klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Dessan & Emma K - 31 januari 2013 22:36

my lovely horse   

 

//Emma

Av Dessan & Emma K - 31 januari 2013 21:49

idag hoppade vi ett hinder på mitten (kunde komma snett & rakt).

I början var han bokstavligt talat skänkeldöv, tog i av hela mitt hjärta för att få honom att lyssna framåt -.-

( ja jag la även till spöet men zero reaktion, gissa om jag var arg....)

I traven som dock inte blev så mkt var det samma sak & jag gav upp, tänkte "asså det för gå som det går -.-"

Men med lite övertalning av mig själv att han ska minnsan inte slippa & jobba idag nt vi hade ju ingen träning i måndes!

Det var som en liten inner glöd som började tändas hos mig & vi jobbade på (det var rätt så sent in på traven så vi hann bara trava lite men precis tillräckligt).

Jag fick en okej form men med en bättre framåtbjudning & bak benen känndes som om de var med :)

Jag valde att rida på volter, minska & öka samt gör en del bakdelsvändningar.

I galoppen kändes det mkt bättre & jag kunde köra mina vanliga fattningar ifrån skritt (försökte slingra undan lite men det fick han inte gå undan med ^^)

Fick ner han ännu mer här & jag kännde mig nöjd :)

Började att komma rakt, snett på ca 70 cm för att sedan höja till mellan 80-90 cm.

Under hela denna tiden kunde jag sitta ner utan att han tyngdes vilket var super skönt!

Kom ca 3 ggr och vi kom rätt den ena gången men det känndes som om han skulle stanna så jag var inte riktigt med så jag flög typ rakt upp i luften men jag hade ändå lite ben om så det liksom bara eh jaa...

Redan där märkte jag hur mkt bättre jag kom åt honom & det resulterade i en gammal emma ridning, den ridningen i hoppningen som jag har strävat efter! :D

Tommy sa iaf "är du osäker så blir han det, du måste vara 100 när du hoppar!" & det liksom gav mig ännu en kick.

Liksom nu har jag hört det från både Anne & Tommy (spec T för han säger nästan aldrig det).

Så utan rädsla för någonting red jag PRECIS som jag gjorde för, självsäkert med en ponny som litar på mig ännu mer än innan :D

Red så under 70 snett & 80 - 90 snett & jag kan inte mer än att säga att: 

Jag är nöjd & även tommy är super nöjd, kan det bli bättre? ;D

 

Aja nu ska jag fixa ihop videon från idag som Dessan hjälpte mig att filma, tack! :D

Tror inte att den hinner att länkas här idag elr imorgon :/

Idag = hinner nog inte laddas klar innan jag ska gå och lägga mig
Imorgon = hinner inte innan skolan & sen efter så ska vi bowla med Joel(ska även till han efteråt),Sara, Alex, Fiffi & två av Joels vänner i Åhus så vet nt alls när vi kmr hem :)

//Emma

Av Dessan & Emma K - 31 januari 2013 09:01

Okej, vaknade tidigare för att åka till tandis, kmr ditt tandis tid flyttat och de hade ringtpappan igår men han kom hem lite sent så han glömde det när han kom hem antagligen...
Men ändå jag hade kunnat sova en timme längre...
Ska iaf köpa en bulle i cafeterian och sen gå och möta upp Sara för att sen ha tyska, jippi -.-
//Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards