klabbarpsmupparna

Alla inlägg under december 2012

.

Av Dessan & Emma K - 6 december 2012 23:16

rolig rubrik ellor? ;)

//Emma

Av Dessan & Emma K - 6 december 2012 21:53

han sköte sig verkligen exemplariskt idag! :D

Hoppade 5 & halvan.

Vart väldigt frusan idag så jag var nt helt på hugget men jag var ändå lite taggad (behövde värma lite innan tagget kom^^P)

Så det blev bara basic idag men han var så galant,jobbade på & formen kan jag nt mer än vara nöjd med han.

Såklart så är de sega i början men det är ngt vi som ryttare jobbar med + vänster sidan*denna envise vänstern*..

Det som glädjer mig är inget tjafs alls & att han är så glad för att jobba! ^^
Allt känndes så himmla bra på framridngen förutom i ena varvet i galoppen men inget stort :)

Kom då första & då valde jag att trava & sen fatta galopp, vilket gick bra.

Sen så behövde jag bara smacka en gång, framår direkt, smackning, ännu mer fram osv, så himla lyhörd!

Andra gången räckte det med att ta tyglarna så visste han vad som gällde & var direkt framåt :D

Sista gånge så fattade han till och med galopp när jag nt änns hade hunnit ta upp tyglarna helt vilket  glädjer mig väldigt mkt!

Dock så tappade jag han första svängen för att jag nt riktigt fick upp hann + att det är lite halt sen så fick jag ett rätt så bra språng in, avståndet blev typ 95% rätt..

Man inget gör det, kom så j*drans bra de andra gångerna & hade kvar flyttet från förra veckan (kändes t.o.m bättre!)

Fick ännu fler komentarer att han är fräsch osv, älskade ponny! ^^

Aja film kmr & jag har planerat att göra som förra gången & det blev lite tajt mellan gångerna så för vissa så blev nt alla filmade men film kmr iaf! :D

 

kände mig så proffsig idag & det såg faktiskt bra ut på film oxå + taggad ponny = LOVELY! (typ som bilden ;p)

//Emma

Av Dessan & Emma K - 6 december 2012 11:35

Började dagen med en god frukost & 2 av mina favoritprogram:

/Dessan (:

Av Dessan & Emma K - 5 december 2012 21:45

Hej på er!

Som ni läser på rubriken där uppe så har man haft hur mycket som helst att göra, har gått i ett kan man säga. Skulle har skrivit ett inlägg tidigare idag, men allt hackade sig så jag fick skriva ett nu istället.


I fredagskväll blev det middag hos min käre farmor.


I lördags blev det stalljour samt ridning på morgonen. På kvällen blev det en trevlig tjejkväll hos Emma med Jossan, Amanda & Sara. :D


I söndags så skulle jag egentligen ha haft stalljour, men just när jag höll på att skrapa rutorna så ringde jobbet & frågade om jag kunde rycka in. Eftersom det ordnade sig med stalljouren så absolut kunde jag rycka in & jobba! Så jag jobbade mellan 9.30-21 (:


I måndags blev det jobb mellan 7-21. (:


Igår blev det först ett morgonpass med underbara pållen. Hem & mellanlandade lite innan det blev jobb mellan 13.30-21 (:


Idag har man haft en ledig ,så den har gått till städning, kollat film & styrelsemöte. (:


Som sagt så har man haft fullt upp, men det är så härligt att jobba! (:

Ha det bra sålänge! (:

 

/Dessan



Av Dessan & Emma K - 4 december 2012 21:21

Skalet kom, snyggt och enkelt blev det :-D
Annars plugg nu och redigerIng i 4 h med Sara innan = jag är trött....

Av Dessan & Emma K - 3 december 2012 21:58

red mkt själva idag & hästen hade gått sen innan..

Vart lite orolig idag när jag kom till stallet för att han var ute i ridhuset då jag nt riktigt vet om han pallar två pass på en dag  :/

Som tur är så rider nt dom alls lika hårt som vi gör så det känns "tur".

Han kändes väldigt bra idag & anne sa att han var lagom sen förra lekitionen (yy´

Hade först tänkt & tagit lite lugnt men la på ett kol till för att jag kände att han klarade det.

Vi tränade lite program övningar som de ska ha på uppvisningen samma helg som tjejerna från australien kommer så jag kan nt vara med.

Det blir en hoppkadrilj så vi fick ställa oss på ett led med jag & matilda sist eftersom vi nt ska vara med.

Så vi red lite olika vägar, travade över bommar & till sist så höll anne på ena sidan av bommen & så fick vi hoppa.

Jag red bara basic i början med lite extra på form & vänster sida för där är han tvär, igen men mkt piggare denna gången.

Red därför mkt i vänster & allt känndes bra, han lyssnade, hade bra form & ja ni vet..

Körde även någon halter & ryggningar = väldigt bra.

I traven samma sak med basic, skänkelvikningar & formen = väldigt nöjd med allt.

I galoppen blev det lite volter lite här & där & han känndes nästan lika bra, tappade han något tyckte jag men enligt anne nt, aja satt ner & han känndes bra + att han fick värsta spelet & fick värsta energin = pigg ponny?^^

Sen skulle vi då ställa upp på ledet & börja "öva".

Well hästen började bli trött kände jag & jag fick snedda några gånger & det gick väldigt fort så han fick träna kondition men vad gör det? Han blir stärkare = mer ork.

Formen var nt lika viktig för mig här eftersom han var trött så han fick bli lite lång emellanåt men försökte ändå ha han någerlunda bra form delvis.

Skötte sig väldigt bra hela tiden & på bommarna så vart jag även nöjd.

Haha sen när vi skulle hoppa det lilla som anne håll upp så hoppa han nästan på anne så när vi skulle hoppa den andra gången så tog jag lite mer avstånd, satte av i en lugnt men ändå speedad galopp & fick han rakt på & ett riktigt fint språng, NICE! ^^D

Som sagt han kämpar & gör sitt bästa + jag med ofc = nöjd emma!

miss those times.. <3

     

& sen så började vi 10 över 12 idag eftersom SV läraren var på sjukhuset vilket innebar att jag och sara redigerade lite innan skolan, åkte ditt, hade idrott & MA prov, sara till tandis i ca 1 min, fika, hem, åka till stallet & rida samt KRUS MÖTE :)

Mötet gick la bra tykcer jag, jag & sara sa att vi avgår men att vi är med på fixar grejer (har en del planerade områden som ÄNNU NT ÄR KLARA..) & ja annat som är bra på/tkr är roliga :D

Sen hade jag & jossan lite krig med snöbollar emot sara, mohahah! ^^P

Hejdå folket, SOVA PEAC!

//Emma



Av Dessan & Emma K - 2 december 2012 21:28

väldigt nöjd med mitt hus faktiskt! ^^

Bakade på med faster, kusin & näst kusin C:

Har lite bilder på huset + att jag gjorde en liten utefotografering ;)

Sen så hade LIONS i Tollarp lite dragningar & det var bla på lucian, priser & en massa sånt så där jag var fotograf :D

Sen så vet ni nt detta men...

Vi ska ha två utbytesstudenter från Australien i en vecka hos oss om 2 veckor & vi var & hälsade/ fikade & pratade lite med de, riktigt trveliga & den ena rider faktiskt, har t.om egen häst ;)

En bra dag helt enkelt!

                                         

BTW VÅR FÖRSTA LEKITON ÄR INSTÄLLD IMORRN & VI BÖRJAR 12.10, SUG PÅ DEN  ;o ;p

//Emma

Av Dessan & Emma K - 2 december 2012 00:27

jossan kom då vid 6 & ja snackade tills vi gick till filles för att möte upp Amanda & Dessi ;)

Sen käka där, tog hamburgar tallrik, hem igen (åkte med dessan hem ;p), sara kom, spelade pingis + fotbolls spelet & sist så kollade vi på film = riktigt skoj+ vi filmade lite med våra mobiler så om jag kan få de andras så redigerar jag ihop ngt! ^^

Aja den sista stack precis & nu ska jag sova men först.... toaletten(alla som vill veta så är jag jätte kissig nu men orkar nt vänta med att skriva detta  C:)

& ja ni märkte nog att Amanda B & Sara kom till, even more fun, right? ^^

Pepparkaksbygge imorrn, harrre gött!

 

jag är ju för gullig ibland, haha? ^^P

//Emma

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards