klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 14 januari 2013

:D

Av Dessan & Emma K - 14 januari 2013 19:36

idag hade jag en pigg häst! :D

Började med att han kändes baktung & såfort jag nuddade med nederskänklen(hälen) så sparkade han. Skrittade så ett tag och insåg att det nog var sporren som gjorde att jag sparakde och tog av den. Red lite till & började trava (körde volter,öka,minska,fram & bakdelsvändnigar,ryggnigar och serpentiner) och det hjälpte inte, kikade fortf. Sen så gjorde han med nästan jämna mellanrum 4 höga andetag precis som om han var täppt så jag sa åt Anne hur det känndes och hon kollade undertiden jag red(trodde förkylning var på g :/. Inte nog med det så nockade han med huvudet precis som hästen jag red på Önnestad gjorde, orkade lixom nt jobba -.-

Försökte driva så gott som det gick och det var inte förens på första minskningen som han började komma, han hade helt enkelt ingen chans att kicka till..

Sen jobbade vi på & han accepterade skänklen och jag fick formen där han ska gå, dock var nt riktigt energin precis där jag ville ha han med på ett ungefär kan man säga.

Så skänkelvikningarna kändes väldigt bra idag, kände verkligen flyttning från hans sida, samt fram & bakdelsvändningarna + ryggingarna & halterna var jag väldigt nöjda med! ^^

Galoppen tog vi väldigt tidigt, höger = okej och vänster = mkt bättre :)

La till sist ner de & han lyssnade väldigt bra C:

MIN mega söta ponni ^^D

 

Nu blir det dusch,mat,plugga och tv/oth, see yah!

//Emma

Av Dessan & Emma K - 14 januari 2013 17:17

Blev en ledig dag idag, så jag har fixat medlemskort & Cirkelgymkort. Ska bli jättehärligt att träna ordentligt igen!

Idag har man också hunnit med att städa sitt rum ordentligt, behövde verkligen!

Sen har det bara blivit en lugn eftermiddag framför TV:n, behövdes också haha!

Nu ser man framemot en mysig kväll (:

Ha det gött alla! (:


/Dessan



Av Dessan & Emma K - 14 januari 2013 16:05

skolan var rätt så bra förutom en grej som hände på svenskan.

Vi skulle komma på egna tes kring sånt vi tkr är fel/nt tkr om så jag och sara valde skånetrafiken och dess förseningnar.

Sara drog ett och jag drog det med att de var EN HALVTIMME sena när vi med Danielle & Emma skulle till Arenan för att kolla på handboll. Då började den tredje "medlemen" som "jobbade" med oss att diskutera emot & jag diskutera emot. Jag kan säga att när man börjar med att vara med på våran "sida" men sedan helt plötsligt börjar gå med på nr3(de kan nt hjälpa det och andra ursäkter som är så orelevanta) så blir man rätt så irreterad som en del andra i klassen gjorde.... 5 minuter är ok (knappt ens det) men en halvtimme, NEJ. Sen sa någon annan i klassen att den hade ett tåg att passa hela tidne mot och henifrån skolan är då MÅSTE de vara i tid. sa de andra bara "ja du kan jag bara ta en tidigare buss" men hallå de ska inte vara försenade från början och då man kan lösa det genom att ändra i tid tabellen så att det passar. En grej som jag sa till nr3 var "du ska nt säga ngt/förtjänar nt det för du gjorde f*n inte ngt på no arbetet!!"(det var rätt mkt värre men jaja ni förstår) och jag ångrar ingeting, mest för att nr3 är omogen och inte har ngt vett i sig(stör mig spec nu, gymnasiet liksom, väx upp..).Mycket mer vart sagt från min del & de andras men det orkar jag nt skriv.

Resten av dagen gick som jag sa innan rätt så bra, idrotten var väldigt rolig(fotboll och jag kände mig på top!:D) samt matten där jag och sara jobbade på en inlämningsgrej som gick väldigt bra :)

 

Aja rida ikv sen äta,duscha och läsa i ENG boken :)

//Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards