klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Dessan & Emma K - 17 januari 2013 22:20

idag kan man lugnt säga att alla hade energi!

vi satt på hästarna kvart över då vi bygger banoran själva, idag blev det åttan(blev mellan 70-75 cm).

Min häst vart pigg(nt lika mkt som i måndes men ändå pigg), mazeto & babben fick värsta hoppbokflyg språnget ett tiotal ggr, älton ville sticka & det känndes bara som om man väntade på att ngt skulle hända hela tiden ;)

Jag tror Cornelia på Babben red ca 10 minuter innan hon fick longera henne i 20 minuter där hon verklige var hemsk, lyssnade inte alls bra & ville bara jävlas hela tiden men Cornelia sköte det bra ändå tkr jag! :D

Så vi andra red på volten vid A under de 20 minuterna då klcokan hann bli 10 i 9 innan vi kunde rida vanligt.

Hade då under de tio innan vi kom på volten gjort lite trav arbete med volter & skänkelvikningar samt att han hade försökt 4 ggr med att kika såfort jag la till skänklen(inga sporrar nu heller)...

Men drev bara på & eftersom han nu var pigg så var han lättare att arbeta med och formen var rätt så okej tkr jag + enrgin fanns där ^^

Sen galopperade vi och även det känndes bra, satte mig i en lite djupare lätt sits vilket gjorde att jag kom åt han mkt bättre :)

Så hoppade fram på ettan två ggr, energin från bakben fanns, precis lagom med fart & ett asvtånd som vart helt fantastiskt bra!

Det ända var att jag kollade ner till vänster precis innan, vet nt vrf :/

Aja sen hoppade vi banan och han stannade på första då jag hade för mkt fart & red på 5 ist för 3(anne sa att tvekan kan bero på att när hade hade olyckan för hans unghäst år så kan det just varit att avståndet nt stämmde & han puffade in, låter relevant för mig).

Kom igen och allt stämmde igen, red då hela banan en 4 ggr till vi låg väldigt bra + jag kollade nt ner C:

Sen skulle vi komma en stund senare & då vart det precis som om alt var borta, farten & energin fanns till del kvar men inte tillräckligt så han stannade två ggr av de ca 6 ggr vi kom på hinderna men med lite mer driv från min sida och upptagen energi så löste det sig, kände att han på oxern ville dra sig åt sidan precis innan ngn gång men det var precis som om han kännde att stödet fanns och att tog mod till sig (tur det annars lovar jag att jag hade flugit av ;p) :)

Fick till de två sista sprången rätt så bra och jag kände mig väldigt nöjd, även om det var lite stopp så hade han energin , vi fick väldgit fina språng och lyssande på mig samt litade på mig ^^

Juste det, hoppade för anne eftersom tommy ligger på sjukhuset nu, antagligen ngt med tarmen och ngn tandgrej tror jag elr det var det som jag hörde iaf :/


Emma & Rocky ~ Sara & Älton   

 

Så jag var hemma vid 10 idag ist för halv tio så nu måste EMMA SOVA annars så blir han ännu mer irreterad eftersom hon nt hat sovit ut riktigt, chaaow sötnosar!

//Emma

Av Dessan & Emma K - 17 januari 2013 17:23

Var på mitt första cirkelgymspass idag & jag ska säga att det var sjukt roligt! Det känns redan i kroppen & jag undrar hur det kommer att kännas imorgon haha ;)

För er som inte vet vad cirkelgym är så är det ett pass med instruktör och man göra många olika övningar med maskiner, plankan osv. Tränar kondition & styrka och man kan lägga det på sin egen nivå som känns okej för en själv. Vilket är topp! Det är inte så att man bara går på halvfart utan alla ger järnet & gör så gott de kan (:


Så nu har man haft en lugn eftermiddag & vilat upp sig lite. Får passa på nu medans man kan ;) Senare idag blir det träning igen! (:


Ha det gött alla!


 

/Dessan

Av Dessan & Emma K - 17 januari 2013 16:19

igår när jag kom hem ifrån skolan så pluggade jag, satte igång OTH & kollade på det i 3h och 20 min(en timme längre nu i säsong 7:D) för att sedan käka & pappasen kom hem från sina resa som han åkte på i tisdes,så umgicks lite med honom innan jag satte igång OTH igen tills jag skulle sova :)


Idag så skolan som var en av de bättre denna veckan (yy´

När jag kom hem så tog jag med kameran ut och fotade lite, pics coming under C:

Har fått denna på hjärnan nu, lööv it:

INGA läxor nu, så skönt!(bara lite enkla läs läxor som är både roliga och går snabbt ;p)

Träning ikv och jag kan tänka mig att filma lite :D

Aja här kmr en del av bilderna, enjoy!

                               

//Emma





Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards