

 

 

nu ska jag bara se om vi kan få ihop helgen + imorgon (tog med mig tränset hemm så putsning blir det iaf), sar,jag & emelie vill åka till malmö & gå på emporia...

Imorgon var tanken men ja den ena kan nt & sen på söndag(andra valet) så kan inte andra.. :/
Aja vi får se hur det blir..

//Emma

Av Dessan & Emma K - 21 februari 2013 13:09

hihi :p

Vaknade vid 11 idag & har pluggat fram tills nu, skönt att det är över för dagen ;)

Nu ska jag bara äta & sen chilla gärnet fram tills vi ska till stallet vid 4 skulle jag gissa på ^^

Så mysig tröjan som jag köpte i måndes(roliga menings uppbyggnad xd) C:
BTW glöm inte & gissa på låtarna(ny grej) som jag la ut i det förra inlägget om ni vill vinna en länk!

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 21 februari 2013 10:00

//Dessna & Emma

Av Dessan & Emma K - 21 februari 2013 02:05

jag har lyssnat på Akon´s beautiful i minst 3 år, ÄLSKAR DEN!

Är som att höra den på nytt varje gång jag hör den   

//Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards